H βαυαρική φίρμα έδωσε στη δημοσιότητα περισσότερες λεπτομέρειες για την όγδοη γενιά του συστήματος infotainment iDrive το οποίο έκανε την πρώτη του εμφάνιση με το iX και αναμένεται να  εφοδιάζει τόσο το μεγάλο ηλεκτρικό SUV όσο και το πιο ευρείας αποδοχής τετράθυρο και επίσης ηλεκτροκίνητο μοντέλο i4 το οποίο θα παρουσιαστεί πολύ σύντομα και ως έκδοση παραγωγής.

Aν και η «εμφάνιση» του νέου iDrive είναι λίγο πολύ γνωστή μέσω των δύο παραπάνω μοντέλων, όπως διευκρινίζει η BMW, στην περίπτωση του iX αλλά και του επικείμενου i4, θα φιλοξενείται σε δύο οθόνες με διάσταση 12,3 ιντσών σε ό,τι αφορά τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και 14,9 ιντσών για την κεντρική οθόνη αφής. Αν και πρόκειται για δύο διαφορετικές οθόνες, η σχεδιαστική υλοποίηση δίνει την εντύπωση ότι πρόκειται για μια ενιαία επιφάνεια που φιλοξενεί τόσο τις ζωτικές ενδείξεις όσο και αυτές που αφορούν τα περιφερειακά συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Εκτός από τη σχεδίαση των οθονών και το νέο λογισμικό που καλείται να τις υποστηρίξει, η BMW έχει δημιουργήσει και ένα νέο γραφιστικό κώδικα για τον τρόπο που εμφανίζονται τα μενού, οι εφαρμογές και το σύστημα πλοήγησης ενώ νέος είναι και ο τρόπος μετάβασης από λειτουργία σε λειτουργία προς όφελος μιας πιο εύκολης χρήσης.

Ως προς την προβασιμότητα αξίζει να σημειωθεί ότι η κεντρική οθόνη των 14,9 ιντσών είναι διαχειρίσιμη τόσο δια της αφής, όσο και μέσω του χαρακτηριστικού περιστροφικού επιλογέα που εξακολουθεί να βρίσκεται, χαμηλά στην κεντρική κονσόλα.

Μία από τις αρετές κλειδιά για το νέο σύστημα infotainment είναι, σύμφωνα με την BMW, τα επίπεδα εξατομίκευσης που προσφέρει καθώς ο οδηγός μπορεί να παραλλάξει διάφορες παραμέτρους χρησιμοποιώντας τα χειριστήρια στο τιμόνι ενώ θα έχει τη δυνατότητα να διαμορφώσει και τον τρόπο εμφάνισης των πληροφοριών τόσο στον πίνακα οργάνων όσο και στην κεντρική οθόνη χάρη στα διαφορετικά layouts.

Aνεξαρτήτως της διαμόρφωσης που θα επιλέξει ο οδηγός, το νέο iDrive έχει σχεδιαστεί ούτως ώστε να προσφέρει όσο το δυνατόν περισσότερη και ανανεούμενη πληροφόρηση και υπό αυτό το σκεπτικό φροντίζει να φέρει τις πιο «κρίσιμες» πληροφορίες, ανάλογα την περίσταση στο κέντρο του ψηφιακού πίνακα οργάνων.

Ο οδηγός βέβαια θα μπορεί να επιλέξει επίσης το πρόγραμμα Focus το οποίο έχει σχεδιαστεί για «ακραίες οδηγικές συνθήκες» και φέρνει στο προσκήνιο εκείνες τις ζωτικές ενδείξεις που απαιτούνται κατά την οδήγηση υπό πίεση, απαλείφοντας τις περιττές πληροφορίες. Αντιθέτως το πρόγραμμα Gallery έχει σχεδιαστεί προκειμένου να μεγιστοποιεί τον διαθέσιμο χώρο για την πλήρη αξιοποίηση των διαθέσιμων εφαρμογών, των widgets και του συστήματος πλοήγησης.

Όπως ακριβώς θα περίμενε κανείς, το iDrive διαθέτει αναβαθμισμένη εκδοχή του ψηφιακού βοηθού της BMW ο οποίος υπόσχεται περισσότερες δυνατότητες και περισσότερη εξατομίκευση από ποτέ. Σε αυτή τη νέα εκδοχή, οι χρήστες θα μπορούν ακόμα και να ονομάσουν τον ψηφιακό τους βοηθό ενώ το σύστημα εμφανίζει οπτικές ειδοποιήσεις όταν εκτελεί τις εντολές που του ζητούνται ενημερώνοντας συνεχώς τον οδηγό. Παράλληλα, οι προτιμώμενες ρυθμίσεις του οδηγού μπορούν να αποθηκευτούν στο BMW ID το οποίο επίσης διαθέτει επίσης περισσότερες επιλογές προς όφελος της βελτίωσης της χρηστικότητας και της λειτουργικότητάς του.

Αναλόγως έχει διαμορφωθεί και το σύστημα πλοήγησης το οποίο η BMW χαρακτηρίζει ως ένα σύστημα με δυνατότητες εκμάθησης. Για την ακρίβεια το νέο σύστημα πλοήγησης συνδέεται με το προφίλ του εκάστοτε χρήστη-οδηγού μαθαίνοντας τις συνήθειές του και ως ένα βαθμό προβλέποντας αναλόγως την ώρα και την ήμερα τη διαδρομή που αυτός θα ακολουθήσει, δίνοντας του έτσι τις κατάλληλες συμβουλές/υποδείξεις για το ιδανικό δρομολόγιο.

Επίσης,  το IDrive 8 εξακολουθεί να δέχεται over the air updates όπως συμβαίνει και με το iDrive 7 με τη διαφορά ότι σε αυτή τη νέα εκδοχή, οι συγκεκριμένες αναβαθμίσεις μπορούν πλέον να αφορούν και πιο νευραλγικά συστήματα όπως αυτά που άπτονται της υποβοήθησης και της ημιαυτόνομης οδήγησης. Επίσης, οι ιδιοκτήτες θα μπορούν να προγραμματίζουν τις αναβαθμίσεις.

Υπάρχει ένας διόλου ευκαταφρόνητος αριθμός ρυθμίσεων που αφορά επίσης το στυλιστικό μέρος και την συνολική εμπειρία καθώς μέσω του My Modes ο οδηγός/χρήστης μπορεί να ρυθμίσει έως και 10 διαφορετικές παραμέτρους, από το χρώμα του εσωτερικού και το βάρος του τιμονιού έως τον τρόπο απεικόνισης των γραφικών στον πίνακα οργάνων και την κεντρική οθόνη.

Επίσης το iDrive 8 θα προσφέρει και ένα πρόγραμμα καλωσορίσματος αναγνωρίζοντας τον οδηγό από το κλειδί ή το smartphone του. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έγκειται σε μια αλληλουχία ενεργειών που αφορούν τα φωτιστικά σώματα όπως π.χ οι φωτιζόμενες χειρολαβές ενώ όταν το ευφυές λογισμικό αντιληφθεί ότι ο οδηγός έχει βρεθεί στο κάθισμά του ενεργοποιείται αυτομάτως το iDrive.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο