Η βρετανική φίρμα παρουσίασε ένα νέο αγωνιστικό πρωτότυπο έχοντας κατά νου τους αγώνες αντοχής σε περίπου μια δεκαετία από σήμερα.

Το ER-9 όπως ονομάζεται αποτελεί καρπό εξέλιξης της Lotus Engineering και σχεδιάστηκε εν είδει τεχνολογικής μελέτης προκειμένου να καταδείξει «την φιλοσοφία, τις ικανότητες και την καινοτομία που πρεσβεύει η Lotus σε επίπεδο ηλεκτροκίνησης και αεροδυναμικής».

Υπό αυτό το σκεπτικό το εξωτικό πρωτότυπο εφοδιάζεται με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες –ένα για κάθε τροχό- οι οποίοι συνδυάζονται με σύστημα διαχείρισης ροπής στα πρότυπα της τεχνολογίας που ενσωματώνει η Evija.

Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην αεροδυναμική η οποία στην προκειμένη περίπτωση θα μπορούσε να θεωρηθεί κατά κάποιον τρόπο μεταβαλλόμενη ανάλογα τις απαιτήσεις του χειριστή του καθώς η πλειονότητα των επιφανειών του πίσω τμήματος ER-9 είναι κινούμενες εξασφαλίζοντας με το πάτημα ενός κουμπιού τα ιδανικά μεγέθη κάθετης δύναμης ή βέλτιστης ροής αέρα προς όφελος της επιτάχυνσης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η διαμόρφωση των ενεργών αεροδυναμικών βοηθημάτων μπορεί να γίνει αυτόματα βάσει των δεδομένων από τα συστήματα επιτήρησης είτε χειροκίνητα από το οδηγό. Σύμφωνα με τις συστάσεις το E-R9 έχει σχεδιαστεί αναμιγνύοντας το «σκεπτικό ενός αγωνιστικού και ενός πολεμικού αεροσκάφους και με ανάλογο τρόπο πραγματοποιείται και ο χειρισμός του».

Σε ό,τι αφορά την ονομασία πλην του ΕR που προέρχεται από τις λέξεις Endurance Racer, ο αριθμός 9 έχει επιλεγεί προς τιμή του Lotus Mark IX, του πρώτου αγωνιστικού της βρετανικής φίρμας που πήρε μέρος στον 24ωρο αγώνα αντοχής του Le Mans εν έτει  1955. Αντίστοιχη αναφορά έχουν και οι χρωματισμοί που έχουν επιλεγεί καθώς ο συνδυασμός μαύρου χρυσού συνόδευε τα αγωνιστικά της Lotus για πολλές δεκαετίες και έχουν συνδυαστεί με το ένδοξο παρελθόν της φίρμας.