Το TikTok είναι μία από τις πολλές εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης που μπορεί κάποιος να εγκαταστήσει στη συσκευή του. Επίσης, είναι και η εφαρμογή που σε μεγάλο βαθμό αποδεικνύει τη δύναμη που έχει το βίντεο.

Πολύ πρόσφατα, η εφαρμογή που ξεκίνησε την πορεία της το 2016, ξεπέρασε το ορόσημο του ενός δισεκατομμυρίου ενεργών χρηστών σε μηνιαία βάση. Δηλαδή μέσα 5 χρόνια. Αυτό από μόνο του δεν λέει και πολλά. Αν όμως σκεφτούμε ότι το Facebook χρειάστηκε 9 χρόνια για να φτάσει στο ένα δισεκατομμύριο χρήστες, το Instagram χρειάστηκε 8 χρόνια ενώ τα YouTube και WhatsApp από 7, τότε συνειδητοποιούμε την έκταση του επιτεύγματος.

Internet-Πανδημία-Αλγόριθμος: Το τρίπτυχο της επιτυχίας

Η ραγδαία ανάπτυξη της εφαρμογής μπορεί εν μέρει να εξηγηθεί από τη μεγαλύτερη διείσδυση του Internet στις ζωές μας. Σύμφωνα με το «Our World in Data», ένα ερευνητικό project του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης δείχνει ότι ο αριθμός των ανθρώπων που περιηγούνται στον Παγκόσμιο Ιστό έχουν τριπλασιαστεί από την περίοδο που ξεκινούσε το Facebook τη λειτουργία του.

Ένας άλλος παράγοντας που συνέβαλλε στην άνοδο είναι και η ίδια η πανδημία. Παρά το γεγονός ότι το TikTok ήταν ήδη δημοφιλές με 500 εκατομμύρια χρήστες το 2018, το πρώτο τρίμηνο του 2020 – δηλαδή στο ξέσπασμα της πανδημίας με την παράλληλη εφαρμογή των πρώτων περιοριστικών μέτρων – η εφαρμογή έγινε download άλλες 315 εκατομμύρια φορές.

Σύμφωνα με την ανάλυση του Economist, τρίτος σημαντικός παράγοντας είναι ο ίδιος ο αλγόριθμος της εφαρμογής. Η σελίδα «For You», η οποία παρέχει στους χρήστες μία ατελείωτη σειρά επιλεγμένων βίντεο, ουσιαστικά κρατάει το βλέμμα των χρηστών κολλημένο στις οθόνες.

Ανθεκτικότητα στις απαγορεύσεις

Βέβαια, σε αντίθεση με άλλες εφαρμογές, το TikTok έχει αντιμετωπίσει πολύ περισσότερη κυβερνητική παρέμβαση, σε παγκόσμια κλίμακα. Τον Ιούνιο του 2020 η Ινδία το απαγόρευσε μαζί με αρκετές ακόμα εφαρμογές κινεζικής προέλευσης, επικαλούμενη λόγους εθνικής ασφάλειας.

Το ίδιο απείλησε λίγο αργότερα να κάνει η κυβέρνηση Τραμπ στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Ακολούθησε η απαγόρευση σε αρκετές – μουσουλμανικές – χώρες όπως Μπαγκλαντές, Ινδονησία και Πακιστάν, για «ανάρμοστο» περιεχόμενο.

Όμως οι επικρίσεις δεν έλειψαν ούτε στην ίδια την Κίνα. Τον Απρίλιο, η Bytedance, ιδιοκτήτρια του TikTok, κλήθηκε για εξηγήσεις από την κινεζική ρυθμιστική αρχή, μαζί με άλλες 33 εταιρείες, από τις οποίες ζητήθηκε να σταματήσουν τις αντί-ανταγωνιστικές πρακτικές.

Παρόλα αυτά, η εφαρμογή συνεχίζει να υπάρχει, να συνεχίζει την πορεία της και επιπλέον να γίνεται και αντικείμενο αντιγραφής. Τα Instagram και YouTube έχουν λανσάρει τις δικές τους λειτουργίες δημιουργίας βίντεο μικρής διάρκειας.

Απόδειξη ότι τελικά, μεταξύ των χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, υπάρχει μια ιδιαίτερη προτίμηση για το βίντεο, σε σχέση με τις υπόλοιπες μορφές περιεχομένου.

Πηγή: ΟΤ

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr