Φωτογραφίες: Automedia

H ιαπωνική φίρμα επιβεβαίωσε την πρόθεσή της να ανανεώσει το Aygo το οποίο πρόκειται να υποδεχτεί την νέα, τρίτη κατά σειρά γενιά του σχετικά σύντομα, έχοντας πολλά κοινά στοιχεία με το ιδιαίτερα δημοφιλές νέο Yaris όπου και θα βασίζεται.

Παρά τις τάσεις των καιρών τόσο προς την ηλεκτροκίνηση όσο και προς την συρρίκνωση του A-Segment λόγω των χαμηλών περιθωρίων κέρδους που επιφυλάσσει η συγκεκριμένη κατηγορία ιδίως όταν πρέπει να προσαρμοστεί στις αυστηρότερες προδιαγραφές για τις εκπομπές ρύπων, η διαχρονική πολιτική της Toyota σε σχέση με την υβριδική τεχνολογία της επιτρέπει να ανανεώσει άφοβα το… συμβόλαιο του βενζινοκίνητου Aygo χωρίς να ρισκάρει να υπερβεί τις ποσοστώσεις για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Εξάλλου, παρά την «τεχνητή» συρρίκνωση του A-Segment με δεδομένο ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες προτιμούν να επικεντρωθούν σε κατηγορίες με υψηλότερα περιθώρια κέρδους για την υψηλού κόστους εξέλιξης ηλεκτροκίνητη στροφή που επιχειρούν, όπως αποδεικνύουν οι σταθερές πωλήσεις του Aygo και στις δύο γενιές του, το ενδιαφέρον των αγοραστών για την κατηγορία των city cars δεν έχει μειωθεί.

Επίσης με δεδομένη την τάση των υπόλοιπων εταιρειών, το Aygo αν και αποτελεί ήδη το δημοφιλέστερο city car στην Ευρώπη πρόκειται να διευρύνει ακόμα περισσότερο το κοινό του. Αυτό αποδεικνύει και η πρόσφατη πρωτοβουλία της Toyota να αποκτήσει εξολοκλήρου τη βιομηχανική μονάδα στο Kolin της Τσεχίας η οποία μέχρι πρότινος αποτελούσε κοινοπραξία μεταξύ Toyota, Peugeot και Citroen. Σε παρόντα χρόνο το συγκεκριμένο εργοστάσιο κατασκευάζει την τρέχουσα γενιά του Aygo μαζί με τα συναφή τεχνολογικά Citroen C1 και Peugeot 108, ωστόσο με την εκπνοή του χρόνου ζωής τους το εργοστάσιο θα κατασκευάζει αποκλειστικά μοντέλα της Toyota.

H ιαπωνική φίρμα έχει ήδη προβεί στις κατάλληλες κινήσεις, δρομολογώντας επένδυση ύψους 160 εκατομμυρίων ευρώ προκειμένου να αναπροσαρμοστούν οι γραμμές παραγωγής στις απαιτήσεις της νέας πλατφόρμας GA-B όπου βασίζονται ήδη τα Yaris και Yaris Cross και θα αξιοποιηθεί στο μέλλον και από το Aygo.

Σε ό,τι αφορά το νεότερο και άγνωστο ακόμα μέλος της τριπλέτας που θα κατασκευάζεται στο τσεχικό εργοστάσιο, κατά το τεκμήριο των δοκιμαστικών πρωτοτύπων που έχουν εντοπιστεί από τον φωτογραφικό φακό σε δοκιμές εξέλιξης, το νέο Aygo θα μοιραστεί με το Yaris, εκτός από την νέα πλατφόρμα και πολλά από τα σχεδιαστικά του χαρακτηριστικά, αποκτώντας μια πιο αιχμηρή εμφάνιση.

Η νέα αρχιτεκτονική αναμένεται να εξασφαλίσει και την αναβάθμιση του εσωτερικού που επίσης θα μιμηθεί τις σχεδιαστικές και ψηφιακές διατυπώσεις του νέου Yaris με μια μεγάλη οθόνη αφής να παίρνει θέση στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας ικανοποιώντας τις σύγχρονες απαιτήσεις για εφαρμογές και ψηφιακή αλληλεπίδραση.

Ο τομέας που δεν θα ακολουθήσει επακριβώς το νέο Yaris θα είναι η γκάμα κινητήρων η οποία προκειμένου το κόστος και η τελική τιμή να κρατηθούν σε χαμηλά επίπεδα, θα είναι συμβατική και δεν πρόκειται να περιλαμβάνει υβριδικές επιλογές. Έτσι το νέο Aygo αναμένεται να προσφέρεται με μια αναβαθμισμένη εκδοχή του τρικύλινδρου κινητήρα 1,0 λίτρου, ενώ δεν αποκλείεται στις επιλογές του να βρεθεί ο νέος 1,5 λίτρου κινητήρας που εφοδιάζει το Yaris χωρίς ωστόσο σε συνδυασμό με ηλεκτρική επικούρηση.

Αν και επί του παρόντος δεν υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα, η επίσημη ανακοίνωση της Toyota για την άφιξη του Aygo σημαίνει ότι η τρίτη γενιά του ιαπωνικού δεν θα αργήσει να κάνει την εμφάνισή του με την προοπτική να ξεκινήσει την εμπορική του πορεία από το 2022.