Τρίτη 16 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Γιατί όλοι μιλάνε για την ταινία

Γιατί όλοι μιλάνε για την ταινία «Ευχούληδες 2»;

Αγγλιστί, Trolls World Tour. Και, ναι, ίσως μιλάμε για την ταινία της χρονιάς

Η υπόθεση: η Πόπη και ο Κλωνάρης συνειδητοποιούν πως υπάρχουν κι άλλοι Ευχούληδες που ανήκουν σε μουσικές φυλές όταν καλούνται να προστατεύσουν τη δική τους ποπ ταυτότητα απέναντι στην επέλαση της ροκ βασίλισσας Μπαρμπ, που απειλεί να τους κατακτήσει.

Τι στο καλό γίνεται με την ταινία «Ευχούληδες 2»;

Όλα ξεκίνησαν από μια άλλη ταινία και, για την ακρίβεια, την καθυστέρηση κυκλοφορίας της. Ο λόγος για το Fast & Furious, ένα από τα πολυτιμότερα και πιο κερδοφόρα franchise της Universal Pictures. Μιλάμε για προϋπολογισμό παραγωγής 250 εκατομμυρίων δολαρίων!

Μόλις η πανδημία του κοροναϊού άρχισε να μπαίνει στις ζωές των ανθρώπων παγκοσμίως, η Universal δεν έχασε χρόνο να σπρώξει την κυκλοφορία του «F9» του Μαΐου 2020 για κάποια στιγμή μες στο 2021. Για την Donna Langley, πρόεδρο της ταινίας ψυχαγωγίας της Universal, η απόφαση δεν ενθουσίασε σχεδόν κανέναν, ούτε καν τους ίδιους τους συνεργάτες του στούντιο.

«Οι αίθυσες του σινεμά ήταν πολύ αναστατωμένες μαζί μας επειδή νόμιζαν ότι αντιδράσαμε υπερβολικά. Ακόμα και άνθρωποι μέσα στην εταιρεία πίστευαν ότι ήμασταν λίγο τρελοί για αυτό,» είπε η Langley πρόσφατα.  «Αισθανθήκαμε όμως ότι ήταν καλύτερο να σχεδιάσουμε το χειρότερο και να ελπίζουμε στο καλύτερο. Φυσικά, φάνηκε από την πραγματικότητα πως ήταν η καλύτερη απόφαση που θα μπορούσαμε να είχαμε πάρει.»

Αυτή δεν θα ήταν η μόνη τολμηρή απόφαση της Langley φέτος. Τα τυχερά παιχνίδια του στούντιο το 2020 – από την κυκλοφορία της ταινίας κινουμένων σχεδίων «Trolls World Tour» ψηφιακά  έως τη διαπραγμάτευση μιας νέας συμφωνίας με τα θέατρα AMC – δημιούργησε έναν οδικό χάρτη για όλο το Χόλιγουντ σε μια εποχή με ραγδαίες μετατοπίσεις και αλλαγές.

Η πρώτη ταινία κινουμένων σχεδίων «Trolls» ήταν μια μέτρια επιτυχία: έφερε περίπου 350 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως και συγκέντρωσε χλιαρές κριτικές. Το Hollywood Reporter, ας πούμε, την χαρακτήρισε «ζωντανή εμφάνιση αλλά εξαιρετικά συνηθισμένη μουσική κωμωδία κινουμένων σχεδίων.» Κυκλοφόρησε, έκανε κάποια χρήματα και στη συνέχεια ξεχάστηκε ως επί το πλείστον.
Αλλά χάρη στην συνέχειά του, «Trolls World Tour» ή «Ευχούληδες 2», μπορεί να θυμόμαστε για την αλλαγή της πορείας της κινηματογραφικής βιομηχανίας για πάντα.

Η ταινία που έκανε την αρχή για μια δραστική αλλαγή στην κινηματογραφική βιομηχανία

Καθώς τα κρούσματα του Covid-19 αυξήθηκαν τον Μάρτιο, η Universal αποφάσισε να κάνει μερικές από τις ταινίες της που ήταν ήδη σε θέατρα άμεσα διαθέσιμες on demand. Η λίστα περιελάμβανε τις εξής ταινίες: «The Invisible Man», «The Hunt» και «Emma»,και βέβαια το  «Trolls World Tour», που είχε την μεγαλύτερη επιτυχία από όλες.
Το στούντιο Comcast (CMCSA) ανακοίνωσε ότι η παραγωγή του DreamWorks Animation θα ήταν διαθέσιμη στα… σαλόνια στις 10 Απριλίου, την ίδια μέρα που θα ξεκινήσει να προβάλλεται στους κινηματογράφους – επρόκειτο για μια πρωτοφανή κίνηση που προέβλεψε, όμως, μεγάλο μέρος του τι θα συνέβαινε στο υπόλοιπο έτος στο Χόλιγουντ.

«Είχαμε αρκετούς εμπορικούς χορηγούς στην ταινία, και δεν υπήρχε κανένας τρόπος να μπορέσουμε να το μεταφέρουμε εκτός του έτους», δήλωσε ο Langley. «Θέλαμε πραγματικά να το δώσουμε στο κοινό μας. Έτσι, ναι, κάναμε την τολμηρή απόφαση να το βάλουμε στα σπίτια και να χρησιμοποιήσουμε την ψηφιακή αγορά για να μπορέσουμε να το κάνουμε αυτό».

«Ήταν το πρώτο πείραμα κατά τη διάρκεια της πανδημίας της αποστολής μιας ταινίας που προοριζόταν για τα σινεμά απευθείας στο σπίτι. Αυτό, από μόνο του, είναι πολύ σημαντικό», ανέφερε ο Shawn Robbins, επικεφαλής αναλυτής της Boxoffice.com σε συνέντευξή του σχετικά. «Έκανε μια αρχή για το πώς θα κυκλοφορούσαν οι ταινίες κατά τη διάρκεια της πανδημίας.»

Με την πανδημία να συνεχίζεται, κι άλλα στούντιο ακολούθησαν το προβάδισμα της Universal. Η Warner Bros. κυκλοφόρησε το «Scoob !,» μια ταινία κινουμένων σχεδίων του Scooby Doo, «σε ψηφιακή μορφή, και η Disney (DIS) κυκλοφόρησε την πολυαναμενόμενη μεγάλη παραγωγή του μεγάλου προϋπολογισμού» Mulan «στην Disney +, αν και με επιπλέον χρέωση.

«Όλοι προσπαθούμε να καταλάβουμε τι είναι το νέο φυσιολογικό, και να προσαρμοστούμε αναλόγως», δήλωσε ο Langley. Φυσικά, οι αποφάσεις σαν αυτήν έχουν και κάποιες παράπλευρες απώλειες: Τον Απρίλιο, ο διευθύνων σύμβουλος Adam Aron ανακοίνωσε ότι η αλυσίδα σινεμά AMC δεν θα έπαιζε πλέον τις ταινίες της Universal. Σε μια επιστολή προς τον Langley, είπε ότι η απόφαση προκλήθηκε από ένα απόσπασμα στο Wall Street Journal από τον CEO της NBCUniversal Jeff Shell, αποκαλύπτοντας ότι με βάση την επιτυχία του «Trolls World Tour» το στούντιο  αναμένεται να «κυκλοφορήσει ταινίες και στις δύο μορφές». Ο Aron έκοψε από το στούντιο την φόρα, απαντώντας σχεδόν ¨τιμωρητικά»!

Η απειλή της AMC δεν είναι, πάντως, πιθανό να πραγματοποιηθεί, δεδομένης της συμβατικής σχέσης μεταξύ των εταιρειών: η AMC είναι η κορυφαία εταιρεία κινηματογράφου και η Universal είναι το σπίτι των παγκόσμιων blockbusters όπως «Furious 7», «Jurassic World» και «Minions».

Αλλά η στιγμιαία ρήξη οδήγησε σε μια συμφωνία ορόσημο που πιθανώς δημιούργησε ένα νέο κινηματογραφικό μοντέλο για όλο το Χόλιγουντ. «Νομίζω ότι ο μεγαλύτερος κίνδυνος που αναλάβαμε το 2020 ήταν να βάλουμε το ‘Troll’s World Tour’ στο σπίτι … Ήταν μια τολμηρή κίνηση. Ήταν μια ααναγκαία κίνηση  που τελικά απέδωσε αυτήν την ιστορική συμφωνία», υπογράμμισε η Langley.

«Εκείνη την εποχή, δεν είχαμε καμία οπτική γωνία για το αποτέλεσμα που θα μπορούσε να έρθει. Και υπήρχε μια περίοδος, κατά την οποία ο Τύπος και οι ανταγωνιστές μας πίστευαν ότι ήμασταν τρελοί».

Σύμφωνα με τη νέα ρύθμιση, οι ταινίες της Universal θα έχουν τρία Σαββατοκύριακα – ή 17 ημέρες – αποκλειστικότητας στο σινεμά, παρά τις τυπικές 70 έως 90 ημέρες. Μετά από αυτό, η Universal και το αδελφό της στούντιο, Focus Features, έχουν την επιλογή να κυκλοφορούν ταινίες σε πλατφόρμες βίντεο κατ ‘απαίτηση. Η Universal έχει κάνει έκτοτε παρόμοιες συμφωνίες με άλλες αλυσίδες.

«Κάθε φορά που ξεκινάμε μια ταινία, είναι σαν να ξεκινάμε μια μικρή επιχείρηση», δήλωσε ο Langley. «Πρέπει να τη λατρέψουμε, φυσικά, αλλά πρέπει να έχουμε κι ένα επιχειρηματικό μοντέλο και ένα επιχειρηματικό σκεπτικό που να το επιτρέπει να λειτουργεί. Πρέπει να διατηρήσουμε το οικοσύστημα διανομής μας υγιές. Και αυτό πραγματικά μας βοηθά να το κάνουμε».

Σύμφωνα με τον Robbins, η Langley είχε «αποδειχθεί ότι ήταν καπετάνιος» του κλάδου πριν από το 2020. Ωστόσο, φέτος επέδειξε περαιτέρω την εικόνα και την ικανότητά της να προσαρμοστεί σε μια επιχείρηση της οποίας το μέλλον ένιωθε κάτι σίγουρο.
«Νομίζω ότι το μέλλον μπορεί να είναι πολύ λαμπρό για τη βιομηχανία εάν επικρατήσουν πιό φρέσκες ιδέες και ρηξικέλευθοι ηγέτες όπως η Langley παραμένουν στο τραπέζι για να βοηθήσουν να καταλάβουν πώς μοιάζει αυτό το μέλλον», είπε.

Με πληροφορίες από το CNN

Sports in

8 Ιουλίου-15 Απριλίου: τόσο διάστημα περίμενε ο Σλούκας…

Η μετακίνηση του Κώστα Σλούκα στον Παναθηναϊκό και η ανακοίνωση στις 8 Ιουλίου ήταν μια στιγμή που έφερε δονήσεις στο ελληνικό και ευρωπαϊκό μπάσκετ.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 16 Απριλίου 2024