Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζει την ανάπτυξή του το e-fresh.gr . Το ηλεκτρονικό supermarket έχει μπει δυναμικά στην καθημερινότητα πολλών Αθηναίων τα τελευταία χρόνια λόγω της ταχύτητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, της ευκολίας και της αμεσότητας στην πρόσβαση σε αυτές, της συνέπειας καθώς και της ποιότητας των προϊόντων. Η γενική διευθύντρια της εταιρίας Ζήνα Μαυροειδή, μιλά στο in.gr για τα σχέδια και τα επόμενα βήματα του e-fresh.gr, ενώ εξηγεί γιατί η εδραίωση των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ είναι μονόδρομος και στην ελληνική αγορά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που καταγράφουν οι έρευνες, τα τελευταία χρόνια το ηλεκτρονικό εμπόριο γνωρίζει άνθιση στην Ελλάδα. Ακολουθούν αυτή τη τάση και οι «ηλεκτρονικές αγορές ειδών σούπερ μάρκετ»;

Είναι αλήθεια ότι ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης εδώ και αρκετά χρόνια κυρίως στον τομέα της τεχνολογίας και του travel. Ένα παράδειγμα είναι πως η πλειοψηφία των ελλήνων καταναλωτών σήμερα κάνουν απευθείας κράτηση του αεροπορικού τους εισητηρίου ενώ πριν από μόλις 20 χρόνια η συνήθης πρακτική ήταν ο ταξιδιωτικός πράκτορας. Η ευκολία, η αμεσότητα και οι ανεπτυγμένες υπηρεσίες που προσφέρει το ηλεκτρονικό εμπόριο κερδίζουν τον καταναλωτή, κάτι που παρατηρούμε πλέον και στον κλάδου του ηλεκτρονικού super market. Η ραγδαία ανάπτυξη της e-fresh.gr που ξεκίνησε μόλις πριν από 3 χρόνια την εμπορική της λειτουργία υπογραμμίζει ακριβώς αυτό: όταν προσφέρεται μια ολοκληρωμένη και επαγγελματική λύση για μια πραγματική, εβδομαδιαία ανάγκη ο καταναλωτής είναι επόμενο να την υιοθετήσει. Ποιός δεν θέλει άλλωστε να κερδίσει χρόνο ξεχνώντας τις ατέλειωτες ουρές και το κουβάλημα που συνεπάγεται η αγορά από το φυσικό κατάστημα, δεδομένου ότι οι τιμές των προϊόντων είναι κατά κανόνα οι ίδιες;  Στην δική μας περίπτωση, η ελάχιστη παραγγελία είναι μόλις 25 ευρώ ενώ παραδίδουμε σε συγκεκριμένα δύωρα που επιλέγει ο πελάτης μας, από τις 7 το πρωί έως τις 11 το βράδυ. Δίνουμε λοιπόν μια σειρά από σημαντικά κίνητρα με αποτέλεσμα όλο και περισσότεροι καταναλωτές να στρέφονται στην λύση του e-fresh.gr.

Ποιες πτυχές ενός e – super market προβληματίζουν τον καταναλωτή και πώς το αντιμετωπίζετε εσείς; Ειδικότερα για το ζήτημα των ευπαθών προϊόντων, πώς διασφαλίζεται η ποιότητα και φρεσκάδα;

