Τρίτη 19 Μαρτίου 2024
Κοροναϊός : Επιστήμονες ανακάλυψαν την επόμενη γενιά ανοσοθεραπείας – Με νανοαντισώματα

Γερμανοί, Σουηδοί και Αμερικανοί επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι ανέπτυξαν νέου τύπου μικροσκοπικά αντισώματα, τα οποία εμποδίζουν τον κορονοϊό να εισδύει και να μολύνει τα ανθρώπινα κύτταρα. Μάλιστα, ένα συνδυασμένο νανόσωμα έχει ιδιαίτερα αποτελεσματική δράση ακόμη και αν ο ιός μεταλλαχθεί.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βόννης, του ιατρικού Ινστιτούτου Καρολίνσκα του Πανεπιστημίου της Στοκχόλμης και του Ινστιτούτου Ερευνών Scripps της Καλιφόρνια, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Science», αισιοδοξούν ότι τα νέα νανο-αντισώματα αποτελούν την επόμενη γενιά ανοσοθεραπείας κατά του κοροναϊού και μπορούν να αναπτυχθούν σε μία νέα φαρμακευτική θεραπεία για τη νόσο Covid-19, συμπληρωματική των εμβολίων.

Τα νανοσώματα, τα οποία αρχικά προέρχονται από ζώα (λάμα και αλπακά) που εμβολιάσθηκαν κατά της Covid-19 και μετά υφίστανται επεξεργασία, είναι σημαντικά μικρότερα από τα κανονικά αντισώματα. Γι’ αυτό μπορούν να προσδεθούν σε περισσότερα σημεία της επιφάνειας του κοροναϊού και κυρίως της προεξέχουσας πρωτεΐνης-ακίδας του (spike), είναι πιο σταθερά, καλά ανεκτά και πιο εύκολα για μαζική και οικονομικά αποδοτική παραγωγή τους.

Οι δοκιμές σε κυτταρικές καλλιέργειες έδειξαν ότι ιδίως τα συνδυαστικά νανο-αντισώματα είναι άκρως αποτελεσματικά στο μπλοκάρισμα της ικανότητας του ιού να εξαπλώνεται στα ανθρώπινα κύτταρα. Αυτό συνέβη ακόμη και όταν έγιναν δοκιμές με στέλεχος του κορονοϊού που μεταλλασσόταν υπερβολικά γρήγορα.

«Αυτό σημαίνει πως είναι πολύ μικρός ο κίνδυνος ότι ο ιός θα γίνει ανθεκτικός σε αυτά τα συνδυασμένα νανοσώματα», δήλωσε ο δρ Μάρτιν Χέλμπεργκ του Τμήματος Κυτταρικής και Μοριακής Βιολογίας του Ινστιτούτου Καρολίνσκα. «Τα νανοσώματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν κλινικά σε όσους είναι ήδη άρρωστοι για να τους προστατέψουν από σοβαρά συμπτώματα ή προληπτικά σε ανθρώπους που για κάποιον λόγο δεν μπορούν να εμβολιασθούν κατά του κορονοϊού ή που έχουν εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα και άρα δεν δημιουργούν επαρκή ανοσολογική απόκριση μετά το εμβόλιο», πρόσθεσε.

Η εταιρεία-τεχνοβλαστός Dioscure Therapeutics του Πανεπιστημίου της Βόννης θα προχωρήσει σε περαιτέρω δοκιμές των νανο-αντισωμάτων με κλινικές μελέτες, καθώς και σε εμπορική αξιοποίησή τους στη συνέχεια.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ειρωνική ανάρτηση της Τράμπζονσπορ προς τους παίκτες της Φενέρ: «Νομίζαμε ότι είσαστε ποδοσφαιριστές…»

Η… ειρωνική απάντηση της Τραμπζονσπόρ στους παίκτες της Φενέρμπαχτσε.

Τρίτη 19 Μαρτίου 2024