Ανάμεσα στους δύο παγκόσμιους πολέμους, οι ντανταϊστές αμφισβήτησαν τις αξίες και τις σημασίες στην τέχνη και τον κόσμο γύρω τους. Ενδιαφέρονταν λιγότερο για τη δημιουργία και περισσότερο για την υπονόμευση. «Ίσως τα πάντα είναι τέχνη. Ίσως τίποτα δεν είναι τέχνη» θα έλεγε ένας ντανταϊστής.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ μ’ αυτό στον νου, η Κλερ Όλσαν (Claire Olshan), που ξεκίνησε στο Μανχάταν την υψηλών προδιαγραφών μπουτίκ ρούχων «Fivestory», μπαρκάρισε σε ένα εγχείρημα προσφοράς σνακ το οποίο βάφτισε «DADA Daily»: σε ένα πακέτο που μπορεί να χρησιμεύσει για πιάτο, τυλίγει τραγανιστά φύλλα λάχανου και τρούφες σοκολάτας από κακάο βιολογικής καλλιέργειας, εμποτισμένες με υπερτροφές.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

The Renaissance Man of snacks: 12g of protein, 10g of Fiber , spirulina + Moringa. Crispy.Almond.Butter.Brussels.Sprouts. @dadadaily

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Claire Olshan (@claire_olshan) στις

Την πλησίασε, όλο ερωτήσεις η Κάθριν Γουότσον από το Hyperallergic και η Κλερ απάντησε με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: «Το NTANTA είναι για τον καθένα και για όλους που εκτιμούν τα υψηλότερης ποιότητας συστατικά αλλά κι εκτιμούν ολίγη σικ διάσταση στην καθημερινότητά τους» (τα σνακ DADA Daily μπορεί κανείς να τα προμηθευτεί διαδικτυακά ή να τα βρει σε επιλεγμένα καταστήματα).

Επαναλαμβάνοντας μια γνωστή ανέκδοτη ιστορία των ντανταϊστών, η Κλερ Όλσαν εξηγεί: «Το όνομα ΝΤΑΝΤΑ, όπως μας λέει η ιστορία, προέκυψε μ’ έναν τυπικά ντανταϊστικό τρόπο: χρησιμοποιώντας έναν χαρτοκόπτη, ο Τριστάν Τζαρά, ο Χανς Αρπ και οι άλλοι στη Ζυρίχη διάλεξαν, τυχαία, μια λέξη σε ένα Γαλλο-γερμανικό λεξικό. Το τι σήμαινε δεν είχε καμία σημασία. Έπαιζε, απλά, τον ρόλο μια λεκάνης στην οποία καλλιτέχνες μπορούσαν να διοχετεύσουν τον εαυτό τους».

Χαρτοκόπτη οι Τζαρά, Αρπ και άλλοι τότε, εργαλεία μαγειρικής η Όλσαν σήμερα. Με τα λαχανάκια Βρυξελλών σε βούτυρο αμυγδάλου και τα άλλα υλικά, η Όλσαν δημιουργεί κολάζ στο πακετάκι-πιάτο. Ένα πακετάκι-πιάτο που, όπως η ίδια αφηγείται σχεδιάστηκε στην τραπεζαρία της από την ίδια και φίλους της. Με υλικά που βρίσκονταν στο σπίτι της: «Ήταν λίγο σαν να δημιουργούσαμε τα δικά μας readymade» είπε, κλείνοντας το μάτι στα readymade του Μαρσέλ Ντισάν που είχε περάσει από το κίνημα ΝΤΑΝΤΑ.