Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Ανώμαλη προσγείωση Τσίπρα στο… αεροδρόμιο της Μίκρας – Οι Σκοπιανοί ήθελαν «βαφτίσια» από το 2008

Ανώμαλη προσγείωση Τσίπρα στο… αεροδρόμιο της Μίκρας – Οι Σκοπιανοί ήθελαν «βαφτίσια» από το 2008

Η αμήχανη αναφορά του σε αεροδρόμιο της Μίκρας κι όχι της Μακεδονίας έχει προκαλέσει ιδιαίτερο προβληματισμό. Ειδικά μετά την αποκάλυψη ότι οι Σκοπιανοί ήθελαν την αλλαγή ονόματος εδώ και χρόνια

Να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις που προκάλεσε η… μετονομασία του αεροδρομίου «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης σε… Μίκρα, προσπαθούν από χθες στην κυβέρνηση.

Κι αν κάποιοι έσπευσαν να μιλήσουν για γκάφα του Αλέξη Τσίπρα, καλό θα είναι να ξαναδούν το βίντεο της ομιλίας του στα Σκόπια.

Εκεί όπου φαίνεται ότι επρόκειτο για συνειδητή επιλογή προκειμένου να μη φέρει σε δύσκολη θέση τον Ζόραν Ζάεφ και μάλιστα στο… σπίτι του.

Όμως, άλλο ο σεβασμός του ανθρώπου που σε φιλοξενεί κι άλλος ο σεβασμός στην ιστορία, στη διπλωματία και σε τελική ανάλυση και στον ελληνικό λαό που στην πλειοψηφία του αντιδρά στη συμφωνία των Πρεσπών.

Το πρωί της Τετάρτης ο υπουργός Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης, ερωτήθηκε γι’ αυτό και είπε: «Δεν έχω την παραμικρή ιδέα από μία τέτοια διαφοροποίηση, ούτε κατάλαβα και τίποτα τέτοιο… παρακολουθώ τον θόρυβο που προκλήθηκε, αλλά νομίζω είναι κενού περιεχομένου. Το αεροδρόμιο είναι αεροδρόμιο «Μακεδονία» κι έτσι θα παραμείνει.»

H αμηχανία είναι εμφανής αφού ο πρωθυπουργός δεν μπόρεσε να προφέρει το σωστό όνομα και προτίμησε να επαναφέρει μια ονομασία που δεν υπάρχει εδώ και χρόνια, που δεν την χρησιμοποιεί κανείς από το 1992.

Κι όπως αποκαλύπτεται, σύμφωνα πάντως με πρωτοσέλιδο της σκοπιανής εφημερίδας «Dnevnik» της 25/7/2008, τα Σκόπια στις διαπραγματεύσεις είχαν ζητήσει τη μετονομασία του αεροδρομίου «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης σε «Μίκρα».

tord

Η αποκάλυψη αυτή βάζει σε σκέψεις ως προς τη σκοπιμότητα που είχε ο Αλέξης Τσίπρας όταν… ξεχνούσε το όνομα «Μακεδονία» κι ανέφερε αυτό της «Μίκρας».

Η δήλωση του Αλέξη Τσίπρα ήταν η εξής: «Για να μην μιλάμε μόνο για το στρατιωτικό σκέλος, σημαντική είναι και η συμφωνία ανάμεσα στις υπηρεσίες πολιτικής αεροπορίας, για τη βοήθεια που θα δώσουμε και σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση στελεχών της Βόρειας Μακεδονίας, ότι αφορά όμως και την τεχνική βοήθεια μέσω του ραντάρ υψηλής τεχνολογίας που διαθέτουμε στο αεροδρόμιο της Μίκρας στη Θεσσαλονίκη, να μπορέσουμε να δώσουμε σημαντική τεχνική υποστήριξη στον τομέα της ασφάλειας των πτήσεων».

Ενδιαφέρον έχει η γλώσσα του σώματος, το πώς κόμπιασε όταν ανέφερε το όνομα, κάτι που επέτεινε ακόμη περισσότερο την έκπληξη και την αντίδραση πολλών. Ακόμη χειρότερα, όμως, τα έκανε τα πράγματα η προσπάθεια κύκλων του Μαξίμου να εξηγήσουν τι ήθελε να πει ο… ποιητής.

«Το ραντάρ της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας που θα χρησιμοποιηθεί για την υποβοήθηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας της Βόρειας Μακεδονίας και στο οποίο αναφέρθηκε ο Πρωθυπουργός, βρίσκεται στο Τρίλοφο της Μίκρας, εκτός του αεροδρομίου «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης» και σε αυτό αναφερόταν ο πρωθυπουργός και όχι σε αυτό καθ’ αυτό το αεροδρόμιο». Αυτά είπαν από το Μαξίμου κάνοντας μιας ακόμη βιαστική γκάφα. Σύμφωνα με το voria.gr, το ραντάρ της ΥΠΑ στο οποίο αναφέρθηκε ο Αλέξης Τσίπρας, βρίσκεται στη δημοτική ενότητας Περαίας, στον δήμο Θερμαϊκού. Η ανάγκη για την εγκατάστασή του προέκυψε μετά το δυστύχημα με το Γιάκοβλεφ, τον Δεκέμβριο του 1997.

Μάλιστα, εναντίον της κατασκευής του είχαν γίνει τότε μεγάλες κινητοποιήσεις στις οποίες είχε πρωτοστατήσει ο Παναγιώτης Ερμείδης, ο οποίος είναι σήμερα συντονιστής της Νομαρχιακής Επιτροπής Β’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ. Συνεπώς, στο κυβερνών κόμμα γνωρίζουν πολύ καλά πως το επίμαχο ραντάρ στο οποίο αναφέρθηκε ο πρωθυπουργός δεν έχει καμία απολύτως σχέση με την περιοχή της Μίκρας.

Το μόνο που υπάρχει στη Μίκρα, στην περιοχή του Τριλόφου, εδώ και δεκαετίες, είναι ένας ραδιοφάρος, tacan αγγλιστί από το Tactical Air Navigation, ο οποίος δεν ανήκει στην αρμοδιότητα της ΥΠΑ, αλλά στην ευθύνη της 113 ΠΜ (πρώην αεροδρόμιο Σέδες) το οποίο βρίσκεται ακριβώς δίπλα από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» προς την πλευρά της Περαίας.

Αρα λοιπόν ο πρωθυπουργός γνώριζε τι είναι αεροδρόμιο Μίκρας και τι Μακεδονίας και προτίμησε να χρησιμοποιήσει το πρώτο ανοίγοντας ακόμη περισσότερο παράθυρο για νέες, προκλητικές διεκδικήσεις και νέες Κερκόπορτες που έτσι κι αλλιώς είχε η συμφωνία των Πρεσπών.

Η μετονομασία του αεροδρομίου από Μίκρα σε Μακεδονία έγινε το 1992 όταν η κατάσταση στο «Μακεδονικό» ήταν έκρυθμη και είχε καθαρά πολιτικούς λόγους. Αραγε τι θέλει να κάνει ο Αλέξης Τσίπρας και η κυβέρνηση; Να μην στεναχωρήσει τους Βορειομακεδόνες φίλους του με το να μην αναφέρει το όνομα Μακεδονία για το αεροδρόμιο. Ή έχει περισσότερη σκοπιμότητα η δήλωσή του αυτή;

Only in

Μάχη για την Commerzbank!

Η Deutsche Bank σχεδιάζει να μπει στο παιχνίδι για να σταματήσει την UniCredit, αγοράζοντας το σύνολο ή μέρος του 12% της κυβέρνησης στην Commerzbank

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2024