H νέα γενιά της S-Class αναμένεται να κάνει την εμφάνισή της, το 2020, προσφέροντας, όπως επιβάλλει το status της ως του κορυφαίου μοντέλου της στην προϊοντική πυραμίδα της γερμανικής φίρμας, μια σειρά από βελτιώσεις που φιλοδοξούν να την αναγάγουν στην πιο προηγμένη πρόταση της κατηγορίας της.

Επί του παρόντος, η επιβλητική γερμανική μπερλίνα πραγματοποιεί δοκιμές εξέλιξης στους δρόμους της Στουτγκάρδης, προδίδοντας με μια προσεκτική παρατήρηση τις μεγαλύτερες διαστάσεις της οι οποίες, συνεπικουρούμενης μιας αποδοτικότερης διάταξης, θα αυξήσουν ακόμα περισσότερο την ευρυχωρία της με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την προσφερόμενη άνεση.

Εκτός από το επιπλέον σκαλί που κάθε νέα S-Class θεωρεί υποχρέωσή της να ανέβει σε σχέση με την προκάτοχό της σε επίπεδο άνεσης, το ίδιο ισχύει και για τα επίπεδα προσφερόμενης τεχνολογίας τα οποία στην επόμενη γενιά του μοντέλου αναμένεται να ακολουθήσουν την ίδια αυξητική πορεία, με επίκεντρο τις ικανότητες αυτόνομης οδήγησης.

Για την ακρίβεια, η νέα S-Class αναμένεται να επωφεληθεί από δύο εξελιγμένες εκδοχές των συστημάτων Distronic Active Proximity Control και Active Steer Assist, τα οποία θα μπορούν να αναλάβουν τον πλήρη έλεγχο της επιτάχυνσης, της πέδησης και του συστήματος διεύθυνσης με τη συνδρομή μια σειράς εξελιγμένων αισθητήρων και ραντάρ ενώ θα συνεργάζονται και με το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης όπως συμβαίνει στην E-Class, εξασφαλίζοντας στην νέα εκδοχή του κορυφαίου μοντέλου της Mercedes-Benz τη δυνατότητα πλήρους αυτόνομης οδήγησης.

Αυτή δεν θα περιοριστεί αποκλειστικά σε αυτοκινητοδρόμους και δρόμους εκτός των πόλεων καθώς η δέσμη συστημάτων ανίχνευσης κινδύνων, επιτήρησης του περιβάλλοντος χώρου και αποτροπής συγκρούσεων της επόμενης S-Class θα μπορεί με τη συνδρομή πιο εξελιγμένων επεξεργαστών να διαχειριστεί σύνθετα σενάρια κυκλοφορίας σε αστικό περιβάλλον.

Για να ακριβολογούμε, το πιθανότερο είναι ότι η νέα S-Class θα έχει περισσότερες δυνατότητες σε επίπεδο αυτονομίας από όσες θα μπορεί να υποστηρίξει νομοθεσία – την εποχή που θα εμφανιστεί, -τουλάχιστον στην Ευρώπη- οπότε οι οποιοιδήποτε περιορισμοί που θα τεθούν θα οφείλονται σε νομικούς και όχι τεχνολογικούς λόγους.

Σε ό,τι αφορά την πτυχή των κινητήριων συνόλων που θα αναλάβουν να πλαισιώσουν την γκάμα της S-Class, δεδομένο θα πρέπει να θεωρείται ότι η νέα γενιά του μοντέλου θα επωφεληθεί από μια ικανότερη σε επίπεδο αυτονομίας αλλά και αποδοτικότερη plug-in υβριδική εκδοχή από την σημερινή S 560e η οποία προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 50 χλμ.

Aυτό που μένει να αποδειχθεί είναι κατά πόσο η επόμενη S-Class θα αποκτήσει και μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη εκδοχή η οποία με δεδομένες τις επικείμενες αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων θα αποτελέσει κρίσιμη παράμετρο στην ολοένα και πιο πολύπλοκη αυτή εξίσωση των περιβαλλοντικών κριτηρίων.

Το πιθανότερο σενάριο ωστόσο είναι αναλόγως με την εξέλιξη της τεχνολογίας των μπαταριών η Mercedes-Benz να επιλέξει να δημιουργήσει ένα ηλεκτροκίνητο alter ego της S-Class μέσω της νεοσύστατης ηλεκτρικής της φίρμας EQ, επιτρέποντας έτσι στην S να διατηρήσει αναλλοίωτα από τον όγκο και το βάρος των μπαταριών επίπεδα πολυτέλειας και άνεσης με τα οποία είναι συνυφασμένη από καταβολής της.