Σάββατο 27 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Έρευνα: Πώς η μείωση των τροχαίων στην Ελλάδα συμβάλλει στην ανάπτυξη της οικονομίας [Πίνακες]

Έρευνα: Πώς η μείωση των τροχαίων στην Ελλάδα συμβάλλει στην ανάπτυξη της οικονομίας [Πίνακες]

Αισθητή μείωση των τροχαίων ατυχημάτων παρουσιάζει η χώρα μας τα τελευταία χρόνια, μια μείωση που δεν είναι όμως αρκετή για να πάρει την Ελλάδα από τις χώρες με τα μεγαλύτερα ποσοστά τροχαίων/παθόντων ανά εκατομμύριο κατοίκους στην Ευρώπη

Αισθητή μείωση των τροχαίων ατυχημάτων παρουσιάζει η χώρα μας τα τελευταία χρόνια.

Αυτή η μείωση παρά το γεγονός ότι δεν είναι ακόμα αρκετή για να βγάλει την Ελλάδα από τις χώρες με τα μεγαλύτερα ποσοστά τροχαίων/παθόντων ανά εκατομμύριο κατοίκων στην Ευρώπη, παρουσιάζει αρκετά οφέλη στην κρατική οικονομία.

Σύμφωνα με έρευνα της επιτροπής οδικής ασφάλειας της Βουλής των Ελλήνων, το 2017 είχαμε 730 νεκρούς στην άσφαλτο, 77 λιγότερους από το 2016. Την ίδια χρονιά η Ελλάδα μέτρησε 705 βαριά τραυματίες, 150 λιγότερους από την προηγούμενη χρονιά, ενώ οι ελαφρά τραυματίες έφτασαν τους 12.070, 728 λιγότεροι από το 2016.

Την ίδια στιγμή το 2016 ο μέσος όρος τροχαίων θυμάτων της ΕΕ ήταν 51 νεκροί ανά εκατομμύριο κατοίκους, τη στιγμή που στην Ελλάδα το 2016 ήταν 74 νεκροί ανά εκατομμύριο κατοίκους, ήτοι 45% περισσότερο από το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Αισθητή είναι η μείωση και αυτού του δείκτη, αφού το 2017 ο αριθμός αυτός έχει περιοριστεί στους 68 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκους, περιορίζοντας αντίστοιχα τη διαφορά από τον μέσο ευρωπαϊκό δείκτη στο 33%.

Αυτή η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων μάλιστα έρχεται παρά τη ραγδαία αύξηση των οχημάτων στους δρόμους την τελευταία τριετία.

Στο παρακάτω πίνακα φαίνεται η αύξηση του στόλου των οχημάτων από 7.380.000 εκ. το 2007 σε 8.263.000 εκ. το 2017, καθώς και η μείωση των τροχαίων.

Το οικονομικό σκέλος

Μέσα στην καρδιά της κρίσης, δηλαδή στα οκτώ χρόνια από το 2010 έως το 2017, είχαμε 7.391 νεκρούς, 9.516 βαριά τραυματίες και 112.874 ελαφρά τραυματίες. Το συνολικό κρατικό κόστος αυτής της οκταετίας ανήλθε σε 26,50 δισ. ευρώ, με το ετήσιο να ανέρχεται μέσω όρο σε 3,75  δισ. ευρώ, περίπου 2,13% του ΑΕΠ της Ελλάδας.

Ωστόσο η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων δίνει «ανάσα» και στα οικονομικά της χώρας, αφού από στοιχεία προκύπτει ότι το κόστος θεραπείας των τροχαίων από το 2016  στο 2017 μειώθηκε κατά 390 εκατ. ευρώ, ενώ από το 2017 στο 2018 (έως 12/12) μειώθηκε ακόμα κατά 270  εκ. ευρώ.

Από τα παραπάνω στοιχεία αυτό προκύπτει ότι το κόστος θεραπείας των τροχαίων από το 2016 στο 2018 μπορεί να μειωθεί συνολικά κατά 690 εκατ. ευρώ.

Για να καταλάβει κανείς το μέγεθος των αριθμών, οι πόροι της τάξης των 690 εκατ. ευρώ που εξοικονομήθηκαν τα τελευταία δύο μόνο χρόνια (δηλαδή 2017 και 2018) σε σχέση με το 2016, επαρκεί περίπου για 12 νέα νοσοκομεία, όπως αυτό της Κομοτηνής με προϋπολογισμό 55 εκατ. ευρώ!

Οι παράγοντες που συνέβαλαν στη μείωση

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής των Ελλήνων οι βασικές παράμετροι που επηρεάζουν τα οδικά ατυχήματα είναι τρεις: Οδικό περιβάλλον – Υποδομές , Όχημα –  Συντηρημένο όχημα / Νέες Τεχνολογίες, Χρήστης Οδού – Παιδεία Οδικής Ασφάλειας/Ενημέρωση.

Υποδομές

Ο δημόσιος τομέας συνέβαλε κυρίως με την ολοκλήρωση των κύριων οδικών αξόνων όπως:

  • Αιγαίου «Σήραγγες Τεμπών»
  • Τμήμα 69 km της «Κεντρικής Οδού»
  • Ολοκλήρωση «Ιόνιας Οδού»
  • «Ολυμπία Οδός» ( ανακατασκευή «Κορίνθου – Πατρών»)
  • «Αυτοκινητόδρομος Μορέας» (Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και κλάδος Λεύκο – Σπάρτη)

Ενώ και στο μέλλον τα μέσα σταθερής τροχιάς, όπως η αναβάθμιση της Σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Αθηνών και το μετρό της Θεσσαλονίκης, αναμφίβολα θα συμβάλλουν σημαντικά στην περαιτέρω μείωση των τροχαίων.

Παιδεία Οδικής Ασφάλειας

Οι καλύτεροι δάσκαλοι από τους οποίους μαθαίνουμε τους κανόνες οδικής συμπεριφοράς και ασφαλείας είναι οι γονείς, καθώς κατανοούμε και μιμούμαστε τους κανόνες που ακολουθούν οι  δικοί μας άνθρωποι.

Οι γονείς θα πρέπει να αισθάνονται υπεύθυνοι για τον τρόπο με τον οποίο οδηγούν, καθώς παραδειγματιζόμαστε από αυτούς, δηλαδή τον σεβασμό στους κανόνες της οδικής ασφάλειας.

Η οδική ασφάλεια πρέπει να αναδειχθεί σε αξία, να αναγνωρίζεται δηλαδή από ένα σύνολο ανθρώπων ως σημαντική για τους ίδιους και να αποτελέσει μέτρο αξιολόγησης προσώπων και συμπεριφοράς.

Αυτό πράγματι είναι το μεγάλο στοίχημα.

Αστυνόμευση

Αναμφίβολα η αστυνόμευση του οδικού δικτύου, αποτελεί βασικό ζητούμενο στην άμεση αντιμετώπιση/καταστολή των τροχαίων ατυχημάτων. Δεν υπάρχει πιο άμεσος και αποτελεσματικός  τρόπος προστασίας των πολιτών.

Η ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ, τα στελέχη της, αντιμετωπίζουν καθημερινά την παραβατική συμπεριφορά των οδηγών στους δρόμους της πατρίδας μας.

Την ίδια στιγμή το ανθρώπινο δυναμικό της ΕΛΑΣ είναι υποστελεχωμένο με αποτέλεσμα να επικρατεί αίσθηση αυθαιρεσίας στους ελληνικούς δρόμους. Αναντίρρητα αυτό πρέπει να αλλάξει, η αίσθηση της αυστηρής και τακτικής επιτήρησης του οδικού δικτύου αποτελεί επιτακτική ανάγκη.

Sports in

Σπανούλης: H ζημιά από έναν πρώην συμπαίκτη του (vid)

Ο Σπανούλης ήταν αδύνατο να του βάλει φρένο και ο Σερμαντίνι με αυτό το περίεργο στυλ έφτασε τους 21 πόντους, έχοντας 7/8 δίποντα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 27 Απριλίου 2024