«Αναλαμβάνω πλήρως την ευθύνη για την αύξηση της φορολογίας στο ντίζελ», δήλωσε σε συνέντευξή του σε τοπικές εφημερίδες της Λωρραίνης, την οποία επισκέπτεται τη Δευτέρα ο γάλλος πρόεδρος.

Από τις αρχές του 2018 η κυβέρνηση θέλησε να ικανοποιήσει τα αιτήματα των οικολόγων, φορολογώντας το πετρέλαιο κίνησης σε τέτοιο βαθμό ώστε να υπάρξει σύγκλιση με την σούπερ αμόλυβδη. Προς έκπληξη των περισσοτέρων όμως η κυβέρνηση αποφάσισε τελευταία να αυξήσει και την τιμή της αμόλυβδης.

Βάσει του προϋπολογισμού του 2019 μάλιστα οι ετήσιες αυξήσεις θα οδηγήσουν στο να ξεπεράσει το 2021 η τιμή του ντίζελ εκείνη της βενζίνης, με 1,60 το λίτρο έναντι 1,59 ευρώ. Η δε διαφορά θα μεγαλώσει μάλιστα το 2022 με 1,67 έναντι 1,64 ευρώ αντίστοιχα.

Ενόψει κινητοποιήσεων

Το θέμα έχει αναστατώσει τους οδηγούς, ιδιαίτερα στις περιοχές εκτός των μεγαλουπόλεων όπου δεν υπάρχουν πολλές εναλλακτικές λύσεις για τις μετακινήσεις. Και όλα αυτά ενώ για χρόνια προωθούνταν στη Γαλλία τα πετρελαιοκίνητα, προς όφελος και των γαλλικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Σε μια προσπάθεια να κατεβάσει τους τόνους, ο Εμ. Μακρόν υποσχέθηκε βοήθεια για συγκεκριμένες περιοχές.

Η 17η Νοεμβρίου όμως έχει ορισθεί ήδη ως ημέρα μεγάλων διαδηλώσεων των αυτοκινητιστών σε όλη την επικράτεια. Ετοιμάζουν μάλιστα τα κίτρινα προστατευτικά γιλέκα για να «κιτρινίσουν» τους δρόμους, ακολουθώντας το παράδειγμα των «κόκκινων σκούφων» της Βρετάνης το 2013, που κατόρθωσαν να απαλλαγούν εντέλει από τη φορολογία Ecotaxe στους αυτοκινητόδρομους.

Ολυμπία Τσίπηρα, Παρίσι