H αναγέννηση της αρχέτυπης JamesBondικής DB5 είναι γεγονός καθώς η Aston Martin έκανε τα αποκαλυπτήρια του πρώτου πιστού αντιγράφου του θρυλικού τετράτροχου που συνόδευε το Βρετανό πράκτορα στην ταινία Χρυσοδάκτυλος, φροντίζοντας να μιμηθεί μέχρι κεραίας τις… ψυχροπολεμικές προδιαγραφές της.

H παραγωγή θα περιοριστεί σε μόλις 25 μονάδες καθεμία από τις οποίες βασίζεται στα αρχικά σχέδια της DB5 που βρέθηκε στο πλευρό του Sean Connery και φυσικά του μοντέλου της εποχής όπου και βασίστηκε. Αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε αντίτυπο απαιτεί περίπου 4.500 εργατοώρες με δεδομένο ότι η πλειονότητα των μερών του πλαισίου του μηχανικού συνόλου και του αμαξώματος κατασκευάζονται στο χέρι από το τμήμα ανακατασκευών των Βρετανών.

Το ακόμα πιο ενδιαφέρον στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι ότι οι ρέπλικες ακολουθούν πιστά τις τεχνικές προδιαγραφές ενός αυτοκινήτου που πρωτοκυκλοφόρησε το 1963 αλλά ότι στην προκειμένη περίπτωση έχουν περιληφθεί χαρακτηριστικά όπως οι περιστρεφόμενες πινακίδες, η αλεξίσφαιρη προστατευτική ασπίδα, η αναδυόμενη πλήμνη των τροχών, ο εκτοξευτήρας λαδιού,  ο πολιορκητικός κριός, το σύστημα που δημιουργούσε προπέτασμα καπνού καλύπτοντας τα ίχνη του χάρτινου ήρωα του Ian Fleming ενώ δεν λείπουν και δύο απομιμήσεις οπλοπολυβόλων που αναδύονται από τα φτερά.

Το παρών δίνουν ακόμα το ραντάρ, το χαρακτηριστικό μαύρο τηλέφωνο στην πόρτα του οδηγού, η… οπλαποθήκη κάτω από το κάθισμα ακόμα και το χαρακτηριστικό κόκκινο κουμπί στον επιλογέα ταχυτήτων το οποίο στην ταινία εκτόξευε το συνεπιβάτη.

Για την ιστορία και στην προκειμένη περίπτωση το κάθισμα του συνοδηγού όσο και ένα μέρος της οροφής μπορούν να αφαιρεθούν σε περίπτωση που οι εκατομμυριούχοι ιδιοκτήτες του θέλουν να αναπαραγάγουν τις ένδοξες κινηματογραφικές στιγμές του 007.

Την επιμέλεια των παραπάνω χαρακτηριστικών είχε ο Chris Coubould ο οποίος θεωρείται γκουρού των ειδικών εφέ στον κινηματογράφο, έχοντας στο ενεργητικό του και τα ειδικά εφέ των τελευταίων 11 ταινιών με πρωταγωνιστή τον 007.

Επίσης, όλα τα παραπάνω gadgets πλην φυσικά των… οπλικών συστημάτων είναι πλήρως λειτουργικά, κάτι που σύμφωνα με τον Chris Coubould ήταν εξαιρετικά απαιτητικό μιας και στα κινηματογραφικά σετ χρησιμοποιούνται συνήθως διαφορετικά αυτοκίνητα με διαφορετικό εξοπλισμό ενώ στην προκειμένη περίπτωση, όλα τα gadgets έπρεπε να είναι απολύτως λειτουργικά σε ένα και μόνο αυτοκίνητο.

Σε ό,τι αφορά τα πιο γήινα χαρακτηριστικά της… χρυσοδάκτυλης Aston, όπως και η μακρινή πρόγονός της εφοδιάζεται με ατμοσφαιρικό εξακύλινδρο κινητήρα βενζίνης με τριπλό καρμπυρατέρ και χωρητικότητα 4,0 λίτρων αποδίδοντας 290 ίππους.

Η ισχύς μεταδίδεται αποκλειστικά στον πίσω άξονα μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου πέντε σχέσεων και τη συνδρομή ενός μηχανικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης.

Την εικόνα συμπληρώνουν τα σερβόφρενα με δίσκους από χάλυβα, το τιμόνι που φυσικά στερείται υποβοήθησης ενώ η ανάρτηση ακολουθεί την ίδια διάταξη με την αρχέτυπη DB5 με ελατήρια και αντιστρεπτικές ράβδους μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα με συνδέσμους Watt  στους πίσω τροχούς για περισσότερη ευελιξία στην… καταδίωξη.

Σύμφωνα με τις συστάσεις της βρετανικής φίρμας η κατασκευή των 25 αντιτύπων θα ολοκληρωθεί στα τέλη της χρονιάς ενώ ήδη έχει γίνει η πρώτη παράδοση. Οι ιδιοκτήτες της θα καταβάλουν 2,75 εκατομμύρια στερλίνες ενώ σημειωτέον, δεν θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν το απόκτημα τους στο δρόμο μιας και η ρέπλικα λόγω ακριβώς της ιδιαιτερότητας των gadgets που κουβαλά δεν είναι νόμιμη για χρήση στο δημόσιο οδικό δίκτυο.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο