Φωτογραφίες: Automedia

H τρέχουσα γενιά του Juke πρωτοεμφανίστηκε το 2010 όντας ομολογουμένως ένας από τους πρώτους διδάξαντες στην εξαιρετικά δημοφιλή πλέον, κατηγορία των μικρών crossover, εξαργυρώνοντας την σχεδιαστική τόλμη της Nissan με υψηλές πωλήσεις.

Το ίδιο φιλοδοξεί να πράξει και η νέα γενιά του η οποία εντοπίστηκε από το φωτογραφικό φακό να διανύει τα τελευταία χιλιόμετρα εξέλιξης ως δοκιμαστικό πρωτότυπο με την προοπτική να κάνει την εμφάνισή της στις αρχές του 2020.

Αν και η Nissan δείχνει να εμμένει στις βασικές σχεδιαστικές αρχές βάσει των οποίων δημιουργήθηκε το Juke, διατηρώντας εν πολλοίς τις ιδιάζουσες όσο και χαρακτηριστικές αναλογίες του, μια προσεκτική παρατήρηση αποκαλύπτει  ορισμένες ενδιαφέρουσες αλλαγές στην εμφάνιση του Juke.

Aναλυτικότερα, το ιαπωνικό crossover δείχνει να διαθέτει νέας, διαφορετικής λογικής κεντρικά φωτιστικά σώματα τα οποία συνοδεύονται από μικρότερους αλλά πάντα στρογγυλούς προβολείς ομίχλης ενώ, το επικρατέστερο σενάριο είναι τα φωτιστικά σώματα να υιοθετήσουν εξολοκλήρου τεχνολογία LED.

Εξίσου διαφορετικά διαγράφονται κάτω από το καμουφλάζ και τα πίσω φωτιστικά σώματα που δείχνουν να εγκαταλείπουν το χαρακτηριστικό boomerang μοτίβο. Επίσης πλέον εκτείνονται στην θύρα αποσκευών δίνοντας την αίσθηση μεγαλύτερου πλάτους όταν αντικρίζει κανείς το Juke από πίσω.

Στις διαφορές θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς την προέκταση της χαρακτηριστικής πτύχωσης που διατρέχει τα πλευρικά τμήματα, ενώ οι θόλοι δείχνουν λιγότερο διογκωμένοι  και οι εξωτερικοί καθρέφτες έχουν τοποθετηθεί χαμηλότερα.

Όπως και να έχει με τις σχεδιαστικές αλλαγές, σημαντικότερες είναι αυτές που συντελούνται στην αθέατη πλευρά του με δεδομένο ότι η νέα γενιά του Juke θα αξιοποιήσει μια νέα αρχιτεκτονική και συγκεκριμένα αυτή την που αποτελεί αφετηρία για το νέο Renault Clio. Αυτό αναμένεται να έχει ως αποτέλεσμα την σημαντική ενίσχυση της ευρυχωρίας του θαλάμου επιβατών όσο και της χωρητικότητας του πορτ μπαγκάζ συνεπικουρούμενων των οριακά αυξημένων διαστάσεών του.

Η γκάμα κινητήρων αναμένεται να απαρτίζεται από νέους και αποδοτικότερα σύνολα βενζίνης και πετρελαίου με εφαλτήριο τον τρικύλινδρο 1,0 λίτρου και τον ισχυρότερο νέας γενιάς turbo βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων ενώ τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις θα εφοδιάζει το diesel μοτέρ 1,5 λίτρου. Στις επιλογές του αναμένεται να περιληφθεί και η τετρακίνηση όπως ισχύει και για την τρέχουσα γενιά του, προνόμιο που ωστόσο θα συνοδεύει τις ισχυρότερες εκδόσεις και θα συνδυάζεται με την παρουσία αυτόματου κιβωτίου.

Παράλληλα με τις συμβατικές εκδόσεις του, το Juke θα προσθέσει στην γκάμα του και μια plug-in υβριδική έκδοση, συνδυάζοντας την παρουσία ενός τετρακύλινδρου κινητήρα 1,6 λίτρων με ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρίες ιόντων λιθίου 9,8 kWh η οποία θα εξασφαλίζει περισσότερη αποδοτικότητα και τη δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά με βάση την ενέργεια των μπαταριών για περίπου 35 χλμ. Κατά το παρελθόν η Nissan εκφράσει πολλές φορές την επιθυμία της να προσθέσει και μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση στις επιλογές του ωστόσο αυτό μένει να αποδειχθεί.

Αυτό που θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη είναι η ριζική αναμόρφωση του εσωτερικού το οποίο εκτός από την πιο εργονομική διάταξη και την ενίσχυση της ευρυχωρίας του αναμένεται να υπακούσει στις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις των μοντέλων Nissan, εφοδιάζοντας το Juke με ένα νέο infotainment το οποίο θα συμπαρασύρει τη συνολική σχεδίαση του ταμπλό αλλά και με μια ολοκληρωμένη σουίτα συστημάτων άνεσης, ασφάλειας και υποβοήθησης στα πρότυπα του Pro Pilot.