Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Τα δικαιώματα που έχετε όταν ταξιδεύετε

Τα δικαιώματα που έχετε όταν ταξιδεύετε

Πρέπει να είστε επαρκώς ενημερωμένοι πριν ξεκινήσετε τις διακοπές σας

Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού, στην εποχή που εξ ορισμού ταυτίζεται με τα ταξίδια.

Και ενώ έχουμε προνοήσει και αναζητήσει εγκαίρως τις καλύτερες προσφορές σε αεροπορικά και ακτοπλοϊκά εισιτήρια και βεβαίως, καταλύματα, υπάρχει ένα ζήτημα στο οποίο μάλλον δεν είμαστε επαρκώς ενημερωμένοι.

Πρέπει να γνωρίζουμε τα δικαιώματά μας και να τα διεκδικούμε.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ υπενθυμίζει στους καταναλωτές τα βασικά δικαιώματά όταν ταξιδεύουμε.

Ταξιδεύοντας με αεροπλάνο

1. Άρνησης επιβίβασης (λόγω υπεράριθμων κρατήσεων, αλλαγής αεροσκάφους και αντικατάστασης με μικρότερο)

Δικαιούστε αποζημίωση:

  • 250 ευρώ για αποστάσεις έως 1.500 χλμ
  • 400 ευρώ για αποστάσεις έως 3.500 χλμ εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης
  • 600 ευρώ για αποστάσεις πάνω από 3.500 χλμ για όλες τις άλλες πτήσεις

Επίσης δικαιούστε:

  • Επιλογής μεταξύ επιστροφής της τιμής του εισιτηρίου και εναλλακτικής πτήσης
  • Επιπλέον κάλυψη εξόδων διατροφής, διαμονής και μεταφοράς μεταξύ αεροδρομίου και καταλύματος

2. Ακύρωσης της πτήσης με ευθύνη της αεροπορικής εταιρίας

Προσοχή! Σε περίπτωση ακύρωσης λόγω έκτακτων συνθηκών (δυσμενείς καιρικές συνθήκες, απεργία εργαζόμενων κτλ), μπορεί να μην δικαιούστε αποζημίωση, αλλά ο αερομεταφορέας οφείλει να σας παράσχει τη δυνατότητα να επιλέξετε:

  • να σας επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου (ολόκληρο ή μόνο του μέρους που δεν χρησιμοποιήσατε)
  • να μεταφερθείτε στον τελικό προορισμό σας με άλλη πτήση το συντομότερο δυνατό
  • να κάνετε εκ νέου κράτηση για μεταγενέστερη ημερομηνία της επιλογής σας (εφόσον υπάρχουν θέσεις).

Ακόμη όμως και σε έκτακτες συνθήκες, οι αερομεταφορείς υποχρεούνται να σας παρέχουν βοήθεια, όση ώρα περιμένετε για να επιβιβαστείτε σε άλλη πτήση.

3. Καθυστέρησης πτήσης περισσότερο:

  • των 2 ωρών για όλες τις πτήσεις μέχρι 1.500 χλμ
  • των 3 ωρών για πτήσεις εντός Ε.Ε. άνω των 1.500 χλμ και μέχρι 3.500 χλμ για όλους τους προορισμούς
  • των 4 ωρών για όλες τις άλλες πτήσεις

…τότε έχετε δικαίωμα:

  • Διαμονής σε ξενοδοχείο (διανυκτέρευση) και μεταφοράς από και προς το αεροδρόμιο
  • Δωρεάν γεύματα και αναψυκτικά

Σε περίπτωση μεγάλης καθυστέρησης, δηλαδή αν η πτήση σας καθυστερήσει 5 ή περισσότερες ώρες,δικαιούστε επίσης επιστροφή των χρημάτων σας για το εισιτήριο και αεροπορική μεταφορά στον τόπο από τον οποίο είχατε, αρχικά, ξεκινήσει το ταξίδι σας.

Αν φθάσετε στον τελικό προορισμό σας με καθυστέρηση τριών ή περισσοτέρων ωρών, δικαιούσθε αποζημίωση ίση με εκείνη που χορηγείται στην περίπτωση ματαίωσης της πτήσης σας, εκτός αν η αεροπορική εταιρεία είναι σε θέση να αποδείξει ότι η καθυστέρηση οφείλεται σε έκτακτες περιστάσεις.

4. Απώλειας, καταστροφής ή καθυστέρησης αποσκευών

Σε περίπτωση καταστροφής ή απώλειας των αποσκευών η ευθύνη του αερομεταφορέα περιορίζεται στα 1.000 Ειδικά Τραβηχτικά Δικαιώματα (SDR -Special Drawing Rights), περίπου στα 1.230 ευρώ.

Προσοχή!

  • Σε περίπτωση καθυστέρησης παράδοσης αποσκευών, ο επιβάτης οφείλει να υποβάλλει έγγραφη διαμαρτυρία το αργότερο εντός είκοσι μίας (21) ημερών από την ημερομηνία που παρέλαβε τις αποσκευές
  • Σε περίπτωση ζημιάς αποσκευών, η προθεσμία έγγραφης διαμαρτυρίας του επιβάτη είναι έως και επτά (7) ημέρες από την επιστροφή τους.
  • Αν το περιεχόμενο των αποσκευών σας είναι μεγάλης αξίας, δηλώστε το πριν ταξιδέψετε και ασφαλίστε το! Θα αποζημιωθείτε για ότι δηλώσετε.

5. Διαφάνεια τιμών κατά την ηλεκτρονική κράτηση

Στο εισιτήριο πρέπει, από την αρχή να εμφανίζεται η ανάλυση μεταξύ ναύλου, φόρων, χρεώσεων αεροδρομίου και, τέλος, όλων των υπόλοιπων χρεώσεων, πρόσθετων επιβαρύνσεων και τελών για να μπορεί να συγκρίνει ο καταναλωτής τις τιμές μεταξύ των εταιρειών και να κάνει τη σωστή επιλογή.

Τυχόν προαιρετικά επιπλέον ποσά πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια και να επισημαίνεται ο προαιρετικός χαρακτήρας τους.

6. Άτομα με αναπηρία και άτομα με μειωμένη κινητικότητα

Τα άτομα με αναπηρίες ή/και μειωμένη κινητικότητα εξυπηρετούνται κατά προτεραιότητα.

Δικαιούνται, επίσης, παροχής βοήθειας (χωρίς επιβάρυνση χορηγούνται αναπηρικές πολυθρόνες) στα αεροδρόμια κατά την αναχώρηση, κατά την άφιξη και κατά τη διαμετακόμιση καθώς και εντός του αεροπλάνου

Προς διευκόλυνση της παροχής βοήθειας, συνιστάται να ενημερώνετε εκ των προτέρων σχετικά με τις ανάγκες σας.

7. Μεταφορά ζώων

Ως υπήκοος χώρας της ΕΕ, μπορείτε να ταξιδεύετε ελεύθερα με τον σκύλο ή τη γάτα σας, εφόσον το ζωάκι σας διαθέτει ευρωπαϊκό διαβατήριο για ζώα συντροφιάς. Το διαβατήριο αυτό εκδίδεται από οποιονδήποτε εξουσιοδοτημένο κτηνίατρο και πρέπει να περιέχει κατάλληλα στοιχεία για αντιλυσσικό εμβολιασμό. Το ζωάκι σας χρειάζεται ηλεκτρονικό μικροτσίπ ή ευανάγνωστο τατουάζ που να έχει γίνει πριν από τις 3 Ιουλίου 2011 με τον ίδιο κωδικό που έχει δηλωθεί στο διαβατήριο.

8. Τι πρέπει να κάνετε για να λάβετε επιστροφή χρημάτων ή αποζημίωση

Να υποβάλετε το έντυπο καταγγελίας ΕΕ για τα δικαιώματα επιβατών αεροπορικών μεταφορών στον αερομεταφορέα σας και να βεβαιωθείτε ότι κρατήσατε αντίγραφο.

Ταξίδι με τρένο

Τι πρέπει να γνωρίζουμε όταν ταξιδεύουμε με τρένο;

Καθυστέρηση

Αν σας πουν ότι θα φτάσετε στον προορισμό σας με καθυστέρηση τουλάχιστον 1 ώρας έχετε τα εξής δικαιώματα: Ή ακύρωση του ταξιδιού και επιστροφή του αντιτίμου (ολόκληρου ή για τη διαδρομή που δεν έγινε). Ενδεχομένως να δικαιούστε δωρεάν ταξίδι επιστροφής στο σημείο αναχώρησής σας.

Ή προώθηση στον τελικό προορισμό το ταχύτερο δυνατό, ακόμα και με εναλλακτικό μέσο μεταφοράς, εάν το τρένο είναι ακινητοποιημένο ή δεν λειτουργεί.

Επιπλέον πρέπει,

  • να σας προσφερθούν γεύματα και αναψυκτικά (ανάλογα με το χρόνο αναμονής) και να σας προσφερθεί κατάλυμα σε περίπτωση που χρειάζεται να διανυκτερεύσετε.

Αν αποφασίσετε να συνεχίσετε το ταξίδι σας ή να προωθηθείτε στον προορισμό σας με εναλλακτικό μέσο μεταφοράς, δικαιούστε αποζημίωση ίση με :

  • 25% του αντιτίμου του εισιτηρίου, αν το τρένο καθυστερήσει από 1-2 ώρες.
  • 50% του αντιτίμου του εισιτηρίου, αν το τρένο καθυστερήσει πάνω από 2 ώρες.

Απώλεια /Φθορά αποσκευών

  • Αν οι αποσκευές χαθούν ή φθαρούν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού δικαιούστε αποζημίωση:
  • έως 1.300 ευρώ ανά αποσκευή, αν μπορείτε να αποδείξετε την αξία της.
  • 330,00 ευρώ σε κάθε άλλη περίπτωση.

Κατοικίδια

Τα κατοικίδια επιτρέπονται στα τρένα αρκεί να συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη τους με ενημερωμένο το βιβλιάριο υγείας τους.

Τα μικρόσωμα μεταφέρονται στο ειδικό κλουβί μεταφοράς και τα μεγαλόσωμα με φίμωτρο και λουρί δίπλα στον ιδιοκτήτη τους.

Τα μικρόσωμα ζώα μεταφέρονται σε ασφαλές κλουβί μεταφοράς με μέγιστη διάσταση 50Χ40Χ70 εκ για τις αμαξοστοιχίες ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Δεν απαιτείται εισιτήριο.

Αν θεωρείτε ότι τα δικαιώματά σας δεν έγιναν σεβαστά μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία στην σιδηροδρομική εταιρεία, η οποία πρέπει να σας απαντήσει εντός ενός μηνός.

Sports in

Πολεμώντας στην… αυλή του

Ο Ολυμπιακός του Γιώργου Μπαρτζώκα είναι ο «λάθος» αντίπαλος playoffs. Και η Μπαρτσελόνα χθες βράδυ ήδη κατάλαβε το «γιατί»

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024