Τρίτη 19 Μαρτίου 2024
Οι επιστήμονες αποκωδικοποίησαν το διάσημο μήνυμα «wow» που... έστειλαν «εξωγήινοι»

Μετά από 35 χρόνια

Ένα από τα βασικά ερωτήματα που απασχολεί την ανθρωπότητα και -ακόμα- δεν έχει βρεθεί κάποια απάντηση είναι το εάν είμαστε μόνα ζωντανά όντα του σύμπαντος ή αν υπάρχουν κι άλλα, κάπου αλλού εκεί έξω…

Κατά καιρούς πολλοί έχουν ισχυριστεί ότι έχουν δει εξωγήινους, ή αλλιώς UFO και ATIA (αγνώστους ταυτότητας ιπτάμενα αντικείμενα), ενώ και το Πεντάγωνο έδωσε για πρώτη φορά στη δημοσιότητα εικόνες και βίντεο που δείχνουν ΑΤΙΑ.

Ένα ακόμα πολύ μεγάλο μυστήριο σχετικά τους εξωγήινους είναι και το ηχητικό μήνυμα που «έπιασε» το ραδιοτηλεσκόπιο Big Ear του Ohio State University (αναζητούσε μηνύματα στην ηλεκτρομαγνητική ζώνη συχνοτήτων των 1420,4056 megahertz, η οποία παράγεται από το στοιχείο υδρογόνο), τη νύχτα της 15ης Αυγούστου του 1977.

Το μήνυμα «wow!»

Τι συνέλαβε ο μηχανισμός που καταστράφηκε το 1997, έπειτα από 40 χρόνια λειτουργίας; Ένα «wow».

Το σήμα ήταν απίστευτα ισχυρό, αλλά πολύ σύντομο (διήρκεσε μόλις 1 λεπτό και 12 δευτερόλεπτα, όπως έγραψε ο αστρονόμος που το ανακάλυψε, ονόματι Jerry Ehman).

Όταν είδε εκτύπωση ενός ανώμαλου σήματος, ο Ehman έγραψε «Wow!» στην έκθεση, για τη συμπλήρωση 30 χρόνων από την ανακάλυψη.

Σημείωσε, δε, ότι «δεδομένου ότι το υδρογόνο είναι το πιο άφθονο στοιχείο στο σύμπαν, υπάρχει λογική στο να υποθέσουμε ότι ένας ευφυής πολιτισμός στον γαλαξία μας, ο οποίος επιθυμεί να κάνει αισθητή την παρουσία του, μπορεί να εκπέμπει ένα ισχυρό σήμα στενής ζώνης στη συχνότητα της ουδέτερης γραμμής υδρογόνου ή εκεί κοντά».

Όπως δήλωσε ο ερασιτέχνης αστρονόμος, Alberto Caballero στο Live Science «θεωρείται το καλύτερο υποψήφιο ραδιοφωνικό σήμα SETI, που έχουμε συλλάβει με τα τηλεσκόπια μας».

Τι σημαίνει το «wow!»

Όσον αφορά λοιπόν «wow», οι επιστήμονες πιστεύουν ότι μπορεί να προήλθε από ένα αστέρι που μοιάζει με ήλιος και βρίσκεται 1.800 έτη φωτός μακριά, στον αστερισμό του Τοξότη.

Οι ερευνητές αναζήτησαν επανειλημμένα κάτι άλλο, στο σημείο από το οποίο προήλθε το Wow, χωρίς επιτυχία.

Ο Caballero είπε ότι «το σήμα πιθανότατα προήλθε από κάποιο είδος φυσικού γεγονότος και όχι από εξωγήινους» αν και οι αστρονόμοι έχουν αποκλείσει μερικές πιθανές προελεύσεις, όπως ένας διερχόμενος κομήτης.

Έτοιμος (και) για το Διηπειρωτικό ο Ολυμπιακός!

Αν η Κ19 των «ερυθρολεύκων» κατακτήσει του Τσάμπιονς Λιγκ Νέων θα παίξει στον τελικό του Ιντερκοντινεντάλ κόντρα στη Φλαμένγκο για το Παγκόσμιο Στέμμα!

Τρίτη 19 Μαρτίου 2024