Ανατρέποντας τα προγνωστικά που την ήθελαν να παρουσιάζει στη Γενεύη τη νέα γενιά του CX-3, η Mazda έκανε την έκπληξη, επιφυλάσσοντας για την ελβετική διοργάνωση ένα νέο crossover μοντέλο το οποίο θα τοποθετηθεί ανάμεσα στην γκάμα ανάμεσα στα CX-3 και CX-5.

To CX-30 όπως ονομάζεται μοιράζεται την αρχιτεκτονική του και την πλειονότητα των μηχανικών του μερών με το νέo, ήδη γνωστό, Mazda3 κάτι που σημαίνει ότι κάτω από το καπό του θα βρεθούν οι νέας γενιάς κινητήρες βενζίνης SkyActiv-X που στην περίπτωση του μικρομεσαίου μοντέλου της Mazda φτάνουν έως και τους 180 ίππους ενώ, χάρη στο καινοτόμο σύστημα ανάφλεξης μέσω συμπίεσης, υπόσχονται να προσφέρουν συνδυαστικά τα επιμέρους πλεονεκτήματα των κινητήρων βενζίνης και diesel.

Παράλληλα, στην εξίσωση του CX-30 το οποίο σύμφωνα με τις συστάσεις θα διατεθεί με κινητήρες βενζίνης και diesel, συμβατούς με τις αυστηρότερες προδιαγραφές Euro6 dTemp, σε συνδυασμό με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, προστίθεται και η ήπια υβριδική τεχνολογία των Ιαπώνων η οποία θα συνοδεύει τις εκδόσεις βενζίνης και μεγιστοποιεί τα οφέλη εξοικονόμησης καυσίμου των SkyActiv-X.

Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του, αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο crossover έχει διαστάσεις 4,395 μ. μήκος, 1,795 μ. πλάτος και μεταξόνιο 2,655 μέτρων ενώ σχεδιαστικά υπακούει στο γνώριμο σχεδιαστικό κώδικα Kodο o οποίος στην προκειμένη περίπτωση έχει εφαρμοστεί πιο συντηρητικά σε σχέση με τα υπόλοιπα CX μοντέλα της γκάμας.

Τις προδιαγραφές του συμπληρώνει η παρουσία του συστήματος τετρακίνησης i-Αctiv ο οποίο συνδυάζεται με σύστημα διαχείρισης ροπής το οποίο αναλόγως τις συνθήκες, κατανέμει αυτομάτως την ροπή στον μπροστινό και στον πίσω άξονα εξασφαλίζοντας καλύτερη πρόσφυση χωρίς να επιβαρύνει τις τιμές κατανάλωσης καυσίμου.