ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

Το βαποράκι (The mule, ΗΠΑ, 2018).

Περιπέτεια του Κλιντ Ιστγουντ στην οποία πρωταγωνιστεί ο ίδιος στον ρόλο ενός υπερήλικα ανθοκόμου, ο οποίος προκειμένου να βγει από το οικονομικό του αδιέξοδο, γίνεται courier της μεξικανικής μαφίας. Το σενάριο της ταινίας είναι στηριγμένο σε πραγματικό περιστατικό που συνέβη πριν από μερικά χρόνια στην Αμερική, αν και αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχει και κάποιες αδυναμίες. Η «διείσδυση» του Ερλ στον μεξικανικό υπόκοσμο για παράδειγμα, γίνεται πολύ πιο εύκολα απ’ όσο κανείς θα περίμενε, ενώ πολλές σκηνές γίνονται κουραστικές με την επανάληψή τους με τη δράση, συχνά, να χάνει σε ρυθμό. Ωστόσο, η ταινία δεν παύει να περιέχει έναν πολύ ενδιαφέροντα κεντρικό χαρακτήρα και βέβαια τον ίδιο τον Ιστγουντ ο οποίος ξαναπαίζει στο σινεμά μετά από επτά χρόνια αποχής από την υποκριτική.

AΘΗΝΑ: ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE – ODEON STARCITY – ODEON ΙΛΙΟΝ – ΤOWN CINEMAS – ΑΕΛΛΩ – ΝΑΝΑ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ – ΖΕΑ ΠΑΣΑΛΙΜΑΝΙ – ΒΑΡΚΙΖΑ κ.α. ΘΕΣ/ΚΗ: VILLAGE COSMOS – ODEON ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – CINEMA ONE – ΚΟΛΟΣΣΑΙΟΝ – ΦΑΡΓΚΑΝΗ

Το πράσινο βιβλίο (The green book, ΗΠΑ, 2018).

Κοινωνική περιπέτεια του Πίτερ Φαρέλι, δομημένη πάνω στους δύο εντελώς ανόμοιους κεντρικούς ήρωές της: ο ένας (Μαχαρσάλα Αλι) είναι διάσημος Μαύρος πιανίστας της κλασικής μουσικής, καλλιεργημένος, ολίγον τι αλαζονικός. Ο άλλος (Βίγκο Μόρτενσεν) είναι λευκός ιταλικής καταγωγής, φτωχός, αμόρφωτος και με επιτυχημένη «καριέρα» μπράβου σε νυχτερινά κλαμπ της Νέας Υόρκης. Τι θα μπορούσε να συμβεί αν ο λευκός γινόταν για λίγο προσωπικός σοφέρ (και όχι μόνον) του μαύρου συνοδεύοντάς τον σε μια περιοδεία στα βάθη της Αμερικής σε μια εποχή (δεκαετία του ’60) που ο φυλετικός ρατσισμός ήταν μάστιγα; Αυτή η ιδέα της αναπλήρωσης του ενός από τον άλλο δεν θα μπορούσε να αναδειχθεί καλύτερα από τον Πίτερ Φαρέλι, ο οποίος μακριά από το στιλ του «Ηλίθιου και πανηλίθιου», υπέγραψε αυτό πανέμορφο, εύγεστο buddy/ road movie στην πρώτη, πραγματικά ευχάριστη ταινία της νέας χρονιάς που βλέπουμε στις αίθουσες.

ΑΘΗΝΑ: ΑΒΑΝΑ – ODEON ΟΠΕΡΑ – ΓΑΛΑΞΙΑΣ – ΣΠΟΡΤΙΓΚ – ΙΛΙΟΝ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΑΤΛΑΝΤΙΣ – TOWN CINEMAS – WEST CITY – OΛΑ ΤΑ VILLAGE MALL – ODEON STARCITY – ODEON IΛΙΟΝ – ODEON MAPOUSI ΘΕΣ/ΚΗ:VILLAGE COSMOS –

ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – ODEON MAKEΔONIA – ΚΟΛΟΣΣΑΙΟΝ – ΦΑΡΓΚΑΝΗ

Η στολή του λοχαγού (Der Hauptman, Γερμανία, 2017).

Δραματική ιστορική του Ρόμπερτ Σβέντκε. Προσπαθώντας να ξεφύγει από τον θάνατο, ένας Γερμανός στρατιώτης φορά τη στολή ενός λοχαγού που βρίσκει τυχαία και σχεδόν αμέσως η συμπεριφορά του διαφοροποιείται «καθοδηγούμενη» από τη στολή. Γυρισμένη ασπρόμαυρη και με τον Μαξ Χουμπάχερ υπέροχο στον κεντρικό ρόλο του στρατιώτη/ λοχαγού, η «Στολή του λοχαγού» είναι μια πραγματικά εύστοχη κινηματογραφική αλληγορία πάνω στον εφιάλτη του ολοκληρωτισμού, στην ευκολία με την οποία ο άνθρωπος μπορεί να μεταλλαχθεί μπροστά στον τρόμο του θανάτου, έτοιμος να παρουσιάσει κάτι που ο ίδιος δεν θα πίστευε ποτέ ότι είναι.

ΑΘΗΝΑ: ΑΣΤΟΡ – ΑΝΔΟΡΑ ΘΕΣ/ΚΗ: ΠΑΥΛΟΣ ΖΑΝΝΑΣ

Το παιχνίδι με τη φωτιά (Burning, Νότια Κορέα, 2018).

Ερωτικό δράμα του Λι Τσανγκ Ντονγκ. Μια γυναίκα ανάμεσα σε δύο άντρες, ιστορία πασίγνωστη, χιλιοειπωμένη, αλλά πάντοτε ενδιαφέρουσα, ιδίως όταν την ξαναβλέπει κανείς μέσα από φρέσκια ματιά. Και αυτό ακριβώς συμβαίνει στο «Παιχνίδι με τη φωτιά», μια ταινία γνήσιου πάθους, ωμή και συγχρόνως τρυφερή, ρεαλιστική, μα και ποιητική, γεμάτη εικόνες καθαρού κινηματογράφου που δεν φεύγουν εύκολα από τη μνήμη.

ΑΘΗΝΑ: INTEAΛ – ΝΙΡΒΑΝΑ ΘΕΣ/ΚΗ: ΤΖΟΝ ΚΑΣΣΑΒΕΤΗΣ

ΑΦΗΣΤΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ

Το βράδυ που έφαγε τον κόσμο (La nuit a dévoré le monde, Γαλλία, 2018).

Ταινία τρόμου της Ντομινίκ Ροσέρ. Ενώ δεν έχουμε ακόμη χωνέψει το φιάσκο του μιούζικαλ ζόμπι «Η Αννα και η αποκάλυψη», μία ακόμη παραλλαγή του μύθου των ζόμπι εμφανίζεται στις αίθουσες. Εδώ, ένας από τους μοναδικούς ανθρώπους που την έχουν γλιτώσει από τη μόλυνση και δεν έχει γίνει ζόμπι (Αντερς Ντάνιελσεν Λίε) βρίσκεται εγκλωβισμένος μέσα σε ένα τεράστιο σπίτι στο Παρίσι όπου προσπαθεί να ζήσει το κατά δύναμιν «φυσιολογικά» τη ζωή του. Και αυτό σημαίνει ότι δεν γίνεται τίποτε, ή σχεδόν τίποτε, με μόνο ουσιαστικό εύρημα την προσπάθειά του να «σπάσει» τη μοναξιά «συνεννοούμενος» με ένα ζόμπι που έχει παγιδευτεί στο σπίτι και δεν μπορεί να κινηθεί (Ντενί Λαβάν).

ΑΘΗΝΑ: VILLAGE MALL – ODEON ΙΛΙΟΝ – ODEON STARCITY – ΝΑΝΑ – VILLAGE ΡΕΝΤΗ ΘΕΣ/ΚΗ: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – ODEON ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

Προβάλλεται επίσης

Το οικογενειακό δράμα «Η επιστροφή του Μπεν» («Ben is back», ΗΠΑ, 2018), με την Τζούλια Ρόμπερτς στον ρόλο της αποφασιστικής μητέρας που προσπαθεί να βοηθήσει τον γιο της (Λούκας Χέτζες) να ξεφύγει από τον εθισμό του στα ναρκωτικά. Η σκηνοθεσία είναι του Πίτερ Χέτζες, πατέρα του πρωταγωνιστή.

AΘΗΝΑ: CINERAMA – ODEON STARCITY – TOWN CINEMA – VILLAGE MALL – VILLAGE ΡENTΗ – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – WEST CITY – ΑΕΛΛΩ – ΑΙΓΛΗ – ΑΤΛΑΝΤΙΣ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ΔΑΝΑΟΣ – ΕΛΛΗ – ΖΕΑ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ – ΟΝΑΡ – ΟΣΚΑΡ – ΣΙΝΕ ΑΝΟΙΞΙΣ – ΣΠΟΡΤΙΓΚ -ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ ΘΕΣ/ΚΗ: ΟDEON ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS – ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΝ

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=7DR9bJWd16c

Γράψτε το σχόλιο σας