Μετά την προσθήκη του αμιγώς ηλεκτρικού E-Tron Quattro στην γκάμα και μιας ηλεκτρικής παραλλαγής του Q2 L E-Tron ειδικά σχεδιασμένη για την Κίνα, η Audi παρουσιάζει το τρίτο μοντέλο της που ενδίδει στην ηλεκτροκίνηση με την μορφή μιας plug-in υβριδικής έκδοσης του Q5.


Το Q5 TFSI E Quattro, όπως είναι η πλήρης ονομασία της έκδοσης, επωφελείται από τον συνδυασμό ενός turbo δίλιτρου κινητήρα βενζίνης απόδοσης 252 ίππων και 370 M ροπής και ενός ηλεκτρικού μοτέρ 143 ίππων και 350 Nm ροπής.

Η συνδυαστική ισχύς του συνόλου διαμορφώνεται σε 367 ίππους  και 500 Nm ροπής στοιχείο που επιτρέπει στο γερμανικό SUV να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,3 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά του οριοθετείται σε 239 χλμ., επιδόσεις καθ΄όλα εντυπωσιακές με δεδομένο ότι πρόκειται για ένα μεγάλου μεγέθους SUV που επί της ουσίας, εφοδιάζεται από, ένα μικρού –τηρουμένων των αναλογιών-  κυβισμού τετρακύλινδρο κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Επίσης σε ό,τι αφορά τα κρίσιμα για το είδος των plug-in υβριδικών, μεγέθη αποδοτικότητας, το Q5 TFSI Quattro υπόσχεται μέση κατανάλωση 2,1 λίτρων/100 χλμ.η οποία και σε ό,τι αφορά τις εκπομπές ρύπων αντιστοιχεί στην έκλυση 46 γρ. / χλμ. διοξειδίου του άνθρακα. Παράλληλα, στην πλήρως ηλεκτρική του λειτουργία το plug-in Q5 μπορεί να διανύσει πάνω από 40 χλμ. βάσει πρωτοκόλλου WLTP αναπτύσσοντας ταχύτητα έως και 135 χλμ./ώρα.

Η λειτουργία μηδενικών εκπομπών είναι εφικτή χάρη στην παρουσία συστοιχιών ιόντων λιθίου με απόδοση 14,1 kWh οι οποίες τοποθετούνται κάτω από το πάτωμα του πορτ μπαγκάζ και μπορούν να επαναφορτιστούν πλήρως σε 2,5 ώρες με φορτιστή 400V/16 και σε έξι ώρες σε οικιακό δίκτυο.

Σε επίπεδο εμφάνισης το plug-in υβριδικό Q5 διαφέρει ελάχιστα από τις υπόλοιπες εκδόσεις του καθώς μόνο τα διακριτικά 55 TFSIe και η επιπλέον θύρα για την φόρτιση προδίδουν τη διαφορετικότητά του. Στα χαρακτηριστικά του συμπεριλαμβάνεται και η τετρακίνηση η οποία και στην προκειμένη περίπτωση αξιοποιεί ένα σύστημα ελέγχου που συνεργάζεται με αισθητήρες και επιτρέπει την αυτόματη κατανομή της ροπής ανάμεσα στους άξονες και μεταξύ των τροχών με γνώμονα τις εκάστοτε απαιτήσεις.

Σε ορισμένες συνθήκες, όπου δεν απαιτείται η συνδρομή και των τεσσάρων τροχών το σύστημα μετάδοσης με επίκεντρο το επτά σχέσεων κιβώτιο S tronic αποκόπτει αυτόματα τους πίσω τροχούς, μετατρέποντας το Q5 σε ένα εμπροσθοκίνητο SUV προς όφελος της αποδοτικότητας.

Η νέα έκδοση του Q5 είναι ήδη διαθέσιμη προς παραγγελία στην Ευρώπη με τιμές που ξεκινούν στη Γερμανία από τα 60.450 ευρώ, ενώ οι πρώτες παραδόσεις θα πρέπει να αναμένονται από το τέλος της χρονιάς.