Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Η προστιθέμενη αξία των δραστηριοτήτων της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας σε κοινωνία και περιβάλλον

Η προστιθέμενη αξία των δραστηριοτήτων της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας σε κοινωνία και περιβάλλον

Γιατί οι σύγχρονες επιχειρήσεις οφείλουν να σέβονται τις δύο βασικές συνισταμένες της ύπαρξης και της δραστηριοποίησής τους: την κοινωνία και το περιβάλλον

Στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, η διαφύλαξη των φυσικών πόρων, η εξοικονόμηση ενέργειας, η υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών, ο σεβασμός προς τους εργαζομένους, η τήρηση των όρων υγείας και ασφάλειας στους χώρους εργασίας, όπως επίσης οι δράσεις κοινωνικής ευαισθητοποίησης αποτελούν εκ των ων ουκ άνευ χαρακτηριστικά των επιχειρήσεων που κοιτάζουν με όραμα και αισιοδοξία μπροστά.

Σε αυτό ακριβώς το πλαίσιο, με το βλέμμα στο μέλλον και στόχο το «ΜΗΔΕΝ», η Ολυμπιακή Ζυθοποιία ακολουθεί πιστά ένα συνεκτικό και ολοκληρωμένο πλάνο βιώσιμης ανάπτυξης, με τίτλο «Μαζί προς το ΜΗΔΕΝ», στοχεύοντας σε μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα και μηδενική σπατάλη νερού. Γνώμονας ο σεβασμός προς το περιβάλλον, συμβάλλοντας στην παγκόσμια προσπάθεια για την αντιμετώπιση της υπερθέρμανσης του πλανήτη, αλλά και η προστασία των υπερπολύτιμων υδάτινων πόρων, εξαλείφοντας τη σπατάλη νερού κατά την παραγωγική διαδικασία των προϊόντων της.

Την ίδια στιγμή, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία προωθεί σταθερά τη μηδενική κατάχρηση αλκοόλ, μέσω της ενεργούς προώθησης της υπεύθυνης κατανάλωσης, ενώ στους χώρους εργασίας «ζυμώνεται» η κουλτούρα μηδενικών ατυχημάτων, με την υιοθέτηση μιας ολιστικής οπτικής για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων.

«Μαζί προς το ΜΗΔΕΝ»

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Μαζί προς το ΜΗΔΕΝ», η Ολυμπιακή Ζυθοποιία φροντίζει ώστε το σύνολο των παραγωγικών της διαδικασιών να συνάδει με απόλυτα φιλικούς προς το περιβάλλον μηχανισμούς, χωρίς οποιαδήποτε «έκπτωση» στις προδιαγραφές ελέγχου ποιότητας και ασφάλειας των προϊόντων. Ο συνεχής εκσυγχρονισμός του εξοπλισμού στα δύο ιδιόκτητα εργοστάσια, στη Σίνδο Θεσσαλονίκης και τη Ριτσώνα Ευβοίας, δυναμικότητας 2,1 εκατ. εκατόλιτρων ετησίως, είναι απαραίτητος για τη βελτιστοποίηση της κατανάλωσης ενέργειας και κατ’ επέκταση για τον εκμηδενισμό του ανθρακικού αποτυπώματος της εταιρείας μακροπρόθεσμα.

Αλλά και στην απαιτητική εφοδιαστική της αλυσίδα, η εταιρεία επαναξιολογεί ετησίως κάθε στάδιο και διαδικασία, αναδιαμορφώνοντας και βελτιώνοντάς την, από την παραγωγή έως και την τελική παράδοση των προϊόντων. Με την εταιρεία να έχει δεσμευθεί για τον εκμηδενισμό του ανθρακικού της αποτυπώματος στα επόμενα χρόνια και να έχει πραγματοποιήσει ήδη σημαντικά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους: Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έχουν μειωθεί κατά 52% και στις δύο παραγωγικές μονάδες από το 2015. Η κατανάλωση θερμικής ενέργειας έχει μειωθεί επίσης κατά 52% κατά την ίδια περίοδο, ενώ η μείωση στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας αγγίζει το 35%.

Στόχος, όμως, είναι και η μηδενική σπατάλη νερού καθώς, εκτός από υπερπολύτιμο φυσικό πόρο, αποτελεί και βασικό συστατικό των προϊόντων της εταιρείας. Δεν είναι τυχαίο πως η μείωση της κατανάλωσης νερού κατά την παραγωγική διαδικασία και στα δύο εργοστάσια, από το 2015, ανέρχεται σε 48%.

Μηδενική κατάχρηση αλκοόλ

Περνώντας από το περιβάλλον στην κοινωνία, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία προωθεί έμπρακτα και σταθερά τη μηδενική κατάχρηση αλκοόλ. Και αυτό γιατί τα προϊόντα της φέρνουν τους ανθρώπους πιο κοντά, αποτελώντας συνώνυμα των στιγμών χαλάρωσης και χαράς, όμως η μη συνετή κατανάλωση αλκοόλ, όπως και η κατανάλωση από ανήλικους, αποτελεί ένα πραγματικά οικουμενικό θέμα.

Έτσι λοιπόν,  η Ολυμπιακή Ζυθοποιία τονίζει διαρκώς τη σημασία της υπεύθυνης κατανάλωσης σε οποιαδήποτε περίσταση, ενθαρρύνοντας τους καταναλωτές να απολαμβάνουν πάντα τα αλκοολούχα προϊόντα με μέτρο και υπευθυνότητα. Το σχετικό μήνυμα είναι εμφανές στο σύνολο των συσκευασιών και των επικοινωνιακών υλικών της εταιρείας, η οποία ταυτόχρονα απέχει από κάθε είδους ενέργεια που απευθύνεται σε ανήλικους.

Παράλληλα, προσφέρεται η εναλλακτική δυνατότητα της κατανάλωσης Μπύρας Χωρίς Αλκοόλ, ενώ η εταιρεία υλοποιεί σε σταθερή βάση πολυδιάστατες συνεργασίες με πελάτες και συνεργάτες, στοχευμένες συνέργειες με φορείς, καθώς και ενημερωτικές εκστρατείες με βασικό στόχο την προώθηση της υπεύθυνης κατανάλωσης.

Αλκοολόμετρα: Μια πρωτοποριακή δράση

Η προώθηση της υπεύθυνης κατανάλωσης δεν θα μπορούσε να μην αφορά και στους εργαζόμενους της εταιρείας και κυρίως τη διασφάλιση  των μετακινήσεών τους. Έτσι, βασική ενέργεια για το 2021 υπήρξε η εγκατάσταση αλκοολόμετρου (Interlock) στο σύνολο των οχημάτων του εταιρικού στόλου, σε συνεργασία με την εξουσιοδοτημένη εταιρεία Draeger Hellas. Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία μετατράπηκε, έτσι, στην πρώτη εταιρεία, όχι μόνο στον κλάδο αλλά γενικότερα στη χώρα, που δίνει μια αποφασιστική και έμπρακτη απάντηση στο ζήτημα της ασφαλούς οδήγησης και της υπεύθυνης κατανάλωσης.

Κουλτούρα μηδενικών ατυχημάτων

Η επένδυση στην υγεία και την ασφάλεια των ανθρώπων της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας όμως περνάει πριν και πάνω απ΄ όλα μέσα από τους χώρους εργασίας. Δεν υπάρχει ατύχημα που να μην μπορεί να αποτραπεί. Γι’ αυτό και η εταιρεία επιδιώκει διαρκώς την προώθηση μιας κουλτούρας Μηδενικών Ατυχημάτων στον χώρο εργασίας και την υιοθέτησή της με από όλους τους εργαζομένους. Στόχος, να δοθεί η δυνατότητα στους ίδιους τους εργαζόμενους να εντοπίζουν μη ασφαλείς συμπεριφορές και να βοηθούν τους συναδέλφους τους να υιοθετήσουν πιο ασφαλείς τρόπους εργασίας. Αποτέλεσμα των προγραμμάτων της εταιρείας είναι η αύξηση 38% στο ποσοστό συμμόρφωσης ως προς τους βασικούς κανόνες ασφαλείας, το διάστημα 2017-2021, αλλά και η σταθερή μείωση του δείκτη του ρυθμού ατυχημάτων στον χώρο εργασίας.

Πρόκειται, βέβαια, για μια στοχοθεσία που απαιτεί χρόνο και αφοσίωση. Έτσι, πρώτο «βήμα» αποτελεί η σταδιακή μείωση των ατυχημάτων σε ετήσια βάση ως το τέλος του 2022 για να ακολουθήσει, ως το 2030, ο μηδενισμός των ατυχημάτων στον χώρο εργασίας.

Οι πρακτικές και οι διαδικασίες που έχει θέσει η Ολυμπιακή Ζυθοποιία σε συνδυασμό με το πλαίσιο εφαρμογής τους σε όλες τις εγκαταστάσεις πανελλαδικά, απέφεραν στην εταιρεία τη «Χρυσή» διάκριση στην κατηγορία «Κουλτούρα Υγείας και Ασφάλειας / Health & Safety Culture» στα Health & Safety Awards 2021.

