Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Υψηλών επιδόσεων προοπτικές για το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Renault Zoe

Υψηλών επιδόσεων προοπτικές για το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Renault Zoe

H Renault Sport εξετάζει το ενδεχόμενο εξέλιξης μια “hot” έκδοση του ηλεκτρικού Zoe η οποία θα υιοθετήσει τα διακριτικά RS και η οποία στο μέλλον, με φόντο τα ολοένα αυστηρότερα κριτήρια για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, θα αναλάβει να υποκαταστήσει την RS έκδοση του Clio.

Προσφάτως, στελέχη της Renault αποκάλυψαν ότι στο κοντινό μέλλον το Clio RS δεν θα αποτελεί  βιώσιμη επιχειρηματικά πρόταση και ο επικρατέστερος έμμεσος αντικαταστάτης του είναι μια σπορ προδιαγραφών εκδοχή του αμιγώς ηλεκτροκίνητου Zoe με την υπογραφή της Renault Sport.

Το ενδιαφέρον της γαλλικής φίρμας προς αυτήν την κατεύθυνση έχει μάλιστα διατυπωθεί ξεκάθαρα ήδη από το 2017 οπότε και παρουσίασε από την τότε έκθεση της Γενεύης το πρωτότυπο Zoe e-sport.

Τη βάση για τη δημιουργία του ομολογουμένως εκρηκτικού Zoe e-sport concept αποτέλεσε, η τεχνογνωσία και η πείρα της γαλλικής φίρμας από την Formula E εξ ου και το πρωτότυπο supermini εφοδιαζόταν με ένα δίδυμο ηλεκτρικών μοτέρ το οποίο του εξασφάλιζε συνδυαστική ισχύ 460 ίππων και τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,2 δευτερόλεπτα.

Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς τα παραπάνω μεγέθη είναι υπεράνω κάθε φαντασίας για μια ενδεχόμενη αντίστοιχη έκδοση παραγωγής ενός supermini ωστόσο αποτελούν ένα σαφές δείγμα των νέων δυνατοτήτων που δημιουργεί η ηλεκτροκίνηση.

Εξάλλου, όπως επεσήμανε ο επικεφαλής προϊόντικού σχεδιασμού στη Renault, Ali Kasai, «η γκάμα μας πρέπει να συμβαδίζει στο σύνολό της με τις σύγχρονες τάσεις. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να εφεύρουμε τα μελλοντικά sportscars. Εξάλλου ένας από τους ρόλους της RenaultSport είναι η καινοτομία».

«To Ζoe είναι το ιδανικό “όχημα” για αυτό που σκεφτόμασταν και εξακολουθούμε να σκεφτόμαστε. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που αρέσει σε πολλούς ανθρώπους και προτιμάται από πολλούς ανθρώπους, αν κρίνουμε από το feedback που φτάνει σε εμάς», συμπλήρωσε ο ίδιος.

Ωστόσο, όπως τόνισε, μια σπορ προσέγγιση του Zoe θα πρέπει να είναι προσεκτική καθώς αφενός, πρώτα θα πρέπει να απαντηθούν μια σειρά από ερωτήματα όπως ποια θα είναι τα ζητούμενα για ένα σπορ ηλεκτροκίνητο supermini σε όρους επιδόσεων και ικανοτήτων σε πίστα με δεδομένο και το status της RenaultSport.

«Το να έχει ωστόσο τις επιδόσεις που επιθυμούμε και να μπορεί να ολοκληρώσει μόλις ένα γύρο σε πίστα και μετά να απαιτεί επαναφόρτιση, είναι κάτι που δεν θέλουμε» υπογράμμισε ο Ali Kasai.

Πέρα όμως από το επιθυμητό και το ανεπιθύμητο, υπάρχει και η «σκληρή πραγματικότητα» των αυστηρότερων ορίων για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα η οποία και ώθησε τα στελέχη της Renault να αναζητήσουν διέξοδο στο ZOE, έναντι μιας τυπικής RS έκδοσης του Clio.

«Σήμερα μια RS έκδοση του Clio θα απαιτούσε εξαιρετικά εξελιγμένη τεχνολογία προκειμένου να εκλύει “ανεκτά” επίπεδα CO2. Eπίσης από μια τέτοια έκδοση απαιτούνται δεδομένα υψηλές επιδόσεις. Το επιπλέον κόστος που θα προέκυπτε από τον παραπάνω συνδυασμό για τους θα ήταν δυσβάστακτο για την πλειονότητα του συνήθους κοινού μιας τέτοια έκδοσης», ανέφερε χαρακτηριστικά ο A.Kasai συμπληρώνοντας «αυτή τη στιγμή αν και αγαπάμε τα σπορ μοντέλα και εκδόσεις τα οποία είναι ουσιαστικά η ιστορία μας δεν μπορούμε να βρούμε τη λύση στην εξίσωση. Είναι αδύνατο».

Sports in

O Τζόλης των 17 γκολ και η… αδικία του Πογέτ (vids)

Ο Γκουστάβο Πογέτ δεν έκανε σωστή διαχείριση στο ματς με τη Γεωργία και αυτό φαίνεται από τον Χρήστο Τζόλη, που είναι ο πιο φορμαρισμένος Έλληνας παίκτης αυτή τη στιγμή και ήταν εκτός αποστολής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024