Η μόδα αναθεωρεί τα στερεότυπά της. Η πραγματικότητα του COVID-19 δεν άφησε πολλά περιθώρια χρόνου και οι πρακτικές παρουσίασης των συλλογών μετακινήθηκαν στην ψηφιακή σφαίρα. Και λέμε σφαίρα, γιατί αυτή στο εξής είναι η περιοχή που δίνει δυνατότητες παραγωγής εντυπώσεων.

Η Βιρζινί Βιάρ, υπεύθυνη σχεδιασμού των συλλογών Chanel, πρόσφατα έδειξε τον τρόπο με τον οποίο έγινε αυτή αλλαγή. Η συλλογή Chanel Cruise 2021 παρουσιάστηκε διαδικτυακά, χωρίς τη συμπρωταγωνιστική παρουσία ενός εμβληματικού τόπου αναφοράς, όπως γινόταν σε προηγούμενα σόου σε κάστρα της Σκωτίας, αλπικά θέρετρα, κινηματογραφικά στούντιο. Αυτή τη φορά όμως η ιδέα ενός μαγευτικού τόπου λειτούργησε ως φόντο και ως πεδίο αναπαραστάσεων της νέας ιστορίας που ήθελε να αφηγηθεί με τις δημιουργίες της η Βιάρ. Η ρομαντική ανάκληση του μεσογειακού τοπίου του Κάπρι, όπου αρχικά θα φιλοξενούσε το σόου της Chanel, παρέμεινε και στην ψηφιακή παρουσίαση της Chanel Cruise 2021.

Πολλαπλών χρήσεων

Στο μεταξύ η πανδημία είχε συμβάλει στη μετατόπιση της αρχικής ιδέας. Αυτή η συλλογή σχεδιάστηκε για ταξίδι με λίγες αποσκευές, εξηγεί στις σημειώσεις της η Βιρζινί Βιάρ, σχεδιάζοντας ρούχα που χωράνε σε μια μικρή τροχήλατη βαλίτσα μαζί με μια τσάντα shopper και μια μικρότερη κεντημένη τσάντα και μιλώντας για εύχρηστα κομμάτια. Πόσο συναρπαστικά καινούργια προβάλλει αυτή η πρόταση από έναν ιστορικό οίκο πολυτελείας που τελευταία επεδίωκε την αποφυγή οποιουδήποτε χρηστικού είδους να συνδέεται με τα δημοφιλή λογότυπά του. Κι όμως τώρα η νέα συλλογή δείχνει ρούχα πολλαπλών χρήσεων που όλα ταιριάζουν μεταξύ τους και μπορούν ακόμη και να μετατρέπονται σε άλλο κομμάτι. Για παράδειγμα, οι μακριές φούστες γίνονται στράπλες φορέματα όταν σηκώνονται, τα μακριά σακάκια από μαύρο σιφόν μπορούν να φορεθούν τη μέρα πάνω από ένα τριγωνικό μπικίνι ή τη νύχτα με ένα κεντημένο μπλουζάκι και τζιν.

«Αν φορεθεί πάνω από γυμνό δέρμα, τότε γίνεται ένα déshabillé (ντεζαμπιγιέ) κομμάτι απομειώνοντας το βραδινό, επίσημο ύφος του» υπογραμμίζει η δημιουργός του. Τα λεπτά διαφανή λαμέ φορέματα συνδυάζονται με τζάκετ. Το ίδιο κομμάτι όταν είναι ξεκούμπωτο γλιστρά πάνω από σορτς σε ύφασμα κρεπ, ενώ το φόρεμα φάκελος και οι φούστες που τυλίγονται γύρω από το σώμα απελευθερώνουν την κίνηση. Το ροζ της βουκαμβίλιας φωτίζει τα δερμάτινα σύνολα – μαλακά και ελαστικά σαν δεύτερο δέρμα – και τα ίδιας απόχρωσης τουίντ σύνολα μένουν αφοδράριστα ώστε το ρούχο να διατηρεί τη ρευστότητα του υλικού.

«Επρεπε να προσαρμοστούμε. Οχι μόνο αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε υφάσματα που ήδη είχαμε, αλλά η συλλογή, γενικότερα, εξελίχθηκε σε ένα ταξίδι γύρω από τη Μεσόγειο, με τα νησιά, το άρωμα του ευκαλύπτου, τις ροζ αποχρώσεις της βουκαμβίλιας…» σημειώνει η Βιάρ, για να προσθέσει την απαραίτητη πινελιά φυγής από την πραγματικότητα, στην οποία πάντα θα καταφεύγει όποιος εκδηλώνει αγάπη για τη μόδα: «Και μια ελεύθερη, χαλαρή γοητεία εμπνευσμένη από τις θρυλικές ηθοποιούς της δεκαετίας του 1960, όταν έκαναν διακοπές στην Ιταλική και στη Γαλλική Ριβιέρα».

Γράψτε το σχόλιο σας