Λίγες μόλις ώρες πριν από την επίσημη εκκίνηση του «Ράλλυ των Θεών», το οποίο επιστρέφει μετά από απουσία οκτώ ετών στη… γενέτειρά του, φέρνοντας αντιμέτωπους οδηγούς και αυτοκίνητα με την μάλλον αφιλόξενη ποσόστωση του ελληνικού εδάφους σε πέτρινους σχηματισμούς και τα θανατηφόρα για τα ελαστικά, απομεινάρια τους.

Πριν όμως η δράση μεταφερθεί στα συνήθη ορεινά «πεδία βολής» σε Κορινθία και Λαμία, οι διοργανωτές του  φετινού EKO Ράλλυ Ακρόπολις και η COSMOTE, χάραξαν εν είδει πρεμιέρας μια ασφάλτινη υπερ- ειδική διαδρομή που για πρώτη φορά στην ιστορία της διοργάνωσης θα επιχειρήσει να μεταφέρει λίγη από την αύρα του αγώνα στη Λεωφόρο Αμαλίας και περιμετρικά της πλατείας Συντάγματος που για τις ανάγκες του Ράλλυ, στη συνέχεια θα μετατραπεί σε parc ferme για τη διανυκτέρευση των αυτοκινήτων.

Κεφάλαιο πρώτο: COSMOTE 5G Athens Stage

Αναλυτικότερα, μετά την τελετή εκκίνησης, που θα δοθεί παραδοσιακά στη σκιά της Ακρόπολης, αυτοκίνητα και οδηγοί θα κατευθυνθούν στην Λεωφόρο Αμαλίας για την υπερειδική COSMOTE 5G Athens Stage. Αφετηρία θα αποτελεί το σημείο μεταξύ του κήπου του Ζαππείου και της Βουλής και στη συνέχεια τα αυτοκίνητα με μεγάλες ταχύτητες θα κατευθύνονται προς την Πανεπιστημίου και θα στρίβουν στη Βασιλέως Γεωργίου αφού, προς τέρψη του φιλοθεάμονος κοινού, τραβήξουν το απαραίτητο χειρόφρενο γύρω από ένα βαρέλι που θα έχει στηθεί στο ύψος της σκάλας της πλατείας Συντάγματος. Μια αντίστοιχη κατασκευή που θα εξυπηρετεί ακριβώς τους… ίδιους σκοπούς δεξιοτεχνίας θα φιλοξενείται στην κάτω πλευρά της πλατείας, στην είσοδο της Ερμού πριν τα αυτοκίνητα ξαναστρίψουν στην Όθωνος και στη συνέχεια και πάλι Αμαλίας για το προαναφερθέν βαρέλι πριν πάρουν την καρό σημαία στη Βασιλέως Γεωργίου.

Στα παρασκήνια του EKO Ράλλυ Ακρόπολις με οικοδεσπότη τον Λ. Αθανασούλα

Tρεις τυχεροί συνδρομητές της COSMOTE, που προέκυψαν μετά από σχετικό online διαγωνισμό, είχαν την ευκαιρία να πάρουν μια γεύση από το «real thing», την αυθεντική κακοτράχαλη σκονισμένη εκδοχή του αγώνα ως συνεπιβάτες του πολύπειρου, και άλλοτε νικητή του Ακρόπολις, Λάμπρου Αθανασούλα στο Hyundai i20 N Rally 2, με το οποίο θα τρέξει στη φετινή διοργάνωση με συνοδηγό τον εξίσου πεπειραμένο Νίκο Ζακχαίο.

Οι τρεις συνδρομητές της COSMOTE και μαζί με αυτούς και εμείς ζήσαμε  μια εμπειρία που… εις άπταιστον αγγλικήν θα χαρακτήριζε κανείς «once in a lifetime». Nα σημειωθεί, επίσης, ότι στο πλαίσιο του ίδιου διαγωνισμού 30 ακόμα τυχεροί θα βρεθούν σήμερα στην VIP area της εταιρείας στην υπερ -ειδική του Συντάγματος.

Κάπως έτσι, μια ολιγομελής παρέα προσγειώθηκε το Σάββατο το πρωί στις 4 Σεπτεμβρίου αρχικά στις παρυφές του Λουτρακίου σε ένα parking και κάπου εκεί ανάμεσα σε αυτοκίνητα και φορτηγά-κινητά συνεργεία-χώρους διαβίωσης έγινε η πρώτη επαφή με τα δύο Hyundai i20 N Rally 2, του κουτιού, απολύτως αναγνωρίσιμα αλλά διόλου ετοιμοπόλεμα, μιας και το καράβι που τα μετέφερε καθυστέρησε με αποτέλεσμα οι μηχανικοί να δουλεύουν πυρετωδώς στο καταμεσήμερο για να παραδώσουν στον Λάμπρο Αθανασούλα το «όπλο» του.

Ο οικοδεσπότης μας, Λάμπρος Αθανασούλας, χαμογελαστός και πρόθυμος να απαντήσει σε κάθε ερώτηση των τριών τυχερών της COSMOTE, να φωτογραφηθεί και να τους εξηγήσει καθετί μαζί με τον Νίκο Ζακχαίο, παρακαλώντας μόνο να μην μπαίνουμε στα πόδια των μηχανικών όσο θα περιδιαβαίνουμε γύρω από τα αυτοκίνητα που, κατά έναν περίεργο τρόπο ακόμα και σηκωμένα, χωρίς τροχούς και αρκετά άλλα εξαρτήματα, δείχνουν να βρίσκονται σε κίνηση.

Υψηλά πρόσωπα και μηχανοκίνητα πάθη

Ως bonus track, περιμένοντας στωικά κάτω από τη σκιά μιας νταλίκας να στηθεί το δεύτερο Hyundai και έχοντας δίπλα του τα απαραίτητα κασόνια προς αποφυγή αφυδάτωσης, ο πρωταθλητής Peter Solberg, σε ρόλο προπονητή του επίσης παρόντα, 19χρονου γιου του Oliver Solberg o οποίος θα τρέξει στο Ακρόπολις, με τα δύο πληρώματα να μοιράζονται το ίδιο team μηχανικών.

Περιμένοντας, ο Λάμπρος ο οποίος δείχνει να ανυπομονεί για τη σημερινή μέρα που ουσιαστικά αποτελεί και τη δική του πρώτη επαφή με το αυτοκίνητο το οποίο βγήκε μόλις τρεις ημέρες πριν από το εργοστάσιο, μας εκμυστηρεύεται ότι έχει ένα πρόβλημα με τη μέση του και, μισοαστεία μισοσοβαρά, λέει ότι αν δεν μπορεί, θα μας κάνει βόλτα ο Solberg. Κάπου εκεί τα μάτια του Άρη ., ενός από τους νικητές του δώρου της COSMOTE, αστράφτουν. Στη διαδρομή ανάμεσα σε Αθήνα και Λουτράκι μας έχει δηλώσει ότι για χρόνια παίρνει την καλοκαιρινή του άδεια ώστε να συμπίπτει με το Ράλλυ Ακρόπολις και ότι το δώρο της COSMOTE τον έκανε χωρίς δεύτερη σκέψη να εγκαταλείψει τις διακοπές του.

Κατά μια παράξενη σύμπτωση και οι τρεις νικητές του διαγωνισμού έχουν τα ονόματα που αγαπούν οι συγγραφείς και δείχνουν να συμπλέκονται απολύτως ταιριαστά με όσα συνειρμικά φέρνει η μάχη ενός αγώνα. Άρης, Αλέξανδρος και Βίκτωρας. Πολύ διαφορετικοί μεταξύ τους αλλά με κοινό πάθος για τα μηχανοκίνητα, που εκφράζεται πολύ διαφορετικά από τον καθένα και που μάλλον -υποψιάζομαι- η COSMOTE έκανε ακόμα μεγαλύτερο μετά από την συγκεκριμένη εμπειρία.

Λίγο αργότερα και αφού οι τελευταίες μηχανολογικές διατυπώσεις για τα δύο αγωνιστικά Hyundai ολοκληρωθούν, ξανασυναντάμε τον οικοδεσπότη μας με πλήρη εξάρτυση και αυτόν και το Hyundai του στα Πίσσια να κάνει τα πρώτα χιλιόμετρα. Με μικρή διαφορά θα καταφτάσουν επίσης και οι Solberg και Σια μαζί με το φορτηγό… «service park» που είναι να απορεί κανείς πώς κατάφερε να σκαρφαλώσει ως εδώ πάνω καθώς δεν είναι το μόνο και μιας και η συγκεκριμένη διαδρομή αποτελεί προσφιλή τόπο δοκιμών και παλιά γνώριμη του EKO Ράλλυ Ακρόπολις.

Η «δική μας» ειδική

Με μήκος 3,5 χλμ. η διαδρομή που σε λίγο θα ακολουθήσουμε ως συνεπιβάτες του Λ. Αθανασούλα ξεκινάει από την άκρη του χωριού των Πισσίων Κορινθίας και συνεχίζει σε χωματόδρομο που χάνεται στα βάθη των Γερανείων. Ευτυχώς, για όλους τους προφανείς λόγους, δεν θα τον ακολουθήσουμε μέχρι τέλους. Το σπορ είναι μόνο για ανθρώπους του είδους του Λ. Αθανασούλα.

Κάθε φορά που το Hyundai i20 N Rally 2 πηγαινοέρχεται μεταφέροντας και διαφορετικό συνεπιβάτη -το συνοδηγός θα ήταν ιεροσυλία για την περίσταση-σηκώνεται με τη συνδρομή γρύλου σε τρίγωνα, αλλάζει ελαστικά που έχουν φαγωθεί κατά κάμποσα εκατοστά μετά από μόλις 3,5 χλμ.+3,5 χλμ. διαδρομής φέροντας αδιάψευστα τα σημάδια του αφιλόξενου εδάφους που έκανε διάσημο το Ακρόπολις. Οι μηχανικοί ελέγχουν τα φρένα και τις αναρτήσεις, ανοίγουν το καπό και διαβουλεύονται με τον Λάμπρο και τον Νίκο. Μετά επιδίδονται στις απαραίτητες επισκευές σαν καλοκουρδισμένη ορχήστρα συζητώντας μεταξύ τους, στα σουηδικά.

Σε μια επιστροφή παρατηρώ έναν μηχανικό που ενώ πάει να ανοίξει το καπό, βλέπει ένα παραζαλισμένο ζωύφιο να εξερευνά την αχανή γι’ αυτό μεταλλική επιφάνεια. Το κοιτάζει και περιμένει να ολοκληρώσει τη βόλτα του. Θα ανοίξει το καπό μόνο αφού το ζωύφιο αποφασίσει να το εγκαταλείψει. Σεβασμός σκανδιναβικής προέλευσης και η αλήθεια είναι ότι δεν μπορεί να μην το καταγράψει κανείς.

Ενόσω περιμένουμε ο καθένας τη σειρά του και τον Solberg junior να ολοκληρώσει και αυτός τις δοκιμές του, ο Λάμπρος βγαίνει κάθε φορά από το αυτοκίνητο, αφαιρεί κράνος και balaclava και συνεχίζει ακάθεκτος και αεικίνητος τις συνεννοήσεις χωρίς ούτε μια στάλα ιδρώτα να κυλάει πουθενά. Περιττό να πω ότι, αν και σε στάση αναμονής, οι υπόλοιποι στάζουμε χωρίς καν προς το παρόν να αναφερθώ στην κατάσταση του «μετά».

«Το μετά»

Και κάπως έτσι φτάνει η ώρα για να διαπιστώσουμε αυτοπροσώπως τι εστί Ακρόπολις από το δεξί κάθισμα του Hyundai i20 N. Η διαδικασία εισόδου και δεσίματος θα μπορούσε να αποτελεί ένα ξεχωριστό κεφάλαιο μιας και κάτι ο κλωβός, κάτι το bucket, κάτι το λειψό ύψος της υποφαινόμενης δημιουργούν μια περίπλοκη κατάσταση που χρήζει ειδικής μεταχείρισης.

Με δεδομένη τη σπαρτιάτικη λογική με την οποία έχει δημιουργηθεί το αυτοκίνητο, ο βόμβος  είναι εξίσου εκκωφαντικός και εκ των έσω. Η ενδοεπικοινωνία είναι ο μόνος τρόπος να συνεννοηθώ για τα βασικά με τον Λάμπρο Αθανασούλα στην ομολογουμένως πιο λιγόλογη από πλευράς  μου επικοινωνία που έχω κάνει ποτέ σε διαδρομή με αυτοκίνητο.

Το i20 N ξεκινά βρυχώμενο, ανεβάζοντας στροφές και χοροπηδώντας στο πλακόστρωτο που καλύπτει το πρώτο μέρος της διαδρομής μας μέχρι την αρχή του χωματόδρομου. Όταν φτάνουμε εκεί, ο Λάμπρος ρωτάει ευγενώς αν είμαι έτοιμη και με την απάντησή, η πλάτη μου κολλάει στο σκληρό bucket. Ασυναίσθητα γραπώνομαι από τα πλευρά του καθίσματος. Στην επόμενη στροφή το κεφάλι μου αναπτύσσει δική του δυναμική και στρίβει αυτοβούλως δεξιά. Ο εκκωφαντικός βόμβος του Hyundai εμπλουτίζεται από τον ήχο των χαλικιών που βομβαρδίζουν σαν εκτελεστικό απόσπασμα τα προστατευτικά στο κάτω μέρος. Σε μια κλειστή δεξιά στροφή όπου ο Λάμπρος γυρνάει το αυτοκίνητο με μαεστρία σε οξεία γωνία προλαβαίνω να διακρίνω τα σύννεφα σκόνης που εκτοξεύονται πίσω μας. Η πλήρης αλήθεια είναι ότι με αυτές τις ταχύτητες και συνθήκες δεν προλαβαίνεις να δεις και πολλά.
«Αρκεί που τα βλέπει εκείνος» πιάνω τον εαυτό μου να σκέφτεται ασυναίσθητα όταν έχω απολέσει και τις τελευταίες αντιστάσεις και έχω αφεθεί σε ένα ιδιότυπο παιχνίδι να μετράω τις φορές που δεν έχω προβλέψει σωστά τη χάραξη. Οι ταχύτητες, οι αλλαγές κατεύθυνσης και ο ήχος έχουν τέτοια ένταση που από κάποιο σημείο και μετά είναι σαν να αλλάζει θέση το τοπίο και όχι εσύ. Κάτι σαν μεταφυσική εμπειρία στην φύση. Πεύκα και όγκοι από χώμα στρίβουν αστραπιαία, έρχονται πάντα κατά πάνω σου και αλλάζουν γνώμη την τελευταία στιγμή. Το αυτοκίνητο υπερίπταται πάνω από ένα άγνωστης προέλευσης εξόγκωμα, ξυρίζει έναν γκρεμό και συνεχίζει σε μια ανηφόρα, με τον Λάμπρο να αλλάζει ταχύτητες και τις γωνίες του τιμονιού με την άνεση που οι υπόλοιποι χειριζόμαστε το κινητό μας. Στην επιστροφή, που έχει κατεβάσει αισθητά τους ρυθμούς του όπως συνηθίζεται, σκέφτομαι πώς είναι δυνατόν κάποιος να έχει το σωματικό και πνευματικό απόθεμα δυνάμεων να κάνει κάτι τέτοιο σε ρυθμούς αγώνα. Επίσης πώς είναι δυνατόν ο άνθρωπος που κάθεται υπό κανονικές συνθήκες στη θέση μου να διαβάζει σημειώσεις με τέτοιο ταρακούνημα.

Πίσω στο σημείο εκκίνησης, προσπαθώ για ακόμα μια φορά να διακρίνω τα σημάδια κόπωσης ή έστω ένα ίχνος ιδρώτα στο πρόσωπο του Λάμπρου μετά από τουλάχιστον δέκα φορές που έχει κάνει την ίδια διαδρομή. Τίποτα. Ο ίδιος θα πει ότι θα μπορούσε να το κάνει κάθε μέρα και ότι το μόνο πράγμα για το οποίο λυπάται είναι που ξεκίνησε στα 26 του και όχι στα 15 του.

Και κάπως έτσι, νοηματοδοτείται η επιλογή χιλιάδων ανθρώπων που θα πάρουν και φέτος τα βουνά για να δουν από κοντά μια επαναλαμβανόμενη υπέρβαση από οδηγούς και αυτοκίνητα σε μια μάχη με την πέτρα και το χρόνο, αλλά και εκείνη κάποιων δεκάδων άλλων που παλεύουν με φόρμες, συνεργεία και υπέρογκα κόστη για να τρέξουν.

Για εκείνους που δεν έχουν τη δυνατότητα να βρεθούν ως θεατές σε κάποια από τις ειδικές, η COSMOTE TV θα μεταδώσει ζωντανά και αποκλειστικά όλη την αγωνιστική δράση του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Για τους λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού έχει, επίσης, δημιουργήσει ένα νέο pop-up κανάλι, το «COSMOTE SPORT ACROPOLIS RALLY», το οποίο από τις 6 έως τις 13 Σεπτεμβρίου θα είναι αφιερωμένο στο «Ράλλυ των Θεών», επιτρέποντας στους συνδρομητές της να παρακολουθούν καθημερινά πλούσια κάλυψη από την αγωνιστική δράση, αφιερώματα και την ειδική εκπομπή «Acropolis Rally Show» με συνεντεύξεις των πρωταγωνιστών και όλο το ρεπορτάζ από την δημοσιογραφική ομάδα των καναλιών COSMOTE SPORT.

Η συνέχεια επί της οθόνης… ή σε κάποια «κοπάνα» των ορεινών διαδρομών λοιπόν.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο