Μετά την παρουσίαση της νέας γενιάς της Octavia η οποία αναμένεται στην χώρα μας στις αρχές Μαρτίου σε liftback και την πρακτικότερη Combi έκδοση, η Skoda επικεντρώνεται στην εξέλιξη της κορυφαίας έκδοσής του μοντέλου η οποία, βάσει των τελευταίων πληροφοριών, θα αποκαλυφθεί στην έκθεση της Γενεύης, στις αρχές της άνοιξης.

Το σημαντικότερο νέο σχετικά με την Octavia vRS δεν προκύπτει από την αναμενόμενη άφιξή της αλλά από το γεγονός ότι θα ενταχθεί στην στρατηγική εξηλεκτρισμού της Skoda υιοθετώντας, για πρώτη φορά, ένα plug-in υβριδικό σύνολο, μεταξύ πολλών άλλων.

Αν και προς το παρόν δεν έχει διευκρινιστεί πόσες ακριβώς διαθέσιμες σπορ εκδόσεις θα γεννηθούν από την νέα Octavia, η Skoda αναμένεται να ακολουθήσει την ίδια ακριβώς πληθωρική τακτική με την προηγούμενη γενιά προσφέροντας σπορ εκδόσεις σε liftback ή estate παραλλαγές αμαξώματος με κίνηση στους δύο ή και στους τέσσερις τροχούς, βενζινοκίνητες αλλά και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις.

Αυτό που είναι σίγουρο πάντως είναι ότι μία από τις διαθέσιμες εκδόσεις της Octavia vRS θα αξιοποιήσει ένα plug-in υβριδικό σύνολο, αντίστοιχο του πρόσφατου VW Golf GTE.

Το σύνολο θα αποτελείται από κινητήρα βενζίνης 1,4 λίτρων σε συνδυασμό με ηλεκτρικό μοτέρ και παρόλο που προς το παρόν δεν έχουν δημοσιοποιηθεί μεγέθη, είναι δεδομένο ότι η ισχύς της plug-in υβριδική έκδοσης, θα είναι αντίστοιχη της κορυφαίας βενζινοκίνητης έκδοσης της Octavia αλλά και μεγαλύτερη σε σχέση με την Octavia VRs Μκ3.

Αυτό σημαίνει ότι τόσο η επαναφορτιζόμενη υβριδική όσο και η «ατόφια» έκδοση βενζίνης της Octavia RS θα προσφέρουν άνω των 245 ίππων.

Στην περίπτωση της συμβατικής Octavia vRS η ισχύς θα προέρχεται από τον γνώριμο δίλιτρο κινητήρα της VW με την κωδική ονομασία EA888 ο οποίος στην προκειμένη περίπτωση αναμένεται να συνδυάζεται με κίνηση στους τέσσερις τροχούς.

Επιστρέφοντας στη νέα plug-in υβριδική RS έκδοση, ο συμβατικός κινητήρας αναμένεται να κινηθεί στο φάσμα των 150 ίππων με τους υπόλοιπους έως τους 245+ να προέρχονται από το ηλεκτρικό μοτέρ το οποίο σύμφωνα με τις συνήθειες του ομίλου θα τοποθετείται ανάμεσα στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και στο κιβώτιο το οποίο δεδομένα θα είναι διπλού συμπλέκτη.

Η συνολική διαθέσιμη ροπή της έκδοσης αναμένεται να αγγίζει τα 400 Nm, εξασφαλίζοντας στην κορυφαία έκδοση της Octavia τη δυνατότητα να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου επτά δευτερόλεπτα.

Η μεγαλύτερη πρόκληση σε σχέση με την plug-in υβριδική έκδοση θα είναι η διατήρηση του βάρους σε χαμηλό επίπεδο με προφανή σκοπό την ευέλικτη και δυναμική οδική συμπεριφορά. Σε κάθε περίπτωση, αξίζει να σημειωθεί ότι η μπαταρία των 13 kWh που θα αναλάβει να τροφοδοτεί το ηλεκτρικό μοτέρ θα προσθέσει στο σύνολο περίπου 250 κιλά.

Κάπως έτσι η υβριδική επαναφορτιζόμενη έκδοση της Octavia vRS αναμένεται να είναι κατά τι βραδύτερη σε σχέση με την «απλή» εκδοχή της στις ευθείες, προσφέροντας ωστόσο σημαντικό πλεονέκτημα σε επίπεδο αποδοτικότητας καθώς η μπαταρία θα της εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία περί τα 50 χλμ. με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις τιμές των καταναλώσεων και τις εκπομπές ρύπων.

Σε ό,τι αφορά την πετρελαιοκίνητη vRS έκδοση, η Octavia αναμένεται να εξακολουθήσει να αξιοποιεί το δίλιτρο μοτέρ EA288 σε εκδοχή ισχύος που θα αγγίζει τους 200 ίππους. Δυστυχώς, η Skoda έχει αποκλείσει προς το παρόν ενδεχόμενο αξιοποίησης μιας διπλά υπερτροφοδοτούμενης έκδοσης του συγκεκριμένου μοτέρ με ισχύ 240 ίππων όπως ισχύει για το Kodiaq vRS.