Μετά από μια μακρά αναμονή, η X3 και X4 με την υπογραφή του M Division είναι γεγονός, προσφέροντας περισσότερη ισχύ και μια σειρά προδιαγραφών που φιλοδοξούν να ενισχύσουν την σπορ πλευρά των βαυαρικών Sports Activity Vehicle και Sports Activity Coupe, όπως αρέσκεται να τα αποκαλεί η BMW.

Επίκεντρο για αμφότερες τις σπορ εκδόσεις αποτελεί «ο ισχυρότερος εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας που έχει εφοδιάσει ποτέ έκδοση M» όπως χαρακτηριστικά περιγράφεται από την BMW το νέο διπλά υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 3,0 λίτρων ο οποίος αποδίδει 480 ίππους και 600 Nm ροπής στη «βασική» διαμόρφωση των X3 Μ και Χ4 Μ, και 510 ίππους στην περίπτωση των εκδόσεων Competition.

Τα παραπάνω μεγέθη εξασφαλίζουν τη δυνατότητα στο M δίδυμο να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,2 δευτερόλεπτα στην απλή διαμόρφωση, ενώ οι εκδόσεις Competition βελτιώνουν τη συγκεκριμένη επίδοση κατά 1/10 του δευτερολέπτου. Η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 250 χλμ./ώρα ή στα 280 χλμ./ώρα με την επιλογή του M-Driver Package και φτάνει τα 285 χλμ./ώρα στις εκδόσεις Competition.

Ανεξαρτήτως ισχύος και έκδοσης, την μετάδοση την κίνησης αναλαμβάνει το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων M Steptronic με τη συνδρομή του συστήματος τετρακίνησης xDrive το οποίο σε αντίθεση με την περίπτωση της M5 δεν δίνει την επιλογή, μέσω του προγράμματος M Dynamic, μετάδοσης της κίνησης αποκλειστικά στους πίσω τροχούς.

Σε κάθε περίπτωση, όπως σημειώνει η BMW, το xDrive στην προκειμένη περίπτωση έχει σχεδιαστεί προκειμένου να κατανέμει τη ροπή κατά προτεραιότητα στους πίσω τροχούς ενώ το σύστημα μετάδοσης συμπληρώνει η παρουσία του διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης M Active στον πίσω άξονα.

Ανάλογα με τον προσανατολισμό των εκδόσεων έχει ενισχυθεί και το πλαίσιο καθώς οι X3 και X4 M επωφελούνται από νέα υποπλαίσια, νέα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ τριών ρυθμίσεων μέσω των προγραμμάτων οδήγησης Comfort, Sport και Sport + ενώ κάθε εξάρτημα της ανάρτησης έχει ανασχεδιαστεί και ενισχυθεί με γνώμονα την απροβλημάτιστη αξιοποίηση της πλεονάζουσας ισχύος. Παράλληλα το σύστημα διεύθυνσης έχει επαναχαρτογραφηθεί υποσχόμενο υψηλότερη απόκριση και ακρίβεια.

Εκτός από τη διαμόρφωση των αμορτισέρ και την επιλογή των προγραμμάτων Μ xDrive, ο οδηγός μπορεί επίσης να ρυθμίσει μέσω του σχετικού επιλογέα, τα χαρκατηριστικά κινητήρα, κιβωτίου και συστήματος διεύθυνσης ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι στο πρόγραμμα οδήγησης M Dynamic, το σύστημα ελέγχου δυναμικής ευστάθειας, επιτρέπει την ελεγχόμενη ολίσθηση των τροχών ή δίνει και τη δυνατότητα απενεργοποίησής του.

Τις παραπάνω βελτιώσεις, συνοδεύει μια σειρά από ανασχεδιασμένα στοιχεία στο αμάξωμα τα οποία πλην του να καταστήσουν τις δύο εκδόσεις άμεσα αναγνωρίσιμες M, αποσκοπούν στην βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής αλλά και την αποτελεσματική ψύξη του νέου κινητήρα, διαδραματίζοντας το δικό τους ρόλο στην επίτευξη των επιβλητικών μεγεθών επιδόσεων των X3 και Χ4 Μ.

Στο εσωτερικό, κυριαρχεί η γνώριμη M αισθητική με κυρίαρχα τα σπορ καθίσματα και την αφθονία δέρματος με το λογότυπο M στα προσκέφαλα ενώ την εικόνα συμπληρώνουν ο χαρακτηριστικός Μ πίνακας οργάνων μπροστά από το Μ δερμάτινο τιμόνι και σχεδιαστικές λεπτομέρειες όπου τον πρώτο λόγο έχει το αλουμίνιο και το, ανθρακόνημα και η διχρωμία κόκκινου-μαύρου.