Με επαίνους για τα πεντάστερα Audi A6 και VW Touareg και την πρόοδο που έχει σημειωθεί στον τομέα προστασίας των πιο ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου (πεζοί και ποδηλάτες), αλλά και μια έκπληξη για το νέο Suzuki Jimny το οποίο αξιολογήθηκε με μόλις τρία αστέρια λόγω των «απογοητευτικών επιδόσεων των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού» ολοκληρώθηκε ο νέος κύκλος δοκιμών πρόσκρουσης του EuroNCAP o οποίος περιέλαβε επίσης το Ford Tourneo Connect που βαθμολογήθηκε με τέσσερα αστέρια.

Σε ό,τι αφορά τη δυσάρεστη έκπληξη του νέου Suzuki Jimny, το ιαπωνικό SUV αξιολογήθηκε με 73% στην κατηγορία προστασίας επιβατών καθώς, όπως αναφέρει ο EuroNCAP στην σχετική έκθεση, αφενός ο αερόσακος οδηγού δεν φουσκώνει επαρκώς και με την απαιτούμενη πίεση προκειμένου να αποσοβήσει το ενδεχόμενο επαφής του κεφαλιού του οδηγού με το τιμόνι σε ενδεχόμενο ατύχημα. Αφετέρου, λόγω της έντονης παραμόρφωσης της περιοχής μεταξύ της πρώτης και της δεύτερης κολώνας, κατά την υπό γωνία εμπρόσθια σύγκρουση, ελλοχεύει ο κίνδυνος τραυματισμού του οδηγού.

Παράλληλα, όπως επισημαίνεται από τον EuroNCAP, τα προσκέφαλα των μπροστινών καθισμάτων προσφέρουν ελλειμματική προστασία στον αυχένα των επιβαινόντων σε περίπτωση οπίσθιας σύγκρουσης.

Σε αντίθεση με την παραπάνω επίδοση, το Jimny αξιολογήθηκε με καλή βαθμολογία στην κατηγορία προστασίας παιδιών όπου απέσπασε 84%, χάνοντας ωστόσο πολλούς βαθμούς στις κατηγορίες αξιολόγησης των περιφερειακών συστημάτων ασφάλειας και αυτή της προστασίας των ευάλωτων χρηστών του δρόμου όπου απέσπασε μόλις 50% και 52% αντίστοιχα, καθώς το σύστημα αυτόνομης πέδησης με το οποίο εξοπλίζεται δεν ήταν σε θέση να ανιχνεύσει πεζούς σε συνθήκες χαμηλού φωτός ενώ δεν μπορούσε να εντοπίσει καθόλου τους ποδηλάτες.

Στην ίδια κατηγορία αξιολόγησης «οφείλεται» και η τετράστερη βαθμολόγηση του Ford Tourneo Connect το οποίο αν και αξιολογήθηκε με την εξαιρετικά υψηλή βαθμολογία του 92% στην κατηγορία προστασίας επιβατών, με 79% στην κατηγορία προστασίας παιδιών και με 75% στην κατηγορία όπου βαθμολογείται η απόδοση ων συστημάτων ασφαλείας τα οποία διαθέτει, έχασε την κορυφαία διάκριση λόγω της επίδοσης του στην κατηγορία που αφορά την προστασία των πιο ευάλωτων χρηστών του δρόμου σε ενδεχόμενο ατύχημα όπου αξιολογήθηκε με 65%. Σύμφωνα με την έκθεση του EuroNCAP, η απόδοση του συστήματος αυτόνομης πέδησης με το οποίο εξοπλίζεται στον εντοπισμό επικείμενης σύγκρουσης με ποδηλάτη κρίθηκε ανεπαρκής.

Σε ό,τι αφορά τα πεντάστερα Audi A6 και VW Τοuareg, αμφότερα σημείωσαν ιδιαίτερα υψηλές βαθμολογίες σε όλες τις κατηγορίες αξιολόγησης, αποτελώντας, σύμφωνα με τα λεγόμενα του Michiel Van Ratingen, γενικού γραμματέα του EuroNCAP, απτό παράδειγμα ότι οι στόχοι που έχουν τεθεί από την ανεξάρτητη ευρωπαϊκή αρχή για την προστασία των πιο ευάλωτων χρηστών του δρόμου είναι εφικτοί.

Αναλυτικότερα, το Audi A6 βαθμολογήθηκε με 93% στην κατηγορία προστασίας επιβατών, την υψηλότερη στο συγκεκριμένο κύκλο δοκιμών πρόσκρουσης, 85% στην κατηγορία προστασίας παιδιών, 81% στην κατηγορία όπου αξιολογούνται η δυνατότητα αποτροπής ατυχήματος αλλά και οι ενδεχόμενες επιπτώσεις σε ατύχημα με τους πιο ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου και 76% στην κατηγορία όπου ελέγχεται η αποτελεσματικότητα των περιφερειακών συστημάτων ασφαλείας με τα οποία εφοδιάζεται.

Αντιστοίχως, το VW Touareg σημείωσε 89% στην κατηγορία προστασίας επιβατών, 86% στην κατηγορία προστασίας παιδιών, 72% στην κατηγορία προστασίας των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου και 81% στην κατηγορία όπου αξιολογείται η απόδοση των συστημάτων ασφαλείας.

Γράψτε το σχόλιο σας