Δυσκολίες στην πρακτική εφαρμογή των υγειονομικών πρωτοκόλλων διαπιστώνουν οι ξενοδόχοι που προετοιμάζονται πυρετωδώς για την επαναλειτουργία των μονάδων τους.

Η μειωμένη ζήτηση τουριστών από εσωτερικό και εξωτερικό σε συνδυασμό με την συντήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων για τον κοροναϊό, δημιουργούν μια δύσκολη εξίσωση για όσους δραστηριοποιούνται στα των ξενοδοχείων.

Οι άνθρωποι του κλάδου εκφράζουν ενστάσεις για τα υγειονομικά πρωτόκολλα, εστιάζοντας σε δύο πτυχές τους. Αφενός, στο θέμα των γιατρών και αφετέρου στη λειτουργία των συνεδριακών κέντρων εντός των ξενοδοχείων.

Διαβάστε επίσης: Γώγος : Θέλουμε εκατομμύρια τουρίστες – Τα σοβαρά κρούσματα κοροναϊού θα είναι πολύ λίγα

Η ιατρική κάλυψη

Το σημαντικότερο πρόβλημα εντοπίζεται στο θέμα της ιατρικής κάλυψης καθώς δεν έχει καθοριστεί το πότε θεωρείται επαρκής. το πώς θα τιμολογείται, ενώ την ίδια στιγμή δεν υπάρχουν λίστες ιατρών με τους οποίους θα συνεργάζονται τα ξενοδοχεία.

Όπως εξήγησε ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, Γρηγόρης Τάσιος, σε ξενοδοχεία με περισσότερα από 50 δωμάτια χρειάζεται γιατρός. Το μηνιαίο κόστος για έναν γιατρό ο οποίος θα παράσχει τηλεϊατρική υπηρεσία «και αν χρειαστεί θα πρέπει να εξετάσει το ύποπτο κρούσμα κοροναϊού» ανέρχεται στα 1.000 ευρώ.

Ως εκ τούτου, οι ξενοδόχοι ζητούν «μια ορθολογικότερη χρέωση» αλλά και εξασφάλιση επάρκειας ιατρικού προσωπικού, καθώς από τα περίπου 10.000 ξενοδοχεία της χώρα, τα μισά είναι άνω των 50 κλινών.

Παράλληλα, σύμφωνα με τον κ. Τάσιο, γεννάται το ερώτημα τι θα γίνει με τα ξενοδοχεία που διαθέτουν λιγότερα από 50 δωμάτια, σε ότι αφορά το θέμα του γιατρού.

Σχετικά με την δεύτερη ξενοδοχειακή «ένσταση», αυτή έχει να κάνει με το ότι παραμένουν κλειστές οι συνεδριακές αίθουσες των ξενοδοχείων, ενόσω, σχεδόν ολόκληρη η οικονομική ζωή του τόπου έχει επανέλθει σε δράση.

Ξενοδόχοι για τα πρωτόκολλα: Κοστίζουν πολύ οι γιατροί

Προβλήματα με την εφαρμογή των υγειονομικών πρωτοκόλλων διαπιστώνει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων (ΠΟΞ) και ζητεί την αντίδραση του υπουργείου Τουρισμού με επιστολή προς τον Χάρη Θεοχάρη και τον Μάνο Κόνσολα.

Στην επιστολή γίνεται λόγος για την δυσκολία ακόμη και αδυναμία εξεύρεσης γιατρού.

«Δεχόμαστε συνεχώς οχλήσεις από Μέλη μας πως είτε δεν μπορούν να βρουν διαθέσιμο ιατρό ή η συγκεκριμένη υπηρεσία έχει μεγάλο κόστος. Τα Μέλη μας έχουν ως αντικείμενο δραστηριότητας να παρέχουν στους πελάτες τους υπηρεσίες διαμονής, εστίασης κ.λπ. Είναι άλλο ζήτημα, λόγω Covid-19, να τηρούν τα Μέλη μας κάποια συγκεκριμένα προληπτικά μέτρα, όπως ισχύει και για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις, και άλλο να τους επιβάλλουμε βάρη που δεν τους αναλογούν.

Δεν είναι έργο του ξενοδόχου και δεν πρέπει να είναι για πλείστους όσους λόγους, ο εντοπισμός, η εξέταση ή η περίθαλψη των ασθενών που πάσχουν από Covid-19. Αυτό είναι έργο των δημόσιων υπηρεσιών υγείας. Από τη στιγμή, λοιπόν, που κρίνετε πως απαιτείται, σε περιπτώσεις ξενοδοχείων ορισμένης δυναμικότητας και άνω, συνεργασία με ιδιώτη ιατρό, η επιλογή του ιατρού ή του παρόχου δευτεροβάθμιας φροντίδας υγείας θα πρέπει να γίνεται από σχετική λίστα που θα έχετε καταρτίσει και η σχετική δαπάνη θα πρέπει να βαρύνει τον προϋπολογισμό του Υπουργείου σας και όχι το ξενοδοχείο», αναφέρει η ΠΟΞ.

Γράψτε το σχόλιό σας