Ο Σύρος καλλιτέχνης Μοάμαντ Χαφέζ (Mohamad Hafez) χρησιμοποιεί αντικείμενα που έχει βρει, μπογιά και θραύσματα μετάλλων για να δημιουργήσει αρχιτεκτονικά διοράματα αστικών τοπίων της Μέσης Ανατολής.

Αυτή την περίοδο, η αίθουσα τέχνης Harold J. Miossi Art Gallery στο Cuesta College της Καλιφόρνιας φιλοξενεί, έως τις 20 Δεκεμβρίου, αναδρομική έκθεση της δουλειάς του με έδρα το Κονέκτικατ, Σύρου καλλιτέχνη.

Οι μινιατούρες του Χαφέζ, όπως αναφέρει το ΑΠΕ είναι γεμάτες με λεπτομέρειες και «μιλούν» για τα πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα που στοιχειώνουν την πατρίδα του, τη σπαραγμένη από τον πόλεμο Συρία.

Καθώς το επάγγελμά του είναι αρχιτέκτονας, ο Χαφέζ οραματίζεται και «οικοδομεί» διατομές κτηρίων καλυμμένων με γκράφιτι και βρομιά.

Εκτεθειμένες στα καιρικά φαινόμενα και καλυμμένες με σκουριά υδρορροές, μπάζα και πολυκαιρισμένες πόρτες έρχονται σε αντίθεση με στίχους όλο ελπίδα από το Κοράνι.

Αυτά τα τοπία δρόμου συνδυάζουν -όπως ο καλλιτέχνης δηλώνει στον ιστότοπό του- το ενδιαφέρον του για την τέχνη δρόμου και τον ακτιβισμό.

Αν και νιώθει ανήμπορος να φέρει ουσιαστικές αλλαγές στη Συρία, πρόθεσή του είναι με αυτά τα διοράματα να «εκθέσει στον κόσμο τις συγκρούσεις στη Μέση Ανατολή με μια σεμνή καλλιτεχνική προσέγγιση για να αγγίξει ένα ευρύτερο σύγχρονο κοινό».

Δείτε στις παρακάτω φωτογραφίες την εντυπωσιακή δουλειά του Χαφέζ:

View this post on Instagram

Latest work from my Baggage Series

A post shared by M O H A M A D H A F E Z (@mohamad_hafez) on

View this post on Instagram

"In 2011, although life seemed very peaceful at the time, one could not help but feel a greater danger looming over Damascus, fueled by the Arab Spring momentum and the demonstrations that had already started in southern Syria. The Toyota truck included in the work is a vehicle notoriously used by the Syrian secret service. Having this vehicle parked outside anyone’s house meant bad news. While flowers and jasmine ivy continued to peacefully grow on our architecture, so did the fear and stress represented by the surveillance camera visible in the work." — #MohamadHafez in #SyriaThenandNow⠀ ⠀ Mohamad Hafez (born Damascus, Syria, 1984). Damascene Athan, 2017. Mixed media (plaster, paint, found objects). Courtesy of the artist

A post shared by Brooklyn Museum (@brooklynmuseum) on

View this post on Instagram

#syriathenandnow #brooklynmuseum

A post shared by Mariya R. (@dream_of_pluto) on