Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες ζητούν εδώ και καιρό από τους νομοθέτες να επιταχύνουν τις διαδικασίες που θα επιτρέψουν την κίνηση οχημάτων με συστήματα αυτόνομης οδήγησης στο δημόσιο οδικό δίκτυο προκειμένου να ανοίξουν το δρόμο για την νομιμοποίηση της συγκεκριμένης τεχνολογίας σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης.

Και όπως όλα δείχνουν αν και το αίτημα υπάρχει εδώ και αρκετά χρόνια η αρχή έγινε με την κυβέρνηση Μέρκελ να παρουσιάζει σχέδιο νόμου που, σύμφωνα με τις προβλέψεις, θα επιτρέψει ήδη από το 2022 την κυκλοφορία οχημάτων με «αυτόματο πιλότο» επιπέδου 4 τουλάχιστον σε ορισμένα τμήματα του δημόσιου οδικού δικτύου.

«Θέλουμε να υπάρχουν αυτόνομα αυτοκίνητα και λεωφορεία που να μεταφέρουν  τους επιβάτες στους προορισμούς τους και στη συνέχεια να σταθμεύουν μόνα τους», δήλωσε ο γερμανός υπουργός μεταφορών Andreas Scheuer για το επίμαχο νομοσχέδιο.

Η πανίσχυρη Ένωση Γερμανών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (VDA ) σχολίασε ότι η υπερψήφιση της συγκεκριμένης νομοθεσίας θα δώσει διεθνές προβάδισμα στην γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία στο μέτωπο της εξέλιξης των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης.

«Η τεχνογνωσία και η πείρα που μπορεί να αποκτήσει η Γερμανία κατά τη διαδικασία θα μπορούσε να χρησιμεύσει ως οδικός χάρτης για την υιοθέτηση αντίστοιχων νομοθεσιών σε διεθνές επίπεδο», αναφέρει μεταξύ άλλων η ανακοίνωση της VDA.

Η πλειονότητα των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών εξελίσσει ήδη τη συγκεκριμένη τεχνολογία και ευελπιστεί στην ευνοϊκή ρύθμιση προκειμένου να βγάλει στην παραγωγή ρομποτικά οχήματα. Εφόσον υπερψηφιστεί η νομοθεσία αναμένεται να ανοίξει το δρόμο για ρομποτικά ταξί αλλά και λεωφορεία, έναν τομέα που προς το παρόν βρίσκεται στα μετόπισθεν της εξέλιξης με δεδομένο ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ελλείψει νομοθεσίας που το επιτρέπει, έχουν επικεντρωθεί στην εξέλιξη αντίστοιχων συστημάτων σε συνεργασία με τεχνολογικούς κολοσσούς, για Ι.Χ. οχήματα.