Η εποχή στην οποία τα hatchbacks και δη τα μικρομεσαία αποτελούσαν μια «ασφαλή» και ταυτόχρονα δημοφιλή επιλογή στην ευρωπαϊκή αγορά ανήκει στο μακρινό παρελθόν. Η επέλαση των SUVs σε συνδυασμό με την ευρύτερη τάση περιορισμού των μεγεθών συρρίκνωσε την εν λόγω κατηγορία, η οποία ωστόσο δεν έπαψε να διαθέτει αξιόλογους εκπροσώπους.

Ανάμεσα σε αυτούς συγκαταλέγεται και το Ceed. Ένα αυτοκίνητο που φέρει την υπογραφή της KIA, έχοντας παρόλα αυτά σχεδιαστεί, εξελιχθεί και παραχθεί επί ευρωπαϊκού εδάφους.

Στην τρίτη, κατά σειρά, γενιά του, η πρόθεση της κορεατικής φίρμας να δώσει συνέχεια σε μια ούτως ή άλλως επιτυχημένη πορεία είναι εμφανής. Το σχεδιαστικό παράδειγμα του νέου Ceed δεν διαφέρει σημαντικά από εκείνο του απερχόμενου μοντέλου, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι λείπουν εκείνα τα στοιχεία που μαρτυρούν τη συνολική επικαιροποίηση του.

Εμφανής είναι, μάλιστα, η προσπάθεια της κορεατικής φίρμας να άρει τους όποιος χωροταξικούς περιορισμούς επέβαλε στο πρόσφατο παρελθόν ο τρόπος με τον οποίο η οροφή κατέληγε στην πόρτα του χώρου αποσκευών.

Σε κάθε περίπτωση, η διατήρηση του συνολικού μήκους στα ίδια επίπεδα συμβάλλει στη διαμόρφωση μιας γνώριμης εικόνας, αν και οι νέες αναλογίες του αποκλειστικά πεντάθυρου αμαξώματος εξασφαλίζουν μεγαλύτερους χώρους στο εσωτερικό του.

Αντιστοίχως, ο εξοπλισμός έχει ευθυγραμμιστεί πλήρως με τις απαιτήσεις του σήμερα, προσφέροντας μια σειρά εφαρμογών ενεργητικής ασφάλειας οι οποίες υποστηρίζουν το έργο του οδηγού, κινούμενες στις παρυφές της ημι-αυτόνομης οδήγησης.

Τον δυναμικό προσανατολισμό του πλαισίου καλούνται να υποστηρίξουν κινητήρες βενζίνης και diesel χαμηλού κυβισμού. Στην πρώτη περίπτωση, τα υπερτροφοδοτούμενα σύνολα 1,0 και 1,4 λίτρων παρουσιάζουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον αποδίδοντας, αντιστοίχως, 120 και 140 ίππους.

Η πετρελαιοκίνητη γκάμα του αυτοκινήτου διαμορφώνεται από τις δύο εκδόσεις του τετρακύλινδρου συνόλου των 1,6 λίτρων, απόδοσης 115 και 136 ίππων.

Στην περίπτωση των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων βενζίνης και diesel 1,4 και 1,6 λίτρων, στη θέση του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων μπορεί να επιλέξει κανείς και την ημι-αυτόματη μονάδα διπλού συμπλέκτη.

Μιλώντας για την γκάμα του νέου Ceed, διαθέσιμες από την πρώτη στιγμή θα είναι οι station wagon εκδόσεις, ενώ στα τέλη του έτους αναμένεται να αποκαλυφθεί η έκδοση fastback, η οποία και θα κληθεί να καλύψει το κενό που δημιουργεί η απόφαση της KIA να καταργήσει τις τρίθυρες και κατά γενική ομολογία δυναμικότερες εκδόσεις του αυτοκινήτου

Το νέο KIA Ceed αναμένεται στην ελληνική αγορά τον Οκτώβριο σε τιμές που θα υπερβαίνουν εκείνες των αντίστοιχων διαμορφώσεων του Hyundai i30.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κυβισμός: 998 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 120 ίπποι/6.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 172 Nm/1.500 σ.α.λ.

Μετάδοση: Μηχανικό 6 σχέσεων

Μέση κατανάλωση καυσίμου: 5,4 λίτρα/100 χλμ.

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 11,1 δευτερόλεπτα

Μέγιστη ταχύτητα: 190 χλμ./ώρα

Διαστήματα Service: 15.000 χλμ. ή 12 μήνες

Εκπομπές CO2: 107 γραμμ./χλμ.

Tέλη κυκλοφορίας: € 104,86

Γράψτε το σχόλιο σας