Προσφορά στην Κοινωνία

Τέλος, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία συνεχίζει να φροντίζει και να στέκεται στο πλευρό όσων έχουν μεγαλύτερη ανάγκη, συνεισφέροντας στο έργο κοινωνικών παντοπωλείων και δομών κοινωνικής φροντίδας προς ευπαθείς ομάδες σε όλη την Ελλάδα.

Η εταιρεία ενισχύει το σπουδαίο κοινωνικό έργο συλλόγων, όπως «Το Χαμόγελο του Παιδιού», «Make A Wish – Κάνε μια Ευχή Ελλάδος», «Μαζί για το Παιδί», «Η Κιβωτός του Κόσμου», «ΑγκαλιάΖΩ – Όμιλος Εθελοντών κατά του Καρκίνου», Praksis, καθώς και του Συλλόγου Κακοποιημένης Γυναίκας & Παιδιού «Ο Καλός Σαμαρείτης». Ταυτόχρονα, οι άνθρωποί της υλοποίησαν 3 εθελοντικές αιμοδοσίες σε Αττική και Θεσσαλονίκη.

Το πάρκο ΦΙΞ

Στην καρδιά της Αθήνας, στα Πατήσια, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία παρέδωσε το 2021 το ιστορικό Πάρκο ΦΙΞ, ολοκληρώνοντας έναν λεπτομερή σχεδιασμό και εντατικές εργασίας ανάπλασής του σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων μέσω του Athens Partnership και του προγράμματος «Υιοθέτησε την πόλη σου».

Πρόκειται για έναν χώρο στενά συνδεδεμένο με την ιστορία της μπύρας στην Ελλάδα αλλά και με το ιστορικό σήμα FIX Hellas, αφού εκεί δημιουργήθηκε στις αρχές του 20ού αιώνα ένα από τα πρώτα εργοστάσια ζυθοποιίας και παγοποιίας. Ο χώρος μεταμορφώθηκε σε ένα σύγχρονο και αειφόρο αστικό πάρκο που φιλοδοξεί να αποτελέσει ιδανικό προορισμό για όλες τις εποχές του χρόνου. Με έκταση 7.500 τ.μ., το Πάρκο ΦΙΞ αποτελεί πλέον έναν πολύτιμο πνεύμονα πράσινου σε μία από τις πλέον πυκνοδομημένες αλλά και ζωντανές περιοχές της πρωτεύουσας. Βασικός στόχος της ανάπλασης ήταν η μετατροπή του πάρκου σε έναν χώρο συνάντησης και αναψυχής για όλες τις ηλικίες, αναβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής και προσφέροντας μια νέα διέξοδο στην καθημερινότητά των κατοίκων της πόλης.

Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία ακολουθεί ένα  συνεκτικό ολιστικό σχέδιο βιώσιμης ανάπτυξης έχοντας στο επίκεντρο το σεβασμό στον άνθρωπο – τον εργαζόμενο και το κοινωνικό σύνολο-  και το περιβάλλον. Άλλωστε, η προστασία του περιβάλλοντος και οι δράσεις που υπηρετούν αυτό το όραμα, όπως το μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα, η εξάλειψη της  σπατάλης νερού, υπηρετούν εντέλει τον άνθρωπο και την ποιότητα ζωής του. Και σήμερα και στο μέλλον.  Συνδυαστικά με την προσφορά σε δομές που προσφέρουν σε ευπαθείς ομάδες, την υιοθέτηση βέλτιστων πρακτικών για την υγεία και την προστασία των 450 εργαζομένων της, αλλά και των πελατών της προτάσσοντας το μήνυμα της υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ, η εταιρεία πρωτοπορεί και υιοθετεί εμπράκτως τους στόχους του ΟΗΕ για τη βιώσιμη ανάπτυξη. Το πλέον σημαντικό είναι πως η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχει στο DNA της την προσπάθεια για διαρκή βελτίωση σε όλους τους τομείς, καταδεικνύοντας πως το όραμα «Μαζί προς το Μηδέν» είναι παρόν στο σήμερα αλλά και στο μέλλον.

Sports in

Ολυμπιακός: Σίνα, Μουζακίτης και Χαράλαμπος Κωστούλας στην καλύτερη 11άδα του Youth League

Τρεις παίκτες του Ολυμπιακού συμπεριλήφθηκαν από την ιστοσελίδα Football talent Scout στην καλύτερη 11άδα της διοργάνωσης.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024