Η νεοσύστατη VinFast, θυγατρική της μεγαλύτερης ιδιωτικής εταιρείας του Βιετνάμ, αποκάλυψε από τη γαλλική μπιενάλε δύο μοντέλα, ένα sedan και ένα SUV, τα οποία εγκαινιάζουν την είσοδο της στο club των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Παρά τη βιετναμέζικη καταγωγή των δύο μοντέλων, υπεύθυνος για τη σχεδίασή τους είναι ο καταξιωμένος ιταλικός οίκος Pininfarina o οποίος και είχε την τελική ευθύνη για το αισθητικό αποτέλεσμα.

Σε πρώτη φάση ωστόσο, η σχεδίαση προέκυψε με… λαϊκή εντολή καθώς η VinFast ζήτησε από τους Italdesign Giugiaro, Pininfarina, Torino Design και Ζagato να υποβάλλουν σχέδια τα οποία τέθηκαν προς ψηφοφορία από το κοινό.

Με συμμετοχή 60.000 ανθρώπων, καλύτερα σχέδια αναδείχθηκαν αυτά της Italdesign Giugiaro τα οποία ωστόσο ανέλαβε να υλοποιήσει ο οίκος Pininfarina με αποτέλεσμα τo τετράθυρο LUX A2.0 και το SUV LUX SA2.0 τα οποία η VinFast παρουσιάζει από τη γαλλική έκθεση με την προοπτική να ξεκινήσουν να κατασκευάζονται από το 2019.

Σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά τους, τα δύο μοντέλα έχουν ως αφετηρία κοινή αρχιτεκτονική ενώ εξοπλίζονται με τον ίδιο κινητήρα έναν turbo τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης με χωρητικότητα 2,0 λίτρων.

Στην περίπτωση του τετράθυρου LUX A2.0 που σχεδιαστικά δείχνει να ακολουθεί την ίδια λογική με την Alfa Romeo Giulia, ο παραπάνω κινητήρας θα είναι διαθέσιμος σε δύο εκδοχές ισχύος 174 και 227 ίππων ενώ στο SUV θα προσφέρεται μόνο η υψηλότερης ισχύος έκδοσή του.

Το σύνολο συμπληρώνει η παρουσία του αυτόματου οκτώ σχέσεων κιβωτίου της ZF το οποίο μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς. Στην περίπτωση του LUX SA2.0 θα υπάρχει η δυνατότητα επιλογής τετρακίνησης.

Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, το τετράθυρο μοντέλο υπόσχεται στη βασική του έκδοση επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δευτερόλεπτα ενώ στην κορυφαία ο χρόνος περιορίζεται σε 7,1 δευτερόλεπτα.

Στην περίπτωση του SUV στη δικίνητη έκδοση ο χρόνος επιτάχυνσης στο σπριντ από 0-100 διαμορφώνεται σε 8,9 δευτερόλεπτα ενώ στην τετρακίνηση σε 9,1 δευτερόλεπτα.

Επίσης όπως υπόσχεται η VinFast τα δύο αυτά μοντέλα θα είναι μόνο η αρχή καθώς έπονται ένα city car αλλά και ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο το σχεδιασμό επίσης θα αναλάβει η Italdesign Giugiaro.

Για όσους αναρωτιούνται από πού προέρχεται η τεχνογνωσία για τα φιλόδοξα σχέδια της βιετναμέζικης φίρμας, αξίζει να σημειωθεί ότι έχει συνεργασία με τον όμιλο General Motors ο οποίος νωρίτερα μέσα στην χρονιά της παραχώρησε τη διαχείριση των εταιρικών της δραστηριοτήτων στο Βιετνάμ.