H τρίτη κατά σειρά γενιά του Aygo δίνει για πρώτη φορά τα διαπιστευτήρια της μέσω ενός πρωτοτύπου που εντοπίστηκε από το φωτογραφικό φακό σε δοκιμές εξέλιξης καθώς το αστικών προδιαγραφών μοντέλο της Toyota αναμένεται να επωφεληθεί από σημαντικές βελτιώσεις με οδηγό το νέο Yaris.

Αναλυτικότερα, το νέο Aygo αναμένεται να εγκαταλείψει την αρχιτεκτονική που τώρα μοιράζεται με τα Peugeot 108 και Citroen C1 κάνοντας την μετάβαση στην πολυχρηστική πλατφόρμα της Toyota TNGA.

Σε αισθητικό επίπεδο, αρκεί μια απλή παρατήρηση στους διογκωμένους πίσω θόλους, τη σχεδίαση της θύρας αποσκευών, τα κεντρικά φωτιστικά σώματα και τον μπροστινό προφυλακτήρα για να εντοπίσει κανείς τις ομοιότητες με το νέο Yaris ενώ, αναλόγως αναμένεται να ισχύσει και για το εσωτερικό του Aygo που αναμένεται να υιοθετήσει την ψηφιακή τεχνολογία και το σχεδιασμό του supermini της Toyota.

Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, το νέο Aygο αναμένεται να συμπεριλαμβάνει στις τάξεις του μια βελτιωμένη εκδοχή του τρικύλινδρου κινητήρα 1,0 λίτρου με τον οποίο εφοδιάζεται η σημερινή εκοχή του ωστόσο εξίσου δεδομένα η μετάβαση σε μια νέα αρχιτεκτονική θα ανοίξει το δρόμο για τον εξηλεκτρισμό του, καθώς όπως άλλωστε έχει επισημάνει κατά το πολύ πρόσφατο παρελθόν ο επικεφαλής της Toyota Europe, Johan van Zyl, «δεν υπάρχει επιλογή για το μέλλον του A-Segment».

Αυτό που δεν είναι ακόμα δαφές είναι κατά πόσο η Toyota θα εφοδιάσει το νέο Aygo με την υβριδική τεχνολογία που συνατάμε στο Yaris ή θα ακολουθήσει το παράδειγμα άλλων city cars εξελίσσοντας μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση ενδεχόμενο το οποίο τελεί υπό διερεύνηση από μέρους της ιαπωνικής φίρμας.

Το νέο Aygo αναμένεται να εξακολουθήσει να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Toyota στο Kolin στην Τσεχία χωρίς ωστόσο πλέον να μοιάζεται κοινές γραμμές παραγωγής με τα Peugeot 108 και Citroen C1 που με φόντο την νέα κοινή πορεία του ομίλου PSA με την FCA υπό την στέγη της νέας επιχερηματικής οντότητας Stellantis, θα ακολουθήσουν διαφορετική διαδρομή, εφόσον βέβαια εξακολουθήσουν να υπάρχουν.

Εξάλλου δεν αποτελεί μυστικό ότι η κατασκευή προσιτών, αστικών προδιαγραφών μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης σε εποχές ολοένα και αυστηρότερων προδιαγραφών εκπομπών ρύπων, αποτελεί μια δύσκολη επιχειρηματική εξίσωση για τις αυτοκινητοβιομηχανίες ενώ ακριβώς η προσιτότητα που οφείλουν να πρεσβεύουν καθιστά επίσης δύσκολη την απόφαση εξηλεκτρισμού τους.

Σε κάθε περίπτωση το Aygo θα είναι από τους εκπροσώπους του είδους που θα εξακολουθήσουν να υφίστανται πραγματοποιώντας πιθανότατα την πρεμιέρα του στο πλαίσιο της έκθεσης του Τόκυο τον Οκτώβριο του 2021 με την προοπτική να διατεθεί από το 2022.