Περιορισμένη σε σχέση με άλλες χρονιές, όπως ήταν και αναμενόμενο, είναι η κίνηση στη Βαρβάκειο αγορά.

Η άλλοτε πολυσύχναστη κρεαταγορά λόγω της εισβολής του κοροναϊού στις ζωές των ανθρώπων «αναγκάστηκε» να προσαρμοστεί στις υπάρχουσες συνθήκες τοποθετώντας κάποια κάγκελα στην είσοδο, ώστε να αποφευχθεί ο συνωστισμός.

Παράλληλα στους δρόμους γύρω από την Βαρβάκειο και κυρίως στην οδό Αθηνάς υπάρχει ισχυρή αστυνομική παρουσία που πραγματοποιεί ελέγχους. Όσοι επισκέπτονται την αγορά τηρούν τις αποστάσεις και φορούν μάσκες και γάντια παίρνοντας τα απαραίτητα μέτρα προστασίας.

Στη Βαρβάκειο οι τιμές φαίνεται να ικανοποιούν τον κόσμο. Το αρνί φέτος πωλείται στα 8,20-8,50 ευρώ/κιλό. Η τιμή πώλησης αμνοεριφίων κυμαίνεται στα 3,80-4 ευρώ/κιλό, δύο ευρώ χαμηλότερα από την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Έρευνα της ΕΣΕΕ για το πασχαλινό τραπέζι

Συγκεκριμένα, το πασχαλινό τραπέζι είναι φθηνότερο κατά 1,17%, όπως προκύπτει από έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ).

Tο κόστος των προϊόντων, ανά μονάδα, που απαρτίζουν το καθιερωμένο, πασχαλινό τραπέζι υπολογίζεται φέτος στα 37,30 ευρώ, έναντι 37,74 ευρώ το 2019. Αυτή η μικρή μείωση (1,17%), η οποία μεταφράζεται σε 0,44 ευρώ, απορρέει -κατά βάση- από τα φθηνότερα προϊόντα που προμηθεύεται το καταναλωτικό κοινό από τα σούπερ μάρκετ.

Από εκεί και πέρα, όπως και πέρυσι, η μέση τιμή, ανά προϊόν, για τα λαχανικά και τα φρούτα συνέχισε την ανοδική της πορεία, ενώ στις τιμές των κρεατικών καταγράφηκε ετήσια στασιμότητα – βάσει των δειγματοληπτικών ελέγχων που διενεργήθηκαν στη Βαρβάκειο Αγορά.

Με αυτά τα δεδομένα, ένα τυπικό πασχαλινό τραπέζι 6-8 ατόμων, με 6 κιλά αρνί και 2 κιλά κατσίκι και πλήθος άλλων προϊόντων, π.χ. φρούτα, λαχανικά, ποτά κ.λπ., κοστίζει περίπου 94,51 ευρώ το 2020, έναντι 94,94 ευρώ το 2019, καταγράφοντας οριακή πτώση κατά 0,45% (δηλαδή 0,43 ευρώ).

Στο μεταξύ, με μία πρώτη ματιά φαίνεται ότι η ποσοστιαία μείωση των προϊόντων σούπερ μάρκετ (-5,2%,) υπολείπεται της αντίστοιχης ανοδικής των λαχανικών/φρούτων (6,08%), κάτι που θα μπορούσε να ισοδυναμεί με αύξηση του κόστους, δεδομένης και της στασιμότητας των τιμών του αρνιού και του κατσικιού. Ωστόσο, δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο, διότι η βαρύτητα της δαπάνης για προϊόντα σούπερ μάρκετ επί της συνολικής καταναλωτικής δαπάνης είναι σχεδόν διπλάσια από εκείνη των οπωροκηπευτικών.

Για την ακρίβεια, στη σύνθεση του συνολικού προϋπολογισμού ενός νοικοκυριού το 44,55% αφορά προϊόντα σούπερ μάρκετ, σε αντίθεση με το 22,47% που δαπανάται για λαχανικά και φρούτα, με το υπόλοιπο εξίσου σημαντικό 32,98% να προορίζεται για την αγορά κρεατικών. Μεταξύ των λαχανικών/φρούτων η πλέον αξιοσημείωτη αυξητική μεταβολή είναι αυτή των πορτοκαλιών (+33,9%), ακολουθούμενη από εκείνη του κουνουπιδιού (+28,5%), ενώ η μεγαλύτερη αποκλιμάκωση εντοπίζεται στην τιμή των καρότων (-25,6%) και της πατάτας (εισαγωγής, κατά -21,7%).

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο