Μετά τη διαδικτυακή πρεμιέρα της δυναμικότερης σχεδιαστικά εκδοχής του Q5 στα τέλη Σεπτεμβρίου, η Audi εμπλουτίζει την γκάμα του νέου coupe SUV της με την ισχυρότερη έκδοση της γκάμας η οποία -προφανώς- υιοθετεί τα διακριτικά SQ5 Sportback και σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στα “S”  SUV που βρίσκονται ψηλότερα στην γκάμα, παραμένει πιστή στο diesel.

Έτσι, το SQ5 Sportback επωφελείται από ένα V6 μοτέρ με χωρητικότητα 3,0 λίτρων το οποίο εξασφαλίζει ισχύ 341 ίππων και 700 Nm ροπής διαθέσιμης ήδη από τις 1.750 σ.α.λ. Ως αποτέλεσμα η έκδοση υπόσχεται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,1 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 250 χλμ./ώρα με την παρέμβαση του ηλεκτρονικού περιοριστή ταχύτητας.

Ταυτόχρονα μια σειρά βελτιώσεων στο diesel μοτέρ μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται η αντικατάσταση των πιστονιών με νέα από αλουμίνιο και η βελτιστοποίηση του συστήματος ψεκασμού συνδυαστικά με την παρουσία ενός ήπιου υβριδικού συστήματος 48V εγγυώνται μέγιστη αποδοτικότητα και συγκριτικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου η οποία προσδιορίζεται σε 7,0 λίτρα/100 χλμ., μέγεθος που αντιστοιχεί σε εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 185 γρ./χλμ.

Υπό το ίδιο σκεπτικό το SQ5 TDI διαθέτει επίσης δύο καταλυτικούς μετατροπείς SCR που χάρη στη διαφορετική τους θέση και στο σύστημα διπλής δοσολογίας Ad Blue λειτουργούν εκ περιτροπής στο βέλτιστο εύρος θερμοκρασίας, με αποτέλεσμα την εξαιρετικά αποδοτική  επεξεργασία των καυσαερίων και την ελαχιστοποίηση εκπομπών οξειδίων του αζώτου.

Ο V6 κινητήρας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και το σύστημα τετρακίνησης quattro το οποίο μεταβάλλει την κατανομή ροπής ανάμεσα στον μπροστινό και στον πίσω άξονα αναλόγως τις συνθήκες και τις απαιτήσεις. Επιπλέον, οι δυνητικοί αγοραστές του θα μπορούν να επιλέξουν και ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό το οποίο φροντίζει να μεταβάλλει την κατανομή ροπής ανάμεσα στους δύο τροχούς του πίσω άξονα, εξασφαλίζοντας περισσότερη ευελιξία στις αλλαγές κατεύθυνσης υπό πίεση.

Η ανάρτηση του SQ5 TDI επωφελείται από διάταξη πολλαπλών συνδέσμων και στους δύο άξονες ενώ με την επιλογή του προαιρετικού πακέτου S προστίθενται στην εξίσωση ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ τα οποία μπορούν να μειώσουν την απόσταση από το έδαφος έως και κατά 3,0 εκατοστά. Φυσικά στις προαιρετικές επιλογές συγκαταλέγεται και η ενεργή αερανάρτηση η οποία προσαρμόζει αυτομάτως την απόσταση από το έδαφος αναλόγως με τις οδηγικές συνθήκες. Ανεξαρτήτως προαιρετικών επιλογών ο οδηγός μπορεί να παραμετροποιήσει την ανάρτηση, την απόκριση του κινητήρα και του συστήματος διεύθυνσης μέσω έξι προγραμμάτων οδήγησης που στην περίπτωση επιλογής της αερανάρτησης γίνονται επτά.

Σε ό,τι αφορά την εξωτερική του εμφάνιση έχοντας μόλις προσφάτως δει την ανανεωμένη εκδοχή του SQ2, το SQ5 δεν αποτελεί ιδιαίτερη έκπληξη από αισθητικής άποψης χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η συγκεκριμένη έκδοση δεν συνοδεύεται από τις απαραίτητες σπορ αισθητικές διατυπώσεις.

Σε αυτές συγκαταλέγεται η νέα μεγαλύτερη γρίλια με τα κυψελοειδή μοτίβα η οποία πλαισιώνεται από μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα και φωτιστικά τεχνολογίας LED ή προαιρετικά matrix LED σε συνδυασμό με δυναμικούς δείκτες αλλαγής πορείας.

Στο πίσω τμήμα ο πίσω προφυλακτήρας επωφελείται από μια ένθεση σε ματ αλουμίνιο ενώ το SQ5 διαθέτει έναν πιο επιθετικό αεροδυναμικό διαχύτη όπου ξεχωρίζουν οι χαρακτηριστικές οβάλ επιχρωμιωμένες απολήξεις της εξάτμισης. Προαιρετικά οι αγοραστές του θα μπορούν να επιλέξουν τεχνολογία OLED για τα πίσω φωτιστικά σώματα.

Στο εσωτερικό της έκδοσης ξεχωρίζουν οι σκούρες αποχρώσεις του μαύρου και του γκρι χάρη σε λεπτομέρειες από ματ αλουμίνιο ή από ανθρακόνημα, και τα φωτιζόμενα μαρσπιέ με το λογότυπο S. Θα προσφέρονται τρεις επιλογές επενδύσεων για τα σπορ, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα τα οποία φυσικά θα διαθέτουν τις χαρακτηριστικές ραφές  αλλά και λειτουργίες κλιματισμού και μασάζ.

H διάθεση του SQ5 θα ξεκινήσει στην Ευρώπη εντός του α΄εξαμήνου του 2021.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο