Η αυξημένη ζήτηση για ημιαγωγούς φέρνει σε δύσκολη θέση τις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

H Honda και η Nissan, η δεύτερη και τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ιαπωνία αντίστοιχα, ανακοίνωσαν ότι περιμένουν φέτος μείωση στις πωλήσεις κατά συνολικά 250.000 οχήματα, μεταδίδει το Reuters.

Η Honda κατέβασε τον φετινό στόχο της κατά 100.000 οχήματα, ή 2,2% της ετήσιας παραγωγής, στα 4,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Η Nissan αναμένει μείωση της παραγωγής κατά 150.000 αυτοκίνητα, ή 3,6%, στις 4,015 εκατομμύρια μονάδες.

Η Honda, η οποία αναμένει βελτίωση της κατάστασης εντός του πρώτου εξαμήνου, μείωσε την παραγωγή των δημοφιλών μοντέλων της Fizz και Jazz, καθώς και την παραγωγή πέντε μοντέλων σε πέντε εργοστάσια στις ΗΠΑ.

Η Nissan από την πλευρά της ανακοίνωσε ότι μειώνει την παραγωγή του Note, δημοφιλούς μοντέλου που βασίζεται σε νέα υβριδική τεχνολογία, στο εργοστάσιό της στην επαρχία Καναγκάβα.

Όπως είχε μεταδώσει το Reuters τον Ιανουάριο, σε μείωση της παραγωγής προχώρησαν επίσης η Ford, η Subaru και η Toyota, ενώ ανάλογα προβλήματα αντιμετωπίζουν η Volkswagen και η Fiat Chrysler.

Το πρακτορείο απέδιδε την παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών σε έναν συνδυασμό παραγόντων. Σημαντικό ρόλο έπαιξαν οι περιορισμοί που επιβλήθηκαν λόγω της πανδημίας, καθώς εκατομμύρια άνθρωποι που αναγκάστηκαν να εργάζονται από το σπίτι έσπευσαν να προμηθευτούν φορητούς υπολογιστές, κάμερες και άλλες συσκευές. Αγόρασαν επίσης περισσότερα αυτοκίνητα από ό,τι αναμενόταν.

Ρόλο όμως έπαιξαν και οι αμερικανικές κυρώσεις σε βάρος της κινεζικής βιομηχανίας ημιαγωγών SMIC, κάτι που οδήγησε ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίας να αναζητήσουν εναλλακτικούς προμηθευτές τσιπ.

Επιπλέον, η κυβέρνηση Τραμπ απαγόρευσε τη χρήση τσιπ αμερικανικής τεχνολογίας σε προϊόντα της κινεζικής Huawei, η οποία έσπευσε να στοκάρει ημιαγωγούς προκειμένου να συνεχίσει την παραγωγή προϊόντων της μετά την ενεργοποίηση της απαγόρευσης. Οι ανταγωνιστές της Huawei επίσης προχώρησαν σε μαζικές παραγγελίες με την ελπίδα να αποσπάσουν το μερίδιό της στην αγορά.