Είναι ανθρώπινο να είμαστε διστακτικοί όταν κάτι το δοκιμάζουμε πρώτη φορά. Στο ξεκίνημα μας οι καταναλωτές ήταν προβληματισμένοι περισσότερο στην επιλογή των προϊόντων του οπωροπωλείου μας, δεδομένου ότι θεωρούσαν πως δεν θα λάβουν αυτό που θα επέλεγαν οι ίδιοι από κάποιο φυσικό κατάστημα. Η πραγματικότητα βέβαια στην περίπτωση της e-fresh.gr είναι διαφορετική. Αυτό γιατί έχουμε δημιουργήσει ένα ειδικό πρωτόκολλο λειτουργίας σε ότι αφορά στην εμπορία και στην αποθήκευση τροφίμων ειδικά για τον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Πέρα απο την πιστοποίηση με ISO 22000 που έχουμε λάβει και τα υγειονομικά ελεγμένα φορτηγά – ψυγεία μας – σήμα κατατεθέν της e-fresh.gr – σε κάθε προϊόν μας γίνεται αυστηρός ποιοτικός έλεγχος που διασφαλίζει ότι εμπορευόμαστε μόνο την ανώτερη ποιότητα των προϊόντων που έχουμε επιλέξει. Κατά την εσωτερική διακίνηση τα προϊόντα μας διακινούνται από ψυγείο σε ψυγείο, ενώ στον ελεγχόμενο χώρο αποθήκευσης επικρατούν σταθερές συνθήκες θερμοκρασίας και υγρασίας. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι στο χώρο φύλαξης των προϊόντων δεν επεμβαίνει ανθρώπινος παράγοντας. Τα προϊόντα λοιπόν είναι σωστά αποθηκευμένα και λιγότερο εκτεθειμένα σε σχέση με ένα πολύβουο φυσικό κατάστημα μεγάλης κινητικότητας. Τέλος προκειμένου να ανταποκριθούμε στις προσωπικές επιλογές του καταναλωτή μας, έχουμε διαφοροποιήσει κάποια προϊόντα μας ως προς το στάδιο ωρίμανσής τους: για παράδειγμα μπορεί κανείς να επιλέξει συγκεκριμένα αν επιθυμεί πράσινες ή κίτρινες μπανάνες, σχεδόν ώριμα ή ώριμα αβοκάντο κοκ. Όλα τα αυτά τα μέτρα διαφύλαξης της ποιότητας, έχουν οδηγήσει τον καταναλωτή να ξεπεράσει την αρχική ανασφάλεια επιλογής φρούτων και λαχανικών και πλέον η συμμετοχή της μαναβικής μας είναι αντίστοιχη με ένα φυσικό κατάστημα. Θεωρώ βέβαια ότι μεγάλο ρόλο σε αυτό έπαιξε και η ποικιλία των προϊόντων αλλά και οι αυστηρές εσωτερικές μας διαδικασίες. Το ηλεκτρονικό εμπόριο τροφίμων οφείλει να γίνεται σωστά και με επαγγελματισμό.

Ποιο είναι το πλεονέκτημα του efresh.gr σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό; Υπάρχει όφελος για τον καταναλωτή αν ψωνίσει στο efresh.gr σε σχέση με ένα κατάστημα με φυσική παρουσία;

Σίγουρα εξοικονομούμε στους πελάτες μας πολύτιμο χρόνο, αφού παραλαμβάνουν τα ψώνια τους στο δύωρο διάστημα που έχουν επιλέξει, από τις 7 το πρωί μέχρι τις 11 το βράδυ γλυτώνοντας παράλληλα τον κόπο και την κούραση του να περιμένει κανείς σε μια ουρά, να κουβαλήσει τα ψώνια, το φορτώσει και να ξεφορτώσει το αυτοκίνητό του κοκ. Το μεγάλο συγκριτικό μας πλεονέκτημα όμως είναι πως παραδίδουμε σε λίγες ώρες από την υποβολή της παραγγελίας, ότι ώρα κι αν επιλέξει ο πελάτης να υποβάλει την παραγγελία του. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αν ο πελάτης μας υποβάλλει μια παραγγελία στις 3 το μεσημέρι θα μπορεί να την έχει στο σπίτι του ακόμη και 5-7 το ίδιο απόγευμα. Αυτή η ταχύτητα εξυπηρέτησης δεν θα ήταν δυνατή χωρίς την χρήση τεχνολογίας: γίνεται πραγματικότητα χάρη στις εξελιγμένες ρομποτικές αποθήκες που βρίσκονται πίσω από την εξυπηρέτηση της e-fresh.gr. Στην e-fresh.gr άλλωστε αγαπάμε την τεχνολογία και η τεχνολογία μας βοηθάει να είμαστε πιο γρήγροι, πιο ακριβείς και άρα να προσφέρουμε ουσιαστικό αποτέλεσμα προσδίδοντας αξία στον πελάτη μας.

