Οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνηθίζουν, με οποιαδήποτε βελτιωτική διαφοροποίηση πραγματοποιήσουν στα μοντέλα τους, να τα αποκαλούν νέα, χωρίς απαραιτήτως αυτό να αντικατοπτρίζει την πλήρη πραγματικότητα. Το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει με τη νέα Σειρά 1 η οποία στην τρίτη κατά σειρά γενιά της αποτελεί μια ριζικά διαφορετική πρόταση τόσο από την προκάτοχό της όσο και από την πρώτη εμφάνισή της ως μοντέλου το 2004.

Κυρίως υπεύθυνη για αυτή τη ριζική αλλαγή είναι η νέα πλατφόρμα όπου βασίζεται η νέα γενιά του βαυαρικού άσου και η οποία σε αντίθεση με το παρελθόν του είναι εμπροσθοκίνητη. Εκτός του προφανούς, η νέα διάταξη υπόσχεται να ενισχύσει να ενισχύσει σημαντικά και την πρακτικότητα της νέας Σειράς 1 χωρίς να έχουν αυξηθεί θεαματικά διαστάσεις της.

Αντιθέτως μάλιστα, το μήκος της νέας Σειράς 1 είναι μικρότερο κατά 0,5 εκ. φτάνοντας στα 4,319 μ. Οριακή αύξηση έχει «υποστεί» το πλάτος της το οποίο έχει ενισχυθεί κατά 3,4 εκ. σε 1,799 μ. ενώ αυξημένο κατά 1,3 εκ. είναι και το ύψος που διαμορφώνεται σε 1,434. Παράλληλα σε αντίθετη πορεία με την συνήθη εξέλιξη, οι Βαυαροί έχουν επιλέξει να μειώσουν κατά 2,0 εκ. και το μεταξόνιο το οποίο σταματά στα 2,67 μ.

Προφανείς και σημαντικές είναι και οι αλλαγές στην αισθητική της καθώς η νέα Σειρά 1 υιοθετεί μια μεγαλύτερη γρίλια στα πρότυπα των νεότερων BMW ενώ πλην του μεγαλύτερου μεγέθους, τα χαρακτηριστικά νεφρά αποτελούν πλέον ένα ενιαίο σώμα αντί της συνήθους… διάστασης του παρελθόντος.

Η γρίλια πλαισιώνεται από κομψότερα φωτιστικά σώματα που ακολουθούν την γνώριμη σχεδιαστική οδό των πρόσφατων BMW ενώ οι ιδιοκτήτες θα μπορούν να επιλέξουν προαιρετικά τα πλήρως αυτόματα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED. Αναλόγως την έκδοση, η νέα Σειρά 1 διαθέτει διαφορετικού σχεδιασμού μπροστινούς προφυλακτήρες με τους πιο αιχμηρούς αισθητικά να αποτελούν προνόμιο της κορυφαίας έκδοση M135i η οποία ξεχωρίζει επίσης χάρη σε ένα διαφορετικό μοτίβο στη γρίλια στα πρότυπα των Ζ4 και Μ340i.

Σε προφίλ, αν παρατηρήσει κανείς τις δύο χαρακτηριστικές πτυχώσεις που διατρέχουν τα πλευρά της θα διαπιστώσει την εξελικτική οδό η Σειρά 1 ενώ το ίδιο ισχύει και για τη Hofmeister kink που διαμορφώνει την πίσω κολώνα. Παράλληλα, οι σχεδιαστές της BMW δείχνουν να έχουν αυξήσει την ποσόστωση χρωμίου τόσο στο περίγραμμα των παραθύρων όσο και περιμετρικά της γρίλιας ενώ για πρώτη φορά η Σειρά 1 θα προσφέρει μια μεγάλη πανοραμική ηλιοροφή που υπόσχεται να ενισχύσει περαιτέρω την αίσθηση ευρυχωρίας του θαλάμου επιβατών.

Στο πίσω τμήμα ξεχωρίζουν τα επίσης πιο λεπτά φωτιστικά σώματα που καταλαμβάνουν περισσότερο χώρο κατά μήκος προσδίδοντας μια πιο επιβλητική πίσω όψη στη Σειρά 1. Όπως ισχύει και για τα κεντρικά φωτιστικά σώματα, τα πίσω προσφέρουν τη δυνατότητα επιλογής LED τεχνολογίας. Οι απλές εκδόσεις χαρακτηρίζονται από την αριστερά τοποθετημένη μόνη απόληξη της εξάτμισης με διάμετρο 90 χιλ, ενώ στην περίπτωση της κορυφαίας έκδοσης M135i οι απολήξεις είναι δύο και έχουν διάμετρο 10 εκατοστών.

Η μετάβαση από την πισωκίνητη στην εμπροσθοκίνητη πλατφόρμα προσφέρει σαφή πλεονεκτήματα σε ευρυχωρία και παρά την μείωση του μεταξονίου. Οι πίσω επιβάτες έχουν επιπλέον χώρο 3,3 εκ. για τα κάτω άκρα τους, 1,9 εκ. παραπάνω καθ΄ύψος αλλά και 1,3 εκ. κατά πλάτος.

Παράλληλα ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 20 λίτρα φτάνοντας τα 380 λίτρα ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ο συνολικός διαθέσιμος όγκος διαμορφώνεται έως και τα 1.200 λίτρα. Επιπλέον, η νέα Σειρά 1 υπόσχεται και περισσότερη εργονομία στην φόρτωση/εκφόρτωση αποσκευών χάρη στη νέα σχεδίαση αλλά και τη δυνατότητα επιλογής μιας ηλεκτρικής θύρας πορτμπαγκάζ που  προσφέρεται για πρώτη φορά στη Σειρά 1.

Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα στοιχεία του εσωτερικού, κυριαρχεί το γνώριμο δίδυμο πίνακα οργάνων-infotainment. Αξίζει να σημειωθεί ότι η οθόνη αφής του infotainment έχει διαγώνιο 8,8 ιντσών ενώ το σύστημα προσφέρει τη δυνατότητα διαχείρισης λειτουργιών μέσω νευμάτων ήδη από τη βασική έκδοση εξοπλισμού.  Στις ακριβότερες εκδόσεις η κεντρική οθόνη αυξάνεται σε 10,25 ίντσες και συνδυάζεται με αντίστοιχης διάστασης πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Σε επίπεδο κινητήρων, αρχικά η νέα Σειρά 1 θα είναι διαθέσιμη με δύο κινητήρες βενζίνης και τρεις diesel, ενώ εξαρχής θα είναι διαθέσιμη και η κορυφαία έκδοση M135i η οποία επωφελείται από τετρακύλινδρο κινητήρα 306 ίππων και 450 ροπής που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων.

Η κορυφαία έκδοση του άσου υπόσχεται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,8 δευτερόλεπτα ενώ θα υπάρχει και η επιλογή εξοπλιστικού πακέτου Μ Performance το οποίο περιορίζει τον χρόνο αυτό κατά 1/10. Η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 250 χλμ./ώρα.

Στη βάση των επιλογών βενζίνης θα βρεθεί η έκδοση 118i η οποία εξοπλίζεται με τον τρικύλινδρο 1,5 λίτρου με απόδοση 140 ίππους και 220 Nm ροπής σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων.

Εφαλτήριο για τις επιλογές diesel αποτελεί το επίσης τρικύλινδρο 1,5 λίτρου μοτέρ με ισχύ 116 ίππους και 270 NM ροπής το οποίο συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή με το αυτόματο επτά σχέσεων. Τη σκυτάλη των πετρελαιοκίνητων επιλογών παίρνει η έκδοση 118d ισχύος 150 ίππων και 350 Nm ροπής από δίλιτρο diesel κινητήρα σε συνδυασμό επίσης με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή αυτόματο οκτώ σχέσεων.

Την κορυφαία πετρελαιοκίνητη και τετρακίνητη έκδοση 120d xDrive εφοδιάζει επίσης δίλιτρο μοτέρ με ισχύ 190 ίππων και 400 Nm ροπής το οποίο συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων.

Η πρώτη δημόσια εμφάνιση της νέας Σειράς 1 έχει προγραμματιστεί σε ειδική εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στο Μονάχο στις 25-27 Ιουνίου ενώ θα δώσει το παρών και στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης στις αρχές Σεπτεμβρίου με την προοπτική, η εμπορική της πορεία να ξεκινήσει στην Ευρώπη από τα τέλη του ίδιου μήνα.