Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Εξελίξεις σε τρία επίπεδα στην Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων

Εξελίξεις σε τρία επίπεδα στην Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων

Μέχρι το τέλος Ιουλίου θα έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο σε ό,τι αφορά τη συνεργασία της ΕΛΒΟ με το υπουργείο Εσωτερικών και Δημόσιας Τάξης του Ιράκ

Εξελίξεις σε τρία πεδία καταγράφονται το τελευταίο διάστημα στην Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ).  Σύμφωνα με τον γενικό εμπορικό διευθυντή της εταιρείας, Δημήτρη Κατερτζή, πρώτον, ενεργοποιήθηκε ήδη η διακρατική σύμβαση μεταξύ των Ελλάδας και Αιγύπτου, για την ανακατασκευή 92 τεθωρακισμένων αρμάτων μάχης, τύπου BMP1 (τα λεγόμενα ΤΟΜΑ), δεύτερον, μέχρι το τέλος Ιουλίου θα έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο σε ό,τι αφορά τη συνεργασία της ΕΛΒΟ με το υπουργείο Εσωτερικών και Δημόσιας Τάξης του Ιράκ και, τρίτον, συνεχίζεται κανονικά η συνεργασία με τον ΟΑΣΘ.

Ειδικότερα, όπως ανέφερε ο κ. Κατερτζή στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ήδη βρίσκονται στην ΕΛΒΟ τα πρώτα 14 τεθωρακισμένα άρματα μάχης, τύπου BMP1 και μέχρι το τέλος του τρέχοντος μηνός θα έχουν παραλειφθεί στο σύνολό τους. Η διακρατική σύμβαση μεταξύ των Ελλάδας και Αιγύπτου για την ανακατασκευή των ΤΟΜΑ, αφορά σε τετραετές πρόγραμμα, ύψους 5 έως 6 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι «η ΕΛΒΟ θα βάλει τη δουλειά, ενώ τα υλικά και το know how για την ανακατασκευή των προαναφερόμενων αρμάτων, θα το πάρουμε από το εξωτερικό», όπως επανέλαβε ο κ. Κατερτζής. Το προαναφερόμενο πρόγραμμα ήταν αρχικά διετίας, ωστόσο, όπως επισήμανε ο ίδιος, «αναγκαστήκαμε να το κάνουμε τετραετίας, λόγω έλλειψης budget της αιγυπτιακής κυβέρνησης, αλλά και της υποτίμησης της (αιγυπτιακής) λίρας».

Σε ό,τι αφορά τη συνεργασία της ΕΛΒΟ με το υπουργείο Εσωτερικών και Δημόσιας Τάξης του Ιράκ, ο κ. Κατερτζής εξέφρασε την πεποίθησή του ότι μέχρι το τέλος Ιουλίου η ελληνική αμυντική βιομηχανία θα λάβει την επιστολή ενημέρωσης για την υλοποίηση του προγράμματος, «έτσι ώστε να καταθέσουμε δεσμευτική προσφορά και να πάρουμε το έργο». Το πρόγραμμα αφορά σε «250 με 300 «Hummer» της ΕΛΒΟ, ύψους πολλών εκατομμυρίων ευρώ και σίγουρα άνω των 50 εκατ. ευρώ».

Σχετικά με τη συνεργασία της ΕΛΒΟ με τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), ο γενικός εμπορικός διευθυντής της αμυντικής βιομηχανίας σημείωσε ότι ήδη η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων παρέδωσε 20 αστικά λεωφορεία στον OΑΣΘ, ενώ «μέσα έχουμε για ανακατασκευή άλλα 23». Μεταξύ άλλων, ο ίδιος είπε ότι η διοίκηση του ΟΑΣΘ, παρά τα προβλήματα που έχει να αντιμετωπίσει στον οργανισμό, είναι «απόλυτα συνεπής στις οικονομικές της υποχρεώσεις και η συνεργασία μας εξελίσσεται πολύ θετικά».

Θέμα ημερών η πληρωμή των εργαζομένων, που έχουν λαμβάνειν μισθούς δύο μηνών

Λέγοντας ότι η ΕΛΒΟ παραμένει «μέσα στα πράγματα», παρά το γεγονός ότι βρίσκεται σε ειδική εκκαθάριση εν λειτουργία από τον Φεβρουάριο του 2014, ο κ. Κατερτζής υπογράμμισε: «φανταστείτε πόσα θα μπορούσε να καταφέρει η βιομηχανία, εάν ξεκαθάριζε το ιδιοκτησιακό καθεστώς της ειδικής εκκαθάρισης. Ακόμη η κυβέρνηση δεν έχει πάρει τις οριστικές της αποφάσεις».

Δίνοντας τα συγχαρητήριά του στους εργαζομένους της ΕΛΒΟ, που εξακολουθούν να εργάζονται με συνέπεια παρά το γεγονός ότι στις 10/6 έκλεισαν δύο μήνες απλήρωτοι, ο κ. Κατερτζής επισήμανε ότι για να «λειτουργεί η ΕΛΒΟ, χρειάζεται μηνιαίως 800.000-850.000 ευρώ».

Σε επικοινωνία του ΑΠΕ-ΜΠΕ με τον πρόεδρο των 328 πλέον εργαζομένων της ΕΛΒΟ, Θόδωρο Αλιόγκα, αυτός τόνισε ότι μόλις χθες ενημερώθηκε από το υπουργείο Οικονομικών ότι είναι θέμα ημερών η πληρωμή των δεδουλευμένων δύο μηνών που τους οφείλονται. Περαιτέρω, σημείωσε, «τρέχει» και ρύθμιση, βάσει της οποίας οι εργαζόμενοι της ΕΛΒΟ έχουν το δικαίωμα να καταθέσουν αίτημα μετάταξης. Πάντως, οι εργαζόμενοι επαναλαμβάνουν ότι «προκειμένου να εξασφαλιστεί το μέλλον και η τύχη της βιομηχανίας, βασικό ζητούμενο αποτελεί να ξεκαθαρίσει το ιδιοκτησιακό καθεστώς της ειδικής εκκαθάρισης».

Sports in

Σε ποια διοργάνωση θα παίξει ο Ολυμπιακός αν κάνει το double;

Τι θα συμβεί σε αυτό το πρωτοφανές σενάριο; Που θ’ αγωνιστεί ο Ολυμπιακός; Στο Champions League ή στο Europa League;

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024