H γαλλική φίρμα έκανε τα αποκαλυπτήρια της νέας, τρίτης κατά σειράς γενιάς του 308 το οποίο τυγχάνει να είναι και το πρώτο μοντέλο της Peugeot που θα φορέσει τα ανασχεδιασμένα διακριτικά της.

Μακράν ωστόσο σημαντικότερο από το νέο έμβλημα της Peugeot που δεσπόζει είναι ότι το νέο 308 εντάσσει για πρώτη φορά στις επιλογές του ηλεκτρική τεχνολογία, όντας διαθέσιμο ευθύς εξαρχής με δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις.

Ξεκινώντας εκ των έσω, το νέο 308 εξακολουθεί να βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2 η οποία αποτελεί αφετηρία και για την μέχρι σήμερα γνωστή γενιά του ωστόσο στην προκειμένη περίπτωση πρόκειται για μια σημαντικά αναβαθμισμένη εκδοχή της.

Από σχεδιαστικής άποψης θα μπορούσε να πει κανείς ότι με δεδομένη την πρόσφατη ανανέωση του 3008 αλλά και το νέο 208, η αισθητική του 308 είναι αναμενόμενη χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι εντυπωσιακή. Σε απόλυτα μεγέθη, ο τρόπος που έχει μεταφραστεί ο γνώριμος σχεδιαστικός κώδικας της γαλλικής φίρμας στις επιφάνειες του μικρομεσαίου hatchback το καθιστά δεδομένα δυναμικότερο και αιχμηρότερο.

Στα στοιχεία που ξεχωρίζουν συγκαταλέγονται οι χαρακτηριστικές καμπύλες στο καπό κάτω από το οποίο βρίσκεται μια μεγαλύτερη γρίλια όπου δεσπόζει το ανασχεδιασμένο λογότυπο της Peugeot. Περιστοιχίζεται από λεπτότερα φωτιστικά σώματα που φυσικά συνοδεύονται από τα γνώριμα κάθετα LED ημέρας της Peugeot.

Στις αισθητικές ιδιαιτερότητες, συνυπολογίστε μια έντονη πτύχωση που διατρέχει τα πλευρά του αμαξώματος, δίνοντας ένα σαφώς πιο μυώδες παράστημα στο νέο 308. Στο πίσω τμήμα ξεχωρίζουν ένα φαρδύ spoiler και φυσικά τα χαρακτηριστικά τριπλά φώτα της Peugeot.

To νέο 308 έχει οριακά μεγαλύτερο μήκος από το προηγούμενο (+1,1 εκ.), ωστόσο η σημαντικότερη αύξηση προέρχεται από το μεταξόνιό του το οποίο έχει ενισχυθεί κατά 5,5 εκατοστά. Έτσι αν και το νέο 308 έχει ταυτόχρονα χαμηλότερο ύψος κατά 2,0 εκατοστά η ευρυχωρία του θαλάμου επιβατών προδιαγράφεται βελτιωμένη.

Ο χώρος του πορτ μπαγκάζ ξεκινά από τα 412 λίτρα μέγεθος που καθιστά το 308 ένα από τα πρακτικότερα της μικρομεσαίας hatchback κατηγορίας.

Ακόμα πιο θεαματικές σε σχέση με το παρελθόν είναι οι αλλαγές που έχουν συντελεστεί στο εσωτερικό όπου παίρνει θέση η νεότερη εκδοχή του συστήματος infotainment της Peugeot. Τα ψηφιακά «συστατικά» της περιστοιχίζονται από μια διαφορετική σχεδιαστικά υλοποίηση που προσφέρει αρκετή διαφοροποίηση σε σχέση με τα όσα έχουμε δει μέχρι στιγμής.

Έτσι, στην προκειμένη περίπτωση οι αεραγωγοί είναι τοποθετημένοι ψηλότερα ενώ, μια νέα, υψηλής ευκρίνειας οθόνη αφής 10 ιντσών με βελτιωμένα γραφικά και λειτουργικά Apple CarPlay και Android Auto, υπόσχεται πιο διαισθητική διαχείριση των περιφερειακών συστημάτων. Θα υπάρχουν δύο εκδοχές για το infotainment, i-Connect και i-Connect Plus με τη δεύτερη να διαθέτει ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης δια χειρός Tom Tom. Σε αμφότερες τις εκδοχές η αρχική οθόνη μπορεί να παραμετροποιηθεί με τις εφαρμογές και τα widgets της  επιλογής του οδηγού με την ίδια ακριβώς λογική ενός smartphone ή tablet.

Kάτω από την κεντρική οθόνη παρεπιδημεί μια σειρά «πλήκτρων» αφής τα οποία η Peugeot ονομάζει “i-Toggles” και αντιστοιχούν σε συντομεύσεις για τις βασικές λειτουργίες όπως ο κλιματισμός, το ραδιόφωνο και η πρόσβαση στο κινητό τηλέφωνο. Χαμηλότερα φιλοξενούνται τα χαρακτηριστικά πλήκτρα που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στα μοντέλα της Peugeot.

Πίσω από το τιμόνι βρίσκεται το γνώριμο i-Cockpit που στην προκειμένη περίπτωση ενσωματώνει την τεχνολογία τρισδιάστατης απεικόνισης που είδαμε για πρώτη φορά στο 208.

Πλήρως ανασχεδιασμένη είναι και η κεντρική κονσόλα η οποία προσφέρει αποθηκευτικούς χώρους 34 λίτρων φιλοξενώντας παράλληλα και μια επιφάνεια επαγωγικής φόρτισης για smartphone.

Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στα υλικά στα οποία συγκαταλέγονται πολυτελείς επιλογές όπως το δέρμα Νappa ενώ στα εξοπλιστικά του χαρακτηριστικά περιλαμβάνονται καθίσματα με λειτουργία μασάζ. Παράλληλα, έχει τοποθετηθεί ένα ικανότερο σύστημα ιονισμού του αέρα της καμπίνας το οποίο εμφανίζει τις ενδείξεις για την ποιότητά του στην κεντρική οθόνη του infotainment.

Σε επίπεδο κινητήρων, το νέο 308 θα είναι διαθέσιμο με δύο κινητήρες βενζίνης, έναν diesel καθώς και δύο plug-in υβριδικές επιλογές.

Η γκάμα βενζίνης ξεκινά από τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης PureTech με χωρητικότητα 1,2 λίτρων και απόδοση 110 ίππους. Η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων. Ο ίδιος κινητήρας είναι διαθέσιμος και σε εκδοχή ισχύος 130 ίππων σε μια έκδοση που προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων.

Την μοναδική πετρελαιοκίνητη επιλογή εφοδιάζει ο BlueHDi του 1,5 λίτρου με απόδοση 130 ίππων ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων.

Το plug-in υβριδικό ντουέτο «ανοίγει» η έκδοση Hybrid 180 η οποία συνδυάζει κινητήρα βενζίνης 150 ίππων και ηλεκτρικό μοτέρ 110 ίππων τροφοδοτούμενο από μπαταρία 12,4 kWh. H τελευταία εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία 60 χλμ. ενώ το σύνολο εγγυάται σημαντική μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που περιορίζονται σε 25 γρ./χλμ.

Η δεύτερη και ισχυρότερη plug-in υβριδική έκδοση, Hybrid 225 συνδυάζει κινητήρα βενζίνης 180 ίππων με ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων προσφέροντας συνδυαστική ισχύ 225 ίππων. Και σε αυτήν την περίπτωση η ηλεκτρική αυτονομία ανέρχεται σε 60 χλμ. ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα διαμορφώνονται σε μόλις 26 γρ./χλμ.

Σε ό,τι αφορά την φόρτιση των μπαταριών απαιτούν επτά ώρες σε συμβατική πρίζα και μία ώρα και 50 λεπτά σε wallbox 7,4 kW.

Παράλληλα, το νέο μικρομεσαίο hatchback επωφελείται από την τελευταία εκδοχή του συστήματος ημιαυτόνομης οδήγησης της Peugeot, Drive Assist 2.0. Aυτό ενσωματώνει ενεργό cruise control, σύστημα διατήρησης της πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας ενώ στη νέα του εκδοχή μπορεί να αυξομειώσει αυτόματα την ταχύτητα του αυτοκινήτου π.χ. στην καμπύλη μιας στροφής και να ακολουθήσει την πορεία της κίνησης, λειτουργώντας σε ταχύτητες έως και 180 χλμ./ώρα.

Το παλμαρέ συμπληρώνουν σύστημα επιτήρησης των τυφλών σημείων με λειτουργία ειδοποίησης για ενδεχόμενο κίνδυνο πρόσκρουσης κατά την οπισθοπορεία, κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα περιμετρικής όρασης. Στη λίστα υπάρχουν επίσης αυτόματα φωτιστικά σώματα, σύστημα αναγνώρισης της οδικής σήμανσης καθώς και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο χειρόφρενο.

Η διάθεση του νέου 308 αναμένεται να ξεκινήσει εντός του β΄εξαμήνου του 2021 και παρόλο που προς το παρόν η γαλλική φίρμα δεν έχει ανακοινώσει τα επίπεδα εξοπλισμού αυτά αναμένεται να ακολουθήσουν την συνήθη διάρθρωση της Peugeot.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο