Αποστολή στην Πράγα, Νατάσσα Κοντογιάννη

Σε μία από τις πλέον παραγωγικές περιόδους της με δεδομένες τις πρόσφατες προσθήκες των Scala και Kamiq, η Skoda έκανε τα αποκαλυπτήρια της νέας γενιάς του πιο νευραλγικού μοντέλου της,  Octavia, η οποία επανέρχεται υποσχόμενη μια πιο “συναισθηματική” και κυρίως  πιο upmarket προσέγγιση χωρίς φυσικά να απεμπολεί τα χαρακτηριστικά που είναι συνυφασμένα με το 60χρονο πλέον μοντέλο και τελικά με την ίδια την Skoda.

Σημείο εκκίνησης για την νέα γενιά της Octavia αποτέλεσε η Εθνική Πινακοθήκη της Πράγας και συγκεκριμένα στο κτήριο όπου φιλοξενούνται οι συλλογές Μοντέρνας και σύγχρονης Τέχνης και ιδανικό «φόντο» η «εθνική» Πράγας σε ό,τι αφορά την μουσική καθώς πλην των συνήθων dj, η νέα γενιά του πλέον εμβληματικού μοντέλου της Skoda πραγματοποίησε την είσοδο του στη σκηνή υπό τους ήχους της Φιλαρμονικής της Πράγας, μια εξίσου συναισθηματική επιλογή αλλά και ενδεικτική της σημασίας του συγκεκριμένου αυτοκινήτου για την Skoda αλλά και για την Τσεχία με δεδομένη τη συνεισφορά του στην οικονομία της χώρας και τα 6,5 εκατομμύρια πωλήσεις στην 60χρονη ιστορία της.

Για όλους τους παραπάνω λόγους λοιπόν, η Skoda αποδείχθηκε ιδιαιτέρως προσεκτική σε ό,τι αφορά την αισθητική μετεξέλιξη της Octavia, τόσο στην hatchback όσο και στην πρακτικότερη Combi έκδοσή της προσδίδοντας τους μια δυναμικότερη όσο και αιχμηρότερη σχεδιαστική υπόσταση που ήδη από την πρώτη ματιά καθιστά σαφές ότι η νέα ενσάρκωση του μοντέλου, έχει υψηλότερες αξιώσεις που ξεφεύγουν από τον μέχρι πρότινος απολύτως mainstream χαρακτήρα της.

Έτσι, αν και το μπροστινό τμήμα διατηρεί τα αναγνωρίσιμα μοτίβα του πλην όμως, προσφέρει την επιλογή εξοπλισμού του με φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED Matrix.

Η διαφορά  μαζί και οι προθέσεις της Skoda στη νέα γενιά της Octavia γίνονται αντιληπτές κοιτάζοντας το ριζικά διαφορετικό πίσω τμήμα με τα στενά αλλά πολύ μεγαλύτερα σε μήκος LED φωτιστικά σώματα που πλαισιώνουν το όνομα της τσεχικής φίρμας.

Σημειώστε ότι για πρώτη φορά η Octavia επωφελείται από δυναμικούς δείκτες αλλαγής πορείας.

Εξίσου ενδεικτικό της διαφοροποίησης σε σχέση με τα μέχρι πρότινος ήθη της Skoda είναι ότι στην περίπτωση της hatchback έκδοσης αμαξώματος, οι Τσέχοι «εμπλέκουν»  τον χαρακτηρισμό coupe για περιγράψουν την φόρμα και τον συνδυασμό των γραμμών οροφής και παραθύρων.

Στην νέα σχεδιαστική «αίσθηση» που αποκομίζει κανείς από τη νέα Octavia συνηγορούν και οι αυξημένες διαστάσεις τόσο της liftback όσο και της SW έκδοσης που έχουν ενισχυθεί σε μήκος κατά 1,9 και 2,2 εκατοστά αντίστοιχα και σε πλάτος κατά 1,5 εκατοστό.

Επίσης, όπως κάθε Skoda που σέβεται τον εαυτό του, πολλώ μάλλον δε η νέα Octavia, η νέα γενιά έχει αυξήσει την χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ της προσφέροντας τιμή εκκίνησης 600 λίτρα για την hatchback έκδοση και 640 για την Combi, μεγέθη τα οποία εξυπακούεται ελέω Skoda ότι αποτελούν πρωτιά για την κατηγορία.

Πλην των σχεδιαστικών μεταρρυθμίσεων και της κάπως αναμενόμενης πια χωροταξικής υπεροχής, αυτό που έχει αλλάξει σημαντικά στην περίπτωση της νέας Octavia και όπου γίνεται ιδιαιτέρως αντιληπτή η πρόθεση της Skoda για υψηλότερες αξιώσεις είναι το εσωτερικό της, όπου δεν λείπουν τα στοιχεία τα οποία, αν και στην πλειονότητά τους προαιρετικά, δείχνουν προς μια πιο upmarket κατεύθυνση.

Ενδεικτικά αναφέρονται ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στον όμιλο VW και έχει κωδικοποιηθεί ως Virtual Cockpit, στην προκειμένη περίπτωση σε υλοποίηση 10,25 ιντσών και με τέσσερις δυνατότητες διαμόρφωσης- παραμετροποίησης και ο οποίος μπορεί να συνδυαστεί προαιρετικά με head-up display όπου εμφανίζονται οι ζωτικές ενδείξεις και το οποίο αποτελεί πρωτιά για την Octavia.

Δεξιότερα στην κορυφή του ταμπλό δεσπόζει το νέο «αιωρούμενο» σύστημα infotainment που είδαμε για πρώτη φορά στο Scala και το οποίο  ξεκινά από τις 8,25 ίντσες και στην κορυφαία διαμόρφωσή του έχει οθόνη αφής διαγώνιο 10,0 ιντσών με λειτουργικά Apple CarPlay και Android Auto από τη βασική έκδοση.

Στις πλουσιότερες εξοπλιστικές εκδόσεις, το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης διαθέτει επιπλέον σύστημα πλοήγησης μέσω δορυφόρου, σύστημα φωνητικού ελέγχου και ελέγχου μέσω νευμάτων ορισμένων λειτουργιών.

Επίσης δια της αφής, διαπιστώσαμε την σαφώς καλύτερη υφή των πλαστικών που επενδύουν τον θάλαμο επιβατών ενώ σίγουρα μεταξύ των πιο ιδιαίτερων στοιχείων είναι ο φυσικός διακόπτης που στις εκδόσεις με κιβώτιο DSG επιτελεί τον ρόλο του επιλογέα των σχέσεων.

Πλην από το εικαστικό του πράγματος, ο συγκεκριμένος επιλογέας αντιστοιχεί σε μια ακόμα πρωτιά για την Skoda καθώς το σύστημα μετάδοσης υπακούει στην τεχνολογία shift by wire το οποίο επί της ουσίας σημαίνει ότι ο επιλογέας δεν συνδέεται μηχανικά με το σύστημα μετάδοσης. Επίσης, μια σχεδιαστική ιδιαιτερότητα της Octavia θα μπορούσε να θεωρηθεί το διάκτινο τιμόνι το οποίο εφοδιάζει τις εκδόσεις που βρίσκονται πιο κοντά στη βάση της γκάμας.

Παράλληλα, στους “posh” τεχνολογικούς όσο και προαιρετικούς νεολογισμούς συνυπολογίστε τον τριζωνικό κλιματισμό και τη δυνατότητα επιλογής κλιματιζόμενων καθισμάτων με λειτουργία μασάζ. Πλην των επιπλέον επιλογών η Skoda έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στη σχεδίαση των καθισμάτων που υπόσχονται περισσότερη εργονομία από ποτέ.

Εξίσου σημαντικό ή ίσως σημαντικότερο από όλα τα παραπάνω είναι η γκάμα κινητήρων της νέας Octavia η οποία εκτός από τους νέας τεχνολογίας συμβατικούς κινητήρες, ενσωματώνει ήπια υβριδική τεχνολογία ενώ θα διατεθεί και σε plug-in υβριδική έκδοση.

Στη βάση της γκάμας τοποθετείται ο ο τρικύλινδρος του 1,0 λίτρου με την κωδική ονομασία TSI ΕVΟ ο οποίος θα είναι διαθέσιμος σε εκδοχή ισχύος 110  ίππων, δίνοντας τη σκυτάλη στον TSI 1,5 λίτρου των 150 ίππων ενώ στην κορυφαία συμβατική βενζινοκίνητη διαμόρφωσή της η Octavia επωφελείται από δίλιτρο TSI με απόδοση 190 ίππων κιβώτιο DSG επτά σχέσεων και de facto τετρακίνηση.

Ο τρικύλινδρος του 1,0 λίτρου και ο 1,5 λίτρου πρωταγωνιστούν και στις ήπιες υβριδικές εκδόσεις οι οποίες επωφελούνται από ένα παράλληλο ηλεκτρικό κύκλωμα 48 Volt και αντίστοιχης απόδοσης μπαταρία ιόντων λιθίου. Οι δύο εκδόσεις που σηματοδοτούνται από τα διακριτικά E-Tec προσφέρουν ισχύ 110 και 150 ίππων αντίστοιχα ενώ αμφότερες εξοπλίζονται με κιβώτιο DSG επτά σχέσεων.

Διαθέσιμη επίσης θα είναι έκδοση φυσικού αερίου ισχύος 130 ίππων με μοτέρ διπλού καυσίμου 1,5 λίτρου και τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και DSG επτά σχέσεων.

Την ευρεία επιλογή εκδόσεων πετρελαίου ανοίγει και κλείνει ο δίλιτρος diesel ο οποίος θα διατεθεί σε εκδοχές ισχύος 116, 150 και 200 ίππων σε τετρακίνητες ή μη διαμορφώσεις και με τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ μηχανική κιβωτίου και διπλού συμπλέκτη.

Την κορυφαία σε επίπεδο ισχύος έκδοση, αποτελεί η plug-in υβριδική παραλλαγή της Octavia η οποία υποδέχεται την συγκεκριμένη τεχνολογία για πρώτη φορά στην ιστορία της Η επίμαχη έκδοση προσφέρει απόδοση 204 ίππων από τον συνδυασμό TSI κινητήρα 1,4 λίτρων με ηλεκτρικό μοτέρ και συνδυάζεται με κιβώτιο DSG έξι σχέσεων. Το σύνολο συμπληρώνουν μπαταρίες ιόντων λιθίου 13 KWh οι οποίες υπόσχονται ηλεκτρική αυτονομία 55 χλμ.  Φυσικά στο μέλλον θα υπάρξουν και εκδόσεις RS όσο και Scout για όσους επιδιώκουν πιο περιπετειώδεις ατραπούς.  

Την πληθωρική προσωπικότητα της νέας Octavia συμπληρώνει μια εμπεριστατωμένη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης στα οποία συγκαταλέγονται σύστημα αποτροπής συγκρούσεων και αυτόνομης πέδησης, ενεργό cruise control και σύστημα επιτήρησης του συστήματος διεύθυνσης που παρεμβαίνει διορθωτικά εφόσον χρειαστεί, σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης και σύστημα υποβοήθησης σε έντονες συνθήκες κυκλοφορίας που, συνδυαστικά, ως ένα βαθμό εξασφαλίζουν στην Octavia ορισμένες δυνατότητες ημιαυτόνομης οδήγησης.

Στην Ελλάδα η νέα Octavia αναμένεται τον Μάιο και μένει να αποδειχθεί κατά πόσο η σαφής αναβάθμισή της θα έχει σημαντικό ή λιγότερο σημαντικό αντίκρισμα στην τιμή εκκίνησης του δημοφιλούς μοντέλου.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο