Τα Audi Α6, Α7, Α8, Q7 και Q8 ενέταξαν στο τεχνολογικό τους λεξιλόγιο την υβριδική τεχνολογία και πλέον προσφέρονται και στην ελληνική αγορά, σε υβριδικές εκδόσεις οι οποίες πλην των πλεονεκτημάτων που αφορούν την αποδοτικότητα και τα μεγέθη κατανάλωσης καυσίμου επιφυλάσσουν για τους δυνητικούς αγοραστές τους και όφελος που φτάνει έως και τις 14.000 ευρώ.

Τα τρία premium sedan και τα δύο κορυφαία SUV της γκάμα της Audi, καθώς και κάποιες εκδόσεις των Α4, A5 και Q5 με δίλιτρους βενζινοκινητήρες, επωφελούνται από την ήπια υβριδική τεχνολογία της γερμανικής φίρμας η οποία έγκειται στην παρουσία ενός παράλληλου ηλεκτρικού κυκλώματος τάσης 12 Volt για τις τετρακύλινδρες εκδόσεις και 48 Volt για τις V6, το οποίο λειτουργεί επικουρικά στους κινητήρες.

Για την ακρίβεια, το ήπιο υβριδικό σύστημα φροντίζει να ανακτά κινητική ενέργεια κατά την επιβράδυνση την οποία και αποθηκεύει σε μπαταρίες ιόντων λιθίου τοποθετημένες κάτω από τον χώρο αποσκευών.

Όταν κριθεί αναγκαίο, η αποθηκευμένη ενέργεια αναδιοχετεύεται υποβοηθώντας στην εκκίνηση του κινητήρα με διόλου αμελητέα οφέλη σε ό,τι αφορά την εξοικονόμηση καυσίμου. Εκτός από την επικουρική λειτουργία, το ήπιο υβριδικό σύστημα, καθιστά εφικτή τη διακοπή της λειτουργίας του κινητήρα εν κινήσει όταν δεν απαιτείται η συνδρομή του, συμβάλλοντας εξίσου στην εξοικονόμηση καυσίμου.

Αυτό σημαίνει ότι για ένα ευρύ φάσμα ταχυτήτων (για παράδειγμα, στην περίπτωση του Q8 μεταξύ 55 και 160 χλμ./ώρα) το αυτοκίνητο ταξιδεύει με τον κινητήρα εκτός λειτουργίας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κατανάλωση καυσίμου.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το όφελος που προκύπτει από την υβριδική τεχνολογία, στην περίπτωση του Q8, σε όρους κατανάλωσης καυσίμου ανέρχεται σε 0,7 λίτρου/100 χλμ.

Εκτός ωστόσο από τα προφανή οφέλη σε όρους αποδοτικότητας, αλλά και ισχύος καθώς σε πολλές περιπτώσεις οι mild hybrid εκδόσεις υπερβαίνουν σε ισχύ τις «συμβατικές», προσφέρονται σε πολύ χαμηλότερες από πριν τιμές, με το όφελος για τους αγοραστές να ξεκινά από τα 2.520 ευρώ για την υβριδική έκδοση του A4 ή τα 4.650 ευρώ για αυτήν του Q5 και να διαμορφώνεται έως και τα 14.346 ευρώ στην περίπτωση της υβριδικής έκδοσης του A8.

Στον πίνακα που ακολουθεί παρατίθενται αναλυτικά τα μοντέλα με τις πρώην και τις τρέχουσες προτεινόμενες τιμές λιανικής, με το αντίστοιχο όφελος για τον πελάτη.

ΜΟΝΤΕΛΟ

ΠΤΛ ΧΩΡΙΣ ΥΒΡΙΔΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ (€) ΠΤΛ ΜΕ       ΥΒΡΙΔΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ (€) ΟΦΕΛΟΣ                 ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΛΑΤΗ      (€)
A4 35 TFSI MHEV S tronic 36.820 34.300 – 2.520
A5 Coupe 35 TFSI MHEV S  tronic 46.610 41.870 – 4.740
A5 Sportback 35 TFSI MHEV S tronic 46.610 41.870 – 4.740
A4 allroad 45 TFSI MHEV S tronic 59.256 52.250 – 7.706
A6 Design 45 TFSI MHEV S tronic 75.756 66.800 – 8.956
A6 Design 40 TDI MHEV S tronic 71.314 64.000 – 7.314
A8 50 TDI MHEV quattro tiptronic 121.346 107.000  -14.346
Q5 45 TFSI MHEV quattro S tronic 65.900 61.250 – 4.650
Q7 50 TDI MHEV quattro tiptronic 93.740 84.500 – 9.240
Q8 50 TDI MHEV quattro tiptronic 110.202 96.360 – 13.842