Ο επικεφαλής του ομίλου Fiat Chrysler Automobiles, Sergio Marchionne αποκάλυψε από εκδήλωση στο Balocco το νέο πενταετές πλάνο ανάπτυξης του ομίλου το οποίο ρίχνει το βάρος σε τέσσερις φίρμες (Jeep, Alfa Romeo, Maserati και Ram).

Πλην των πληθωρικών προϊοντικών σχεδίων που αφορούν τις τέσσερις αυτές φίρμες και αφήνουν στο «σκοτάδι» τις δύο φερώνυμες του ομίλου φίρμες (Fiat και Chrysler) ο Sergio Marchionne ανακοίνωσε περιχαρής ότι στο τέλος Ιουνίου, ο όμιλος θα επιστρέψει στο «μαύρο», όντας πλήρως απαλλαγμένος από χρέη. Μάλιστα, υλοποιώντας την σχετική υπόσχεση που είχε δώσει πριν χρόνια και με δεδομένη την απαλλαγή του ομίλου από τα χρέη ο 65χρονος Ιταλοκαναδός επέλεξε αντί του συνήθους μπλε πουλόβερ να φορέσει για πρώτη φορά σε δημόσια εμφάνισή του, γραβάτα.

Ανεξαρτήτως ενδυματολογικών επιλογών και υποσχέσεων για την επικείμενη κερδοφορία, υπενθυμίζεται ότι ο Sergio Marchionne ανέλαβε τα ηνία του ομίλου Fiat το 2004 λίγο μετά το θάνατο του Umberto Agnelli, αναλαμβάνοντας να επαναφέρει τον ιταλικό όμιλο που τότε βρισκόταν στα πρόθυρα της χρεοκοπίας.

To 2009 ανέλαβε να ηγηθεί του νέου σχήματος που συμπεριελάμβανε και την Chrysler, καθώς και να προβεί στην αναδιάρθρωση των δύο εταιρειών και να τις οδηγήσει στην κερδοφορία, ένα σχέδιο που οδήγησε μεταξύ άλλων στην πώληση της Ferrari αλλά και στον αφανισμό της Lancia. Πλην του υποσχόμενου μεσοπρόθεσμου θετικού αποτελέσματος σε ό,τι αφορά τις ταμειακές ροές μένει να αποδειχθεί κατά πόσο οι επιλογές του θα δικαιωθούν και μακροπρόθεσμα.

Σε κάθε περίπτωση, όπως είναι σαφές από τις παρακάτω ανακοινώσεις του πενταετούς πλάνου το βάρος θα πέσει σε τέσσερις φίρμες  χωρίς προς το παρόν να έχει αποσαφηνιστεί τι μέλει γενέσθαι με τις υπόλοιπες φίρμες του ομίλου αλλά και ποιος θα είναι εκείνος που θα αναλάβει να υλοποιήσει το σχέδιο με δεδομένο και ότι ο πληθωρικός Ιταλοκαναδός έχει ήδη ανακοινώσει την αποχώρηση του στις αρχές του 2019.

Alfa Romeo

H Alfa Romeo σχεδιάζει την αναβίωση της 8C και της GTV με στόχο την ολική επαναφορά της τόσο σε επίπεδο εικόνας όσο και πωλήσεων καθώς, ειδικά ως προς το δεύτερο, η ιταλική φίρμα έχει χάσει αρκετές φορές κατά το παρελθόν τους φιλόδοξους στόχους πωλήσεων που έχουν τεθεί.

Στο πλαίσιο της ενίσχυσης των πωλήσεων η ιταλική φίρμα ανακοίνωσε την προσθήκη δύο νέων SUV στην γκάμα της καθώς και την περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας της στην Κίνα με το λανσάρισμα τετράθυρων μοντέλων με επιμηκυμένο μεταξόνιο και με φόντο την αύξηση των ετήσιων πωλήσεων της στην τοπική αγορά σε 400.000 έως το 2022.

Τα δύο SUV που θα προστεθούν στην γκάμα θα αποτελέσουν ένα compact διαστάσεων αντίστοιχο μοντέλο και μια μεγάλου μεγέθους περιπετειώδη πρόταση τα οποία θα αναλάβουν να εκπροσωπήσουν την Alfa Romeo σε δύο σημαντικές κατηγορίες από τις οποίες απουσιάζει όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο T. Kuniski.

Σε ό,τι αφορά την ίσως πιο ενδιαφέρουσα –τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την εικόνα της φίρμας- επαναφορά των 8C και GTV η πρώτη πρόκειται να αποτελέσει ένα «φιλόδοξο supercar» όπως το χαρακτήρισε ο επικεφαλής της φίρμας, Tim Kuniski, φροντίζοντας να στοιχειοθετήσει τον χαρακτηρισμό του με την πληροφορία ότι θα κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα ενώ ως κινητήριο σύνολο θα επιλεγεί ένας διπλά υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας ισχύος 700 ίππων ο οποίος θα της επιτρέπει να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου 3,0 δευτερόλεπτα.

Η GTV θα ακολουθήσει την ίδια λογική πληθωρικής ισχύος προσφέροντας 600 ίππους και κίνηση στους τέσσερις τροχούς, υιοθετώντας μια τετράθέσια διάταξη στο εσωτερικό της.

Maserati

H premium ιταλική φίρμα θα εμπλουτίσει την γκάμα της με ένα μεσαίου μεγέθους SUV καθώς και την Alfieri σε coupe και cabrio εκδόσεις στο πλαίσιο του στόχου να διπλασιάσει τις πωλήσεις της σε 100.000 μονάδες έως το 2022.

Σε ό,τι αφορά το νέο sportscar το οποίο έχει ήδη δώσει το στίγμα του μέσω ενός αντίστοιχου πρωