H ιταλική φίρμα έκανε τα αποκαλυπτήρια του νέου supercar που θα τοποθετηθεί στη βάση της γκάμας της, κάτω από την F8 Tributo και το οποίο, σε μια προσπάθεια περιορισμού του μέσου όρου των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα του στόλου του Maranello, αξιοποιεί plug-in υβριδική τεχνολογία αλλά και τον πρώτο εξακύλινδρο κινητήρα βενζίνης της Ferrari, από το 1974 και την Dino 246 GT.

Ξεκινώντας από τον επίμαχο κινητήρα, πρόκειται για ένα νέο V6 ο οποίος έχει σχεδιαστεί από λευκό χαρτί, έχει χωρητικότητα 2,9 λίτρων και την ιδιαιτερότητα, για τα δεδομένα της Ferrari, περιεχόμενης γωνίας 120 μοιρών όπου φιλοξενούνται οι υπερσυμπιεστές και το σύστημα υπερτροφοδότησης, στοιχείο που λειτουργεί ευεργετικά και για το κέντρο βάρους που με αυτό τον τρόπο είναι χαμηλότερο, εξασφαλίζοντας μια πιο αιχμηρή οδική συμπεριφορά. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο V6 κινητήρας, απόδοσης 664 ίππων διαθέτει την μεγαλύτερη αναλογικά ισχύ σε σχέση με οποιοδήποτε άλλον κινητήρα παραγωγής καθώς τα μεγέθη, αποτυπώνουν απόδοση 221 ίππων/ανά λίτρο χωρητικότητας.

Ο νέος κινητήρας συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ που τοποθετείται ανάμεσα στο κιβώτιο και τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, προσφέροντας συνολική απόδοση 830 ίππων και 740 Nm ροπής τα οποία με τη σειρά τους, εξασφαλίζουν στην 296 GTB τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 2,9 δευτερόλεπτα καθώς και μέγιστη ταχύτητα 330 χλμ./ώρα.

Για λόγους που έχουν να κάνουν με το στήσιμο και την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, η Ferrari αποφάσισε να ολοκληρώσει το σύνολο με συστοιχίες ιόντων λιθίου σχετικά μικρής απόδοσης, μόλις 7,45 kWh οι οποίες εξασφαλίζουν ηλεκτρική αυτονομία μόλις 25 χλμ.

Σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει συνήθως σε εξίσου «υπερβατικά» plug-in υβριδικά sportscars, στην περίπτωση της Ferrari η ισχύς μεταδίδεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς με την συνδρομή ενός αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων.

Με δεδομένη την παραπάνω επιλογή και για την ευκολότερη διαχείριση της πλεονάζουσας ισχύος, η Ferrari έχει εφοδιάσει την 296 GTB με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ ενώ ηλεκτρονικά ελεγχόμενα είναι και τα φρένα. Παράλληλα, σε αντίθεση με τις κεντρομήχανες berlinetta του παρελθόντος, το μεταξόνιο της συγκεκριμένης berlinetta είναι μικρότερο κατά 5,0 εκατοστά στοιχείο που επιδρά εξίσου ευεργετικά στην οδική συμπεριφορά, ιδίως στον τρόπο που το νέο supercar της Ferrari στρίβει υπό πίεση.

Το μειωμένο μήκος του μεταξονίου, κατέστη εφικτό χάρη στο νέο κινητήρα ο οποίος είναι επιπλέον κατά 30 κιλά ελαφρύτερος σε σχέση με τον V8 των 3,9 λίτρων που χρησιμοποιούσε η Ferrari στη βάση της γκάμας της. Το συνολικό βάρος της 296 GTB διαμορφώνεται σε 1.470 κιλά και παρόλο που το συγκεκριμένο μέγεθος είναι κατά 75 κιλά μεγαλύτερο σε σύγκριση με την επίσης plug-in υβριδική και βασικό ανταγωνιστή της,  την McLaren Artura, η πλεονάζουσα ισχύς της πρώτης αναμένεται να καλύψει με το παραπάνω αυτή τη «διαφορά».

Για να τιθασευτεί αποτελεσματικά η γενναιόδωρη ισχύς της, η 296 GTB εφοδιάζεται με μια σειρά αισθητήρων οι οποίοι παρέχουν δεδομένα στην τελευταία εκδοχή του ευφυούς traction control της Ferrari, Side Slip Control το οποίο με τη σειρά του μεταβάλλει συνεχώς και βάση των εκάστοτε συνθηκών κατανομή ροπής στον πίσω άξονα, διατηρώντας το αυτοκίνητο «εντός πορείας» αλλά και επιτρέποντας ταυτόχρονα μια «χαριτωμένη» πλαγιολίσθηση.

Φυσικά, οι δυνητικοί αγοραστές της θα μπορούν να επιλέξουν από μια ευρεία λίστα προαιρετικού εξοπλισμού ο οποίος περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, αγωνιστικών προδιαγραφών αμορτισέρ, περισσότερη περιεκτικότητα σε ανθρακόνημα και κατ΄επέκταση κατά 12 κιλά μειωμένο βάρος καθώς και πίσω παρμπρίζ από συνθετικό υλικό το οποίο μειώνει το βάρος κατά τρία κιλά ακόμα. Επίσης, όσοι το επιθυμούν θα μπορούν να ενισχύσουν ακόμα περισσότερο το σπορ προφίλ της επιλέγοντας διχρωμίες στις εξωτερικές αποχρώσεις και αγωνιστικά ελαστικά της Michelin.

Στα στοιχεία της 296 GTB ξεχωρίζει επίσης η παρουσία ενός ενεργού αεροδυναμικού spoiler το οποίο υπόσχεται την παραγωγή κάθετη δύναμης 10 κιλών ενώ, όσοι επιλέξουν το εξοπλιστικό πακέτο Asseto Fiorano που περιλαμβάνει και κάποιες προσθήκες αεροδυναμικού περιεχομένου, θα έχουν στη διάθεσή τους έως και 360 κιλά κάθετης δύναμης σε ταχύτητες έως και 250 χλμ./ώρα.

Σε ό,τι αφορά το εσωτερικό της νέας Ferrari, οι επιρροές από την επίσης υβριδική SF90 Stradale είναι περισσότερο από εμφανείς ωστόσο στην προκειμένη περίπτωση, οι σχεδιαστές της φίρμας επέλεξαν μια πιο σοφιστικέ και μινιμαλιστική προσέγγιση. Έτσι, αν  στην κεντρική κονσόλα ξεχωρίζει ο γνωστός επιλογές σε διάταξη “H” που συναντάμε και στην SF90, το ταμπλό ακολουθεί μια πιο απλή σχεδίαση με λιγότερες πτυχώσεις και αεραγωγούς. Αυτό που διατηρείται είναι η οδηγοκεντρική σχεδίαση των διακοπτών που αφορούν τα φωτιστικά σώματα και τον κλιματισμό που τοποθετούνται ένθεν και ένθεν του ψηφιακού πίνακα οργάνων. Το τιμόνι υπακούει στη γνώριμη manettino λογική της Ferrari, ενσωματώνοντας paddles, επιλογέα για τα προγράμμα οδήγησης και διακόπτη για τους δείκτες αλλαγής πορείας. Από οθόνη επωφελείται και ο συνοδηγός όπου εμφανίζονται διάφορες πληροφορίες μεταξύ των οποίων οι στροφές του κινητήρα, η ταχύτητα και η επιλεγμένη σχέση.

Η plug-in υβριδική Ferrari αναμένεται να διατεθεί στην Ευρώπη από την άνοιξη του 2022, αξιώνοντας από τους μελλοντικούς ιδιοκτήτες της το ποσό των 269.000 ευρώ το οποίο με την επιλογή των επιπλέον εξοπλιστικών επιλογών μπορεί να ξεπεράσει τις 300.000 ευρώ.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι ο V6 κινητήρας που εφοδιάζει την GTB 296 θα βρει διέξοδο και στην Purosangue, το πρώτο SUV της Ferrari, ακολουθώντας την ίδια υβριδική διάταξη καθώς η ιταλική φίρμα επιταχύνει τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της με επιστέγασμα ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο το οποίο αναμένεται σε διάστημα τεσσάρων ετών.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο