Θα ήταν άδικο να μην αναγνωρίσουν ακόμη και οι… Συριζαίοι ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης ήταν προετοιμασμένος για την εξουσία. Και ότι αντιλήφθηκε γρήγορα ότι στην πολιτική (προ πάντων) ο χρόνος είναι χρήμα.

Ετσι ήδη έφερε τα πρώτα νομοσχέδια στη Βουλή, έβαλε σε πρώτο πλάνο τη μείωση του ΕΝΦΙΑ και τα μέτρα για την τόνωση της οικοδομής και της αγοράς των ακινήτων και εξήγγειλε τα πρώτα μεγάλα έργα που μπορεί να χαρακτήρισε εμβληματικά αλλά δεν είναι τίποτε άλλο από… οικοδομικά (ανάπλαση Μουσείου, νέες φυλακές, νέα ΔΕΘ και ανάπλαση της Δραπετσώνας).

Με τις κινήσεις αυτές και το θετικό κλίμα που δημιουργείται στην αγορά ελπίζει ότι θα καλύψει το μεγάλο επενδυτικό κενό που δημιούργησε η κρίση και θα κερδίσει πολύτιμο χρόνο μέχρι να πάρει μπροστά η οικονομία.

Αλλωστε ο ίδιος γνωρίζει πολύ καλά ότι (παρά τα όσα προεκλογικά έλεγε) δύσκολα θα «σπάσει τα αβγά» για το Ελληνικό.

Αν κάτι όμως πρέπει να απασχολεί τον Πρωθυπουργό και ακόμη πιο έντονα το οικονομικό επιτελείο, τώρα που είναι νωρίς, είναι τα σημάδια επιβράδυνσης της οικονομίας.

Ασφαλώς θα έχουν αντιληφθεί ότι ο τουρισμός δεν έχει τη δύναμη της περσινής χρονιάς, δεδομένου ότι ο μεγάλος ανταγωνιστής μας στο Αιγαίο Τουρκία έχει επιστρέψει δυναμικά με πολύ φθηνά πακέτα. Οι τιμές της υπολογίζονται στο ένα τέταρτο των τιμών που προσφέρουν στους ίδιους τουρίστες τα Δωδεκάνησα!

Εξίσου ανησυχητικό είναι το γεγονός (που συνδέεται άμεσα με τον τουρισμό) ότι στα μισά του χρόνου οι εισαγωγές έτοιμων προϊόντων – από τρόφιμα, ποτά, μέχρι αυτοκίνητα – αυξάνονται ταχύτερα από τις εξαγωγές, με αποτέλεσμα το έλλειμμα στο ισοζύγιο να διευρύνεται και πάλι.

Στο τέλος Μαΐου το έλλειμμα ξεπέρασε τα 10 δισ. ευρώ (από 8,6 δισ.) καθώς οι εισαγωγές αυξήθηκαν αλματωδώς ξεπερνώντας τα 23,5 δισ.(!) και οι εξαγωγές ανήλθαν σε 13,5 δισ. ευρώ.

Και στο ισοζύγιο καυσίμων το έλλειμμα διευρύνθηκε στα 2,31 δισ. ευρώ (από 1,6 δισ.).

Οσο κουραστικοί κι αν είναι οι αριθμοί κάτι δείχνουν. Αυτά πρέπει να προσέξουν οι υπουργοί, γιατί σε αυτούς θα κριθεί και το στοίχημα της νέας κυβέρνησης.μητσ