H βαυαρική φίρμα συμπληρώνει την γκάμα της Σειράς 8 με την αποκάλυψη της μεγαλύτερης σε μέγεθος, εκδοχής της υπό την μορφή ενός επιβλητικού τετράθυρου coupe το οποίο θα κληθεί να αντιμετωπίσει προτάσεις όπως οι Mercedes-Benz CLS και Porsche Panamera.

Σε επίπεδο αισθητικής η νέα Σειρά 8 Gran Coupe δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις, αφενός διότι μια εβδομάδα πριν, υπήρξε μια διαρροή που πρόδιδε τις σχεδιαστικές λεπτομέρειες και αφετέρου επειδή οι Βαυαροί περιόρισαν τις διαφοροποιήσεις στις απαραίτητες που προκύπτουν από την ένταξη των δύο επιπλέον θυρών στο αμάξωμα.

Αυτό που άλλαξε είναι το συνολικό μήκος το οποίο αυξήθηκε κατά 23,1 εκατοστά και το οποίο απηχεί μια ανάλογη αύξηση του μεταξονίου κατά 20,1 εκατοστά προς όφελος της ευρυχωρίας και της άνεσης των επιβατών του πίσω καθίσματος.

Υπό το ίδιο σκεπτικό άνεσης η νέα έκδοση διαθέτει ένα πιο κεκλιμένο παρμπρίζ που οδηγεί σε μια νέα χάραξη οροφής η οποία εξασφαλίζει αυξημένο κατά 6,1 εκατοστά ύψος και πάλι προς όφελος των επιβατών του πίσω καθίσματος.

Στις όχι και τόσο προφανείς διαφορές σε σχέση με τις coupe/cabriolet εκδόσεις θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς τους διογκωμένους πίσω θόλους οι οποίοι κρύβουν αυξημένα κατά 3,0 εκατοστά μετατρόχια.

Πλην της ενισχυμένης ευρυχωρίας που προκύπτει από τις διαφορετικές διαστάσεις της και εστιάζει στην παροχή ανέσεων στους επιβαίνοντες του πίσω καθίσματος, ο θάλαμος επιβατών της Gran Coupe δεν παρουσιάζει αλλαγές μπροστά, όπου εξακολουθεί να κυριαρχεί το δίδυμο οθονών 12,3 και 10,25 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το infotainment ενώ χαμηλότερα στην κεντρική κονσόλα παρεπιδημεί o περιστροφικός επιλογέας iDrive για εκείνους που προτιμούν τις πιο παραδοσιακές μεθόδους χειρισμού έναντι του φωνητικού ελέγχου και της λειτουργίας αναγνώρισης νευμάτων.

Πλέον βέβαια η κεντρική κονσόλα βρίσκει διέξοδο και στο πίσω κάθισμα, δίνοντας πρόσβαση στους επιβαίνοντες σε δύο θύρες USB και σε χειριστήρια ελέγχου για τον κλιματισμό.

Στο βασικό εξοπλισμό της ανήκουν επίσης σύστημα επαγωγικής φόρτισης smartphones, θερμαινομένα καθίσματα μπροστά και πίσω καθώς και ένα έξυπνο κλειδί με ενσωματωμένη οθόνη που επιτρέπει στον οδηγό να ελέγξει τη στάθμη καυσίμου ή κατά πόσο όλα τα παράθυρα είναι κλειστά.

Η BMW αποκαλεί τη διάταξη της νέας έκδοσης ως 4+1 και παρόλο που το πίσω κάθισμα θα μπορούσε να φιλοξενήσει πέντε άτομα, η προέκταση της κεντρικής κονσόλας προς τα πίσω σημαίνει λιγότερη άνεση για εκείνον που βρίσκεται στο μέσο.

Aυξημένος κατά 20 λίτρα σε σχέση με τις coupe/cabriolet εκδόσεις είναι και ο χώρος του πορτ μπαγκάζ ο οποίος διαμορφώνεται σε 440 λίτρα.

Ελέω μεγαλύτερου μεγέθους η Gran Coupe είναι και κατά 70 κιλά βαρύτερη σε σχέση με την Coupe, στοιχείο που έχει οδηγήσει σε νέα ρύθμιση στη γεωμετρία της ανάρτησης και των ενεργών αμορτισέρ.

Όπως και οι ήδη γνωστές εκδόσεις αμαξώματος, η νέα Gran Coupe θα είναι διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις βενζίνης και μία πετρελαίου.

Στην κορυφή της γκάμας θα βρεθεί η έκδοση Μ850i xDrive ισχύος 530 ίππων από V8 κινητήρα 4,4 λίτρων, ενώ τις εκδόσεις βενζίνης συμπληρώνει η εξακύλινδρη 840i με ισχύ 340 ίππων η οποία είναι διαθέσιμη σε τετρακίνητη ή πισωκίνητη εκδοχή. Την πετρελαιοκίνητη έκδοση εφοδιάζει εξακύλινδρο μοτέρ 3,0 λίτρων απόδοσης 320 ίππων ενώ κοινό παρονομαστή όλων των εκδόσεων αποτελεί το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων.

Η πρεμιέρα της αναμένεται να πραγματοποιηθεί σε ειδική εκδήλωση στο Μόναχο στα τέλη του μήνα με την προοπτική να ξεκινήσει την εμπορική της πορεία αμέσως μετά.