Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
Κοροναϊος: Επιστήμονες ανακάλυψαν μετάλλαξη του ιού που ίσως ακυρώσει την πρόοδο που έχει γίνει για το εμβόλιο

Eρευνητές που απομόνωσαν ένα στέλεχος του ιού ανέφεραν ότι η νέα μετάλλαξη κάνει τον ιό λιγότερο ικανό να προσκολλάται στον υποδοχέα ACE2 των ανθρώπινων κυττάρων, ένζυμο που βρίσκεται στους πνεύμονες.

Την πρώτη σημαντική μετάλλαξη του κοροναϊού υποστηρίζουν πως ανακάλυψαν οι επιστήμονες, τονίζοντας πως αυτό από μόνο του αποτελεί ένα σημαντικό βήμα που μπορεί να επηρεάσει θετικά αλλά και αρνητικά την εξέλιξη του ιού.

Ειδικότερα ερευνητές που απομόνωσαν ένα στέλεχος του ιού ανέφεραν ότι η νέα μετάλλαξη κάνει τον ιό λιγότερο ικανό να προσκολλάται στον υποδοχέα ACE2 των ανθρώπινων κυττάρων, ένζυμο που βρίσκεται στους πνεύμονες.

Μάλιστα ανέφεραν πως η νέα μετάλλαξη αυτή δεν αποκλείεται να ακυρώσει την πρόοδο που έχει γίνει στη δημιουργία εμβολίου.

Της έρευνας, που δημοσιεύτηκε το Σάββατο στο biorxiv.org, ηγήθηκαν οι επιστήμονες του National Changhua University of Education της Ταϊβάν, σε συνεργασία με το Murdoch University στην Αυστραλία.

«Επιβεβαιώσαμε ότι ο SARS-CoV-2 έχει σχετικά μικρό ρυθμό μετάλλαξης, αλλά επίσης αποδείξαμε μια νέα μετάλλαξη που τον διαφοροποιεί σε ισχύ αλλά και σε ανοσολογικά χαρακτηριστικά» αναφέρουν χαρακτηριστικά.

Ωστόσο η Jenna Macciochi, λέκτορας Ανοσολογίας στο πανεπιστήμιο του Σάσεξ στη Βρετανία, που δεν συμμετείχε στην έρευνα, δήλωσε στο «Newsweek» ότι αν και το εύρημα είναι σημαντικό για παρατήρηση, δεν πιστεύει ότι θα ακυρώσει την πρόοδο που έχει επιτευχθεί προς την παρασκευή εμβολίου. «Μικρές μεταλλάξεις είναι αναμενόμενες για κάθε ιό.Η μετάλλαξη που αναδεικνύεται σε αυτήν την αναφορά φαίνεται να μειώνει τη δυνατότητα προσκόλλησής του στον υποδοχέα ACE2, πράγμα που σημαίνει ότι ενδεχομένως θα είναι λιγότερο μεταδοτικός» εξηγεί. Και καταλήγει: «Αυτή όμως είναι μια μεμονωμένη αναφορά και δεν σημαίνει απαραίτητα ότι οι μέχρι τώρα προσπάθειες για εμβόλιο είναι μάταιες».

Από την άλλη πλευρά ο Benjamin Neuman, καθηγητής και πρόεδρος του τμήματος Σπουδών Βιολογίας του Texas A&M University, δήλωσε ότι η συνεχής μετάλλαξη του κοροναϊού σημαίνει πρακτικά ότι απλώς θα πρέπει να γίνονται περιοδικά τεστ και επικαιροποιήσεις του εμβολίου εναντίον του ιού, όταν αυτό παρασκευαστεί.

Παρτιζάν – Ολυμπιακός 69-74: Τεράστια νίκη στο Βελιγράδι και βήμα τετράδας!

Ο Ολυμπιακός βρέθηκε ακόμα και στο -13, αλλά με αντεπίθεση διαρκείας γύρισε τούμπα το παιχνίδι και πέτυχε μια σπουδαία νίκη στη μάχη για την τετράδα.

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024