Οι τεράστιες επενδύσεις του Spotify στον χώρο της ηλεκτρονικής ραδιοφωνίας στη διάρκεια των τελευταίων δύο ετών, έχει φέρει την πλατφόρμα πολύ κοντά στην κυριαρχία επί των ηχητικών διαφημίσεων.

Γιατί έχει σημασία;

Έχοντας παρακολουθήσει εταιρείες όπως το Facebook και την Google να οικοδομούν το οικοσύστημα των ψηφιακών διαφημίσεων, ο Jay Richman του Spotify, επικεφαλής του τμήματος διαφημίσεων της εταιρείας, αναφέρει ότι ο πάροχος είναι αποφασισμένος να μην βάλει την ποσότητα πάνω από την ποιότητα.

Σε συνέντευξή του στο Axios, ο Richman δήλωσε ότι η κοινότητα των δημιουργών έχει μείνει εκτός της δημιουργίας αξίας. «Αυτό είναι κάτι που έχουμε την ευκαιρία να δημιουργήσουμε με αυτή την προσέγγιση. Είναι μεγάλο μέρος της αποστολής μας ως εταιρεία».

»Θέλουμε να πάρουμε μαθήματα από αυτές τις δύο πλατφόρμες και να αναπτύξουμε ένα πραγματικά υγιές οικοσύστημα που θα είναι λειτουργικό για όλους όσους το αποτελούν».

»Είναι πραγματικά σημαντικό δεδομένης της κατάστασης, με τον χώρο να είναι ακόμη εκκολαπτόμενος, που έχουμε την ευκαιρία να τον οικοδομήσουμε με έναν υγιή, βιώσιμο τρόπο».

Η μεγάλη εικόνα

Το Spotify έχει επενδύσει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια για τη δημιουργία πολλών μικρότερων εταιρειών, που θα το βοηθήσουν να δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα από podcasts.

Επιπλέον, έχει επενδύσει σε πολλές συμφωνίες για αποκλειστικά podcasts προσωπικοτήτων πρώτης γραμμής, όπως η Μισέλ Ομπάμα, η Κιμ Καρντάσια, ο Τζο Ρόγκαν, ο πρίγκιπας Χάρι και η Μέγκαν Μαρκλ. Στις αρχές της χρονιάς, αγόρασε την εταιρεία αθλητικών podcast «The Ringer».

Η ιδέα του Spotify είναι η έμφαση στην ποιότητα, τόσο στις διαφημίσεις όσο και στο περιεχόμενό του, ενώ παράλληλα θα προσφέρει και μια πλατφόρμα που θα επιτρέπει σε μικρότερους δημιουργούς περιεχομένου να αναπτυχθούν.

Έτσι, το Spotify φιλοδοξεί να δημιουργήσει ένα οικοσύστημα στο οποίο οι διαφημιστές θα νιώθουν ότι μπορούν να προσεγγίσουν αποτελεσματικά το κοινό τους, ώστε το Spotify και το ευρύτερο οικοσύστημά του να αναπτύσσεται με βιώσιμο τρόπο.

Επενδύσεις

Ήδη κατά τη διάρκεια του 2019, η εταιρεία εξαγόρασε την Gimlet, μια εταιρεία παραγωγής ηχητικών προϊόντων, την οποία ο Richman έχει αποκαλέσει «ΗΒΟ του ήχου» και την Parcast, ένα στούντιο παραγωγής podcast μεγάλης διάρκειας.

Στις αρχές της χρονιάς, το Spotify εγκαινίασε την υπηρεσία «streaming ad insertion», η οποία επιτρέπει στην εταιρεία να τοποθετεί ποιοτικές διαφημίσεις, διαβασμένες από τους οικοδεσπότες των podcasts ή από ηθοποιούς μεταξύ των διαφορετικών εκπομπών, και όχι εμβόλιμα όπως συμβαίνει στο ραδιόφωνο.

Μια αγορά που ανθίζει

Η αγορά των διαφημίσεων σε podcast αναπτύσσεται ταχύτερα από οποιονδήποτε άλλο τύπο διαφημίσεων. Μόνο φέτος, ένας καταιγισμός από εξαγορές σχετικών εταιρειών δείχνουν τις προσπάθειες κεφαλαιοποίησης αυτής της εξέλιξης.

Ο Richman υποστηρίζει ότι οι προσπάθειες του Spotify διαφέρουν, από την άποψη ότι στόχος τους είναι η δημιουργία ενός εντελώς νέου μέσου ψηφιακού ήχου και όχι η αναπαραγωγή του μέσου του ραδιοφώνου σε online περιβάλλον.

«Πιστεύω ότι ο χώρος έχει αρχίσει να διχάζεται ανάμεσα στη δική μας προσέγγιση για την προσθήκη διαφημίσεων στη διάρκεια του streaming και αυτού που βλέπω ότι κάνει η υπόλοιπη βιομηχανία, δηλαδή την πλημμύρα διαφημίσεων που θυμίζουν ραδιόφωνο στη διάρκεια των podcasts», δήλωσε ο Richman στο Axios.

Η πλατφόρμα σκοπεύει να προσφέρει εκπτωτικούς κωδικούς στη διάρκεια των διαφημίσεων μέσα στο app του Spotify, με σκοπό να μετρήσει και την αποτελεσματικότητά τους.