Φωτογραφίες: Automedia

H ιαπωνική φίρμα πρωτοσύστησε τη νέα γενιά του υδρογονοκίνητου Mirai στα τέλη του 2019, παρουσιάζοντας μια προπαραγωγής εκδοχή του η οποία σηματοδότησε μια ριζικά διαφορετική προσέγγιση σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του μοντέλου, προσδίδοντας στο μοντέλο της Toyota μια πιο προσγειωμένη όσο και επιβλητική σχεδίαση.

Και όπως αποδεικνύει η σειρά εικόνων του Mirai από τις δοκιμές εξέλιξης, η Toyota θα εμμείνει στο design του προ-παραγωγής πρωτοτύπου με κυρίαρχα στοιχεία, την μεγάλη γρίλια, το μακρύ καπό, την coupe χάραξη της οροφής και το «κοντό» πίσω τμήμα, τα οποία παραπέμπουν στην κομψή σχεδίαση τετράθυρου coupe.

Aνάλογες του πρωτότυπου θα είναι και οι διαστάσεις της νέας γενιάς του Mirai οι οποίες αναμένεται να διαμορφωθούν σε 4,935 μέτρα μήκος, 1,885 μέτρα πλάτος ενώ το παζλ θα συμπληρώσει το μεταξόνιο των 2,92 μέτρων, μεγέθη σαφώς αυξημένα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του μοντέλου που ενδεικτικά είχε μήκος 4,89 μέτρων και μεταξόνιο 2,78 μέτρων.

Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς, οι αυξημένες διαστάσεις αναμένεται να εξασφαλίσουν και περισσότερη άνεση στο πενταθέσιο πλέον εσωτερικό του το οποίο θα επωφεληθεί επίσης από περισσότερη τεχνολογία  αλλά και από μια σαφή ποιοτική αναβάθμιση τόσο σε ό,τι αφορά τα υλικά όσο και την σχεδίαση.

Ενδεικτικό είναι ότι όπως έχει επιβεβαιώσει η Toyota, στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας θα βρεθεί οθόνη αφής 12,3 ιντσών  για το σύστημα infotainment το οποίο αναμένεται να προσφέρει πληθώρα νέων επιλογών ενώ στις προαιρετικές επιλογές εξοπλισμού θα συγκαταλέγεται και ηχοσύστημα 14 ηχείων της JBL.

Σε ό,τι αφορά την αθέατη πλευρά του Mirai, η νέα γενιά αναμένεται να αξιοποιήσει την πολυχρηστική πλατφόρμα TNGA ενώ η τεχνολογία κυψελών καυσίμου προδιαγράφεται βελτιωμένη ως προς την αυτονομία της με την Toyota να υπόσχεται  30% επιπλέον σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του μοντέλου.

Με δεδομένο ότι η αυτονομία του προηγούμενου Mirai άγγιζε τα 500 χλμ., είναι ασφαλές να υποθέσει κανείς ότι η νέα γενιά θα προσφέρει αυτονομία περί τα 650 χλμ. χάρη προφανώς στην τοποθέτηση μεγαλύτερων δεξαμενών υδρογόνου οι οποίες θα αποτελούν μέρος ενός πλήρως ανασχεδιασμένου συστήματος κυψελών καυσίμου σύμφωνα με τις συστάσεις της Toyota.

Προς το παρόν, η ιαπωνική φίρμα δεν έχει διευκρινίσει κατά πόσο προτίθεται να αυξήσει την ισχύ του ηλεκτρικού μοτέρ το οποίο στην μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή του αποδίδει 154 ίππους.

Ακόμα μία σημαντική διαφορά που θα φέρει μαζί της η νέα γενιά του Mirai είναι η αλλαγή στην μετάδοση της κίνησης, καθώς η νέα γενιά του θα είναι πισωκίνητη, υποσχόμενη παράλληλα αυξημένη ακαμψία του πλαισίου και ένα χαμηλότερο κέντρο βάρους, στοιχεία που προδιαγράφουν μια καλύτερη όσο και δυναμικότερη οδική συμπεριφορά.

Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα, με δεδομένη την απόσταση που μας χωρίζει από την εμφάνιση του Mirai ως προπαραγωγής πρωτότυπου αλλά και την αποτύπωσή του σε δοκιμές εξέλιξης θα πρέπει να περιμένουμε την επίσημη παρουσίασή του πριν την εκπνοή του 2020.