Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Πρόσβαση για όλους στην παιδεία

Πρόσβαση για όλους στην παιδεία

θα ήταν λάθος να δούμε και την τηλεκπαίδευση και ευρύτερα τα εργαλεία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης απλώς ως λύσεις ανάγκης

Τους μήνες που πέρασαν είχαμε το μεγαλύτερο παγκόσμιο πείραμα στην τηλεκπαίδευση. Τα μέτρα για την πανδημία υποχρέωσαν σχολεία και πανεπιστήμια να περάσουν σε συστήματα εξ αποστάσεως διδασκαλίας με χρήση νέων τεχνολογιών. Καθηγητές, δάσκαλοι, φοιτητές και μαθητές άφησαν τις τάξεις και κάθισαν μπροστά στις οθόνες, διαμορφώνοντας μια νέα συνθήκη.

Παρά την αρχική αμηχανία και τη φυσιολογική δυσκολία προσαρμογής, το πείραμα στη χώρα μας ήταν γενικά πετυχημένο, έστω και εάν αποκάλυψε ότι εξακολουθούμε να έχουμε πτυχές ενός «ψηφιακού χάσματος». Μπορέσαμε έτσι να αποφύγουμε τον μεγάλο κίνδυνο, δηλαδή τη χαμένη σχολική χρονιά και το χαμένο ακαδημαϊκό εξάμηνο. Σε ορισμένες περιπτώσεις, ιδίως στα πανεπιστήμια, υπήρξε και αυξημένο ενδιαφέρον, μια και για τους φοιτητές ήταν και μια διέξοδος από τον ιδιότυπο υποχρεωτικό εγκλεισμό.

Ωστόσο, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη διά ζώσης διδασκαλία. Ο λόγος είναι ότι στην άμεση επαφή υπάρχει μια δυναμική επικοινωνία που κινητοποιεί καλύτερα νοητικές δυνατότητες και επιτρέπει καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα. Γι’ αυτόν τον λόγο και κανένας δεν υποστηρίζει ότι η τηλεκπαίδευση είναι καλύτερη από τη διά ζώσης διδασκαλία.

Ομως, θα ήταν λάθος να δούμε και την τηλεκπαίδευση και ευρύτερα τα εργαλεία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης απλώς ως λύσεις ανάγκης. Αντίθετα, αποτελούν βασικά εργαλεία για να αποκτήσουν ακόμη περισσότεροι άνθρωποι πρόσβαση στη γνώση, άνθρωποι που μπορεί να μην είχαν τη δυνατότητα να βρεθούν σε ένα παραδοσιακό αμφιθέατρο.

Σε μια εποχή όπου οι άνθρωποι αναζητούν διαρκώς τη γνώση και όπου διαρκώς προκύπτουν ανάγκες για επανεκπαίδευση και επανακατάρτιση, ακριβώς για να μπορέσουν να διεκδικήσουν ένα καλύτερο εργασιακό μέλλον, η γενίκευση της χρήσης τέτοιων εργαλείων μπορεί να δημιουργήσει προϋποθέσεις για μια μορφωτική επανάσταση. Δηλαδή, να αποκτήσουν πρόσβαση σε υψηλής ποιότητας μόρφωση, είτε γενική είτε εξειδικευμένη και τεχνική, ακόμη περισσότεροι άνθρωποι, ως αναγκαία συνθήκη για να έχουν μια πραγματική ισότητα ευκαιριών. Το ιστορικό αίτημα «παιδεία για όλους» μπορεί έτσι να βρει μια σύγχρονη δικαίωση.

Sports in

Ρόι Κιν: «Έπινα πάρα πολύ όταν ήμουν στη Γιουνάιτεντ – Ήταν ντροπή»

Ο Ρόι Κιν μίλησε για τη περίοδο που βρισκόταν στη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και τις κακές συνήθειες που είχε.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024