Τετάρτη 24 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Πρώτα στις προτιμήσεις τα παραδοσιακά ηπειρώτικα τυριά – Τι έδειξε έρευνα αγοράς

Πρώτα στις προτιμήσεις τα παραδοσιακά ηπειρώτικα τυριά – Τι έδειξε έρευνα αγοράς

Τα αποτελέσματα της πρώτης έρευνα αγοράς των παραδοσιακών ηπειρώτικων προϊόντων του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ηπείρου.

Τα παραδοσιακά ηπειρωτικά τυριά με ποσοστό 94,3% βρίσκονται πρώτα στις προτιμήσεις των καταναλωτών και ακολουθούν τα  γαλακτοκομικά με 69,4% και τα κρασιά με 39,1%.

Τα παραπάνω αποτελέσματα περιλαμβάνονται στην έρευνα αγοράς που εκπόνησε το εργαστήριο Χημείας Τροφίμων του Τμήματος Χημείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ηπείρου και αφορά τα ηπειρώτικα παραδοσιακά τρόφιμα. Στόχος της έρευνας είναι μία πρώτη αποτίμηση της άποψης των καταναλωτών για τα εν λόγω τρόφιμα. Η έρευνα διενεργήθηκε διαδικτυακά, εν μέσω πανδημίας, το φθινόπωρο του 2020, με τη συμμετοχή 510 συμμετεχόντων πανελλαδικά.

Η έρευνα έδειξε ότι οι καταναλωτές γνωρίζουν τα ηπειρωτικά τρόφιμα (84,8%), την τοπική τους παραγωγή (86,2%), και τα οφέλη υγείας τους (78,8%). Πιστεύουν ότι προβάλουν την περιφέρεια (95,9%) και ότι εάν τα έβρισκαν στην περιοχή τους θα τα αγόραζαν (82,5%).

Ταυτόχρονα, όμως, πιστεύουν ότι οι εταιρείες παραγωγής των τροφίμων δεν είναι ικανές να τα προωθήσουν εκτός Ηπείρου (54,4%), και ότι γενικότερα η προώθησή τους μάλλον δεν είναι ακόμη ικανοποιητική (μόνον 7,1% θετική άποψη).

Οι καταναλωτές τα αγοράζουν από τα supermarket κυρίως (89,2%), με συχνότητα κυρίως μία φορά την εβδομάδα (38,9%), ή μία φορά τον μήνα (26,7%).

Προτιμούν με σειρά επιλογής τα παραδοσιακά Ηπειρωτικά τυριά (94,3%), γαλακτοκομικά (69,4%), κρασιά (39,1%), αρωματικά φυτά (27,3%), μέλι (38,5%), ζυμαρικά (19,6%), όσπρια (18,4%) και λάδι (14,6%).

Ο περιφερειάρχης Ηπείρου κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης,  αναφερόμενος στην έρευνα αναφέρει: «Η Περιφέρεια Ηπείρου με σκοπό την δημιουργία branding, και την αποτελεσματική προώθηση των ηπειρωτικών παραδοσιακών τροφίμων σε αυτή την νέα τάξη πραγμάτων διεθνώς, και τους «νέους» σε επιλογές καταναλωτές, σε συνεργασία με το εργαστήριο τροφίμων του Τμήματος Χημείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, ξεκίνησε μία συνεργασία με σκοπό την κατανόηση των προτιμήσεων και επιλογών των καταναλωτών εντός και εκτός Ελλάδος ως προς τα παραδοσιακά τρόφιμα, και την δημιουργία με βάση τα αποτελέσματα ενός αξιόπιστου, διαχρονικού και αποτελεσματικού branding».

Σκοπός όλων αυτών, όπως επισήμανε ο περιφερειάρχης, είναι η περαιτέρω ανάπτυξη των εν λόγω προϊόντων και  προώθηση τους στις διεθνείς αγορές.  Σε επόμενη φάση στόχος είναι να διερευνηθεί η εμπιστοσύνη των Ελλήνων καταναλωτών ως προς τα παραδοσιακά Ελληνικά τρόφιμα συνολικά για «να σταθμίσουμε την θέση των ηπειρωτικών μέσα σε αυτά, και να επιλέξουμε την στρατηγική προσέγγιση στην ελληνική αγορά, πριν προχωρήσουμε με περαιτέρω έρευνες ακόμη και σε αγορές του εξωτερικού».

Sports in

Το μεγάλο λάθος του Σλούκα έδωσε το πλεονέκτημα στην Μακάμπι (vid)

Ο Κώστας Σλούκας πήρε την λάθος απόφαση, τη λάθος στιγμή. Και η Μακάμπι…

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 24 Απριλίου 2024