Εικόνες εγκατάλειψης, φθορές στα πλευρικά λιθόχτιστα τοιχία, νεροφαγώματα στο σκυρόδεμα, «λιμνούλες-ποταμάκια», τμήματα του τοιχίου αποκομμένα, τα οποία έχουν παρασυρθεί από τα νερά, συνθέτουν την εικόνα διάβρωσης της υπόγειας κοίτης του Ιλισού.

Τα σοβαρά προβλήματα διάβρωσης της κοίτης του ποταμού έκαναν την εμφάνισή τους το Μάιο του 2018, όταν έπειτα από μια ισχυρή βροχόπτωση υπήρξε υποχώρηση του οδοστρώματος και το θέαμα η γη να «καταπίνει» αυτοκίνητα, αποδεικνύοντας την εγκατάλειψη του έργου και τη μη συντήρησή του πάνω από εξήντα χρόνια.

Έτσι, την περασμένη άνοιξη ξεκίνησε η διαδικασία ελέγχου από κλιμάκιο της Περιφέρειας Αττικής σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και την ΕΥΔΑΠ, όπου και εντοπίστηκαν σοβαρά προβλήματα στην υπόγεια κοίτη του ποταμού, που ξεκινούν από τη σχολή της Αστυνομίας επί της Λεωφόρου Μεσογείων και φθάνουν στις εκβολές του ποταμού στο Φάληρο.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΥΔΑΠ Γιάννης Μπενίσης, που κατέβηκε χθες, τέταρτη φορά, στην υπόγεια κοίτη του ποταμού, περίπου 6 με 7 μέτρα κάτω από τη λεωφόρο Καλλιρρόης, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Πρώτη φορά μετά από 60 χρόνια, από τότε που κατασκευάστηκε το έργο, γίνεται μια επιθεώρηση, ένας έλεγχος σε τι κατάσταση είναι. Είδαμε σε μερικά σημεία νεροφαγώματα, δηλαδή το νερό, μη έχοντας στρωτή ροή, αναγκάζεται να κινηθεί με τέτοιον τρόπο, ώστε «να φάει» το χώμα κάτω από τα θεμέλια των κεντρικών και πλαϊνών τοιχίων. Υπάρχει, λοιπόν, το ενδεχόμενο αυτά να βρεθούν στον αέρα και να υποχωρήσουν. Πρέπει να τα συντηρήσουμε, να τα φτιάξουμε, γιατί είναι αρχή απανθράκωσης, που σιγά-σιγά δεν ξέρουμε πόσο μπορεί να προχωρήσει και τι προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει».

Προληπτικά αποφασίστηκε, άγνωστο έως πότε, η διακοπή των δρομολογίων του τραμ από το σταθμό Κασομούλη έως το Σύνταγμα (περιλαμβάνει σταθμούς Φιξ, Λ. Βουλιαγμένης, Σύνταγμα, Ζάππειο).

«Το συνολικό θεσμικό πλαίσιο παραγωγής, λειτουργίας και συντήρησης υποδομών είναι κατά τη γνώμη μου ένα εθνικό θέμα. Είναι ένα θέμα που δείχνει ότι πρέπει και οι πολίτες της χώρας και οι δημόσιες υπηρεσίες και οι ιδιωτικές εταιρείες να αποκτήσουν μια παιδεία ότι δεν κάνουμε ένα τεχνικό έργο μικρό ή μεγάλο και το εγκαταλείπουμε, αλλά αυτό το έργο το συντηρούμε και το λειτουργούν αυτοί που πρέπει να το λειτουργήσουν. Δυστυχώς αυτή την παιδεία και αυτές τις συνήθειες στη χώρα μας δεν τις έχουμε» σχολίασε την Τετάρτη στο πλαίσιο κοινής συνέντευξης Τύπου με την περιφερειάρχη Αττικής, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σπίρτζης.

Η περιφερειάρχης Αττικής, Ρένα Δούρου, έκανε λόγο για «κρίσιμα έργα υποδομών όπως οι γέφυρες, οι κλειστοί αγωγοί και τα ρέματα, σοβαρά έργα που δυστυχώς από χρόνια, πριν από τη δική μου ληξιαρχική πράξη γέννησης, δεν έχουν τύχει της απαραίτητης συντήρησης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται».

Πάντως, όπως ανακοίνωσαν και ο υπουργός και η περιφερειάρχης Αττικής τις επόμενες εβδομάδες θα υπογραφούν οι απαραίτητες προγραμματικές συμβάσεις, προκειμένου να γίνουν οι μελέτες και να ξεκινήσουν τα έργα. Οι διαδικασίες αυτές θα γίνουν με κατεπείγουσες διαδικασίες, καθώς η υπογειοποιημένη κοίτη του Ιλισού εκτείνεται σε πολλά χιλιόμετρα, ενώ για την εκπόνηση των μελετών θα υπογραφεί συμφωνία μεταξύ της ΕΥΔΑΠ και της Περιφέρειας Αττικής. Τα έργα και οι μελέτες θα χρηματοδοτηθούν από το υπουργείο Υποδομών.

Γράψτε το σχόλιό σας