Η δυνατότητα παράδοσης σε λίγες μόνο ώρες είναι διαθέσιμη μόνο στην e-fresh.gr, αποτελεί πλέον συγκριτικό πλεονέκτημα της εταιρείας και ένας από τους λόγους για τον οποίο επιλέγεται από χιλιάδες καταναλωτές. Ενδεικτικά αναφέρω πως η εταιρεία μόνο στην περιφέρεια Αττικής έχει εξυπηρετήσει περίπου 400,000 παραγγελίες από το ξεκίνημά της.

Σε ποια συμπεράσματα καταλήξατε για τις παγκόσμιες τάσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο από τη συμμετοχή σας στο διεθνές συνέδριο της Κολωνίας;

Καταρχήν ήταν μεγάλη τιμή για την e-fresh.gr να επιλεχτεί ως ένα από τα best practices που παρουσιάστηκαν σε ένα παγκόσμιο συνέδρειο στο οποίο συμμετείχαν καταξιωμένες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου τροφίμων από την Ινδία και την Σιγκαπούρη μέχρι την Αμερική και την Ευρώπη. Οι παγκόσμιες τάσεις που συζητήθηκαν είναι γύρω από το “convenience” : την ευκολία δηλαδή αλλά και την ευελιξία που αναζητά ο καταναλωτής και που μπορεί να προσφέρει το ηλεκτρονικό super market. Πέρα από μια αξιόπιστη υπηρεσία, ο κάθε οργανισμός καλείται να ερμηνεύσει τις παγκόσμιες τάσεις και να  προσαρμόσει αντίστοιχα την προσφερόμενη υπηρεσία του. Για παράδειγμα ανέφερα πως η e-fresh.gr προσφέρει παράδοση σε λίγες ώρες από την υποβολή της παραγγελίας ό,τι ώρα μέσα στην ημέρα δεχτούμε την παραγγελία από τον πελάτη μας. Αυτή είναι η δική μας απάντηση στην παγκόσμια τάση της ευκολίας που ζητάει ο καταναλωτής από τις ηλεκτρονικές αγορές του. Αντίστοιχα παραδείγματα είναι οι παραδόσεις που πραγματοποιούμε από τις 07:00 το πρωί έως τις 23:00 το βράδυ, η ελάχιστη παραγγελία που έχει οριστεί μόλις στα 25 ευρώ ή η δυνατότητα πληρωμής ηλεκτρονικά, με PayPal, τραπεζική κατάθεση ή ακόμη και αντικαταβολή ή POS στην πόρτα του πελάτη. Επιλέξαμε συνειδητά να προσφέρουμε ευελιξία με πρακτικά παραδείγματα και καταλήξαμε στην δημιουργία της πιο ανταγωνιστικής υπηρεσία στην αγορά απευθύνοντας μια πρόσκληση στον κόσμο, να δοκιμάσει το ηλεκτρονικό supermarket μέσα από την e-fresh.gr και να κάνει έτσι την αλλαγή για μια ζωή πιο εύκολη.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο στερεί θέσεις εργασίας ή πρόκειται για μύθο;

Το ηλεκτρονικό εμπόριο τροφίμων είναι ένας νεοσύστατος κλάδος που φέρνει εξελίξεις και στην αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού. Ανάλογα με το εταιρικό μοντέλο ανάπτυξης που θα ακολουθήσει η κάθε εταιρεία προκύπτουν και νέες διαθέσιμες θέσεις εργασίας τόσο στις κεντρικές υπηρεσίες που προσφέρει το ηλεκτρονικό κατάστημα όσο και στις υπηρεσίες εκτέλεσης των παραγγελιών του, όπως τα customer fulfillment centers ή την διακίνηση.

Στην e-fresh.gr από το ξεκίνημά μας έχουμε προβεί σε δεκάδες προσλήψεις ενώ ο ρυθμός ανάπτυξης της εταιρείας μας βρίσκει συνεχώς στην διαδικασία αναζήτησης ικανών στελεχών. Οι θέσεις που έχουν μεγαλύτερη ζήτηση είναι αυτές των οδηγών, που λαμβάνουν ειδική εκπαίδευση και εξοπλισμό προκειμένου να ανταποκριθούν σωστά στα καθήκοντά τους. Αντίστοιχα αναπτύχθηκαν θέσεις εργασίες τεχνικών επαγγελμάτων όπως ηλεκτρολόγοι ή τεχνικοί συστημάτων που φροντίζουν την υγεία της τεχνολογίας που αξιοποιείται στα logistic centers μας.

Όλοι οι παραπάνω ρόλοι είναι καινούριοι στο χώρο του τροφίμου: για αυτό και στην e-fresh.gr δίνουμε ιδιαίτερη μέριμνα στην εκπαίδευση του προσωπικού μας, σε θέματα υγιεινής και ασφάλειας αλλά και ποιοτικού ελέγχου. Η σημασία της εκαίδευσης υποστηρίζει και την τάση μας να επιζητούμε την εξέλιξη τόσο των υπηρεσιών μας όσο και του κάθε ατόμου ξεχωριστά. Τα αποτελέσματα της παραπάνω εκπαίδευσης είναι ήδη ορατά: οι ενθουσιώδεις αξιολογήσεις των πελατών μας για το τμήμα των οδηγών της e-fresh.gr είναι ένα παράδειγμα της αναγνώρισης του κόσμου για μια δουλειά που γίνεται με φροντίδα και αφοσίωση.

Από την δική μου εμπειρία λοιπόν από την ίδρυση της εταιρείας μας δημιουργήθηκαν αρκετές νέες θέσεις εργασίες διαφορετικών ειδικοτήτων που δεν θα υπήρχαν διαφορετικά, ενώ η συνεχής ανάπτυξη του κλάδου δίνει ένα αισιόδοξο μήνυμα και για την περεταίρω δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του ηλεκτρονικού εμπορίου για τους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται σε αυτόν τον τομέα; Τι περιθώριο ανάπτυξης υπάρχει για τον κλάδο στην Ελλάδα;

Καταρχάς είναι ιδιαίτερα ευχάριστο να δραστηριοποιούμαστε σε ένα κλάδο που κινείται με θετικό πρόσημο και δείχνει έντονα σημάδια ανάπτυξης ως αποτέλεσμα και του αυξανόμενου ενδιαφέροντος του καταναλωτικού κοινού. Η εικόνα που έχουμε για το μέλλον είναι ενθαρρυντική μια που όλο και περισσότεροι καταναλωτές αντιλαμβάνονται τα οφέλη του ηλεκτρονικού super market και εκτιμούν και τον επαγγελματιμό με τον οποίο προσφέρει την υπηρεσία της η e-fresh.gr. Παράλληλα, βρισκόμαστε σε ένα κομβικό σημείο στο οποίο έχουμε πρόσβαση σε τεχνολογικές λύσεις που δεν ήταν διαθέσιμες στο παρελθόν. Το αποτέλεσμα ετών εργασίας σε έρευνα και ανάπτυξη έφερε την 4η βιομηχανική επανάσταση που ζούμε σήμερα, η οποία με την σειρά της έδωσε στα χέρια των επιχειρηματικών μια σειρά από νέα, χρήσιμα εργαλεία. Η αλλαγή αυτή είναι σχεδόν ιστορική: δίνει την δυνατότητα στους σημερινούς επιχειρηματίες να δημιουργήσουν και να οργανώσουν νέα επιχειρηματικά μοντέλα, αντιμετωπίζοντας πάγια προβλήματα με νέα προσέγγιση και αναπτύσσοντας έτσι βιώσιμες επιχειρήσεις. Η Ελλάδα είναι μια από τις χώρες με χαμηλή διείσδυση στο ηλεκτρονικό σούπερ μαρκετ – η συμμετοχή είναι κάτω του 1% – την στιγμή που στην Γαλλία η συμμετοχή είναι 6% ενώ στην Βρετανία 8%. Είναι αναποφευτκο η αγορά αυτή να μεγαλώσει. Το στοίχημα για την Ελλάδα και τους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται εδώ είναι να μεγαλώσει με υγιή τρόπο , βάζοντας ένα λιθαράκι στην γενικότερη ανάταση της ελληνικής οικονομίας.

Ποιες είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζετε και πως σχεδιάζετε τη στρατηγική ανάπτυξη του brand; Ποια είναι τα επόμενα βήματα της efresh;

Η e-fresh.gr έκλεισε πρόσφατα τα 3 χρόνια ζωής ακολουθώντας μια έντονη πορεία ανάπτυξης και κατέχει πλέον ηγετική θέση στο ηλεκτρονικό εμπόριο τροφίμων. Η ολοκληρωμένη υπηρεσία μας, γνώρισε γρήγορα απήχηση από το καταναλωτικό κοινό. Έτσι και οι προκλήσεις που αντιμετωπίσαμε μέχρι σήμερα προήλθαν από την ανάγκη για μια αντίστοιχα γρήγορη ανάπτυξη των υποδομών αλλά και του ανθρώπινου δυναμικού, προκειμένου να ανταποκριθούμε στην ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση. Είναι ένα ευχάριστο πρόβλημα που θα συνεχίσει να μας απασχολεί και τα επόμενα χρόνια. Κοιτώντας το μέλλον, τα επόμενα βήματά μας εστιάζονται καταρχάς στις επενδύσεις υποδομών με αναπτυξιακό χαρακτήρα που θα υποστηρίξουνε και τα ανοδικά νούμερα των οικονομικών μας μεγεθών. Είναι όμως οι ίδιοι οι καταναλωτές που οδηγούν τις στρατηγικές επιλογές στα επόμενα βήματά μας: θα δείτε τις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες να αντανακλώνται στην γκάμα μας αλλά και ολόκληρη την υπηρεσία μας να προσαρμόζεται στις νέες τάσεις και τις απαιτήσεις των πελατών από το ηλεκτρονικό εμπόριο τροφίμων.

Στόχος μας είναι η παροχή μιας ολοκληρωμένης, ποιοτικής υπηρεσίας ηλεκτρονικού εμπορίου που σέβεται και υποστηρίζει σωστά τον  Έλληνα e-shopper. Είμαστε ένα pure on line ηλεκτρονικό super market χωρίς φυσική παρουσία: η αγάπη αλλά και η εξειδίκευσή μας είναι πάντα γύρω από το ηλεκτρονικό εμπόριο. Θέλουμε λοιπόν να συνεχίσουμε να κάνουμε την δουλειά μας σωστά, με αφοσίωση και επαγγελματισμό, ώστε ακόμη περισσότερος κόσμος να γνωρίσει τα οφέλη του e-grocery μέσα από το site της e-fresh.gr.

Στην Ελλάδα το ηλεκτρονικό εμπόριο ανεβάζει ταχύτητα σιγά – σιγά τα τελευταία χρόνια. Όπως επιβεβαιώνει και η κ. Μαυροειδή από την εμπειρία του e-fresh.gr, το στοίχημα για την Ελλάδα και τους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται εδώ είναι να μεγαλώσει με υγιή τρόπο, βάζοντας ένα λιθαράκι στη γενικότερη ανάταση της ελληνικής οικονομίας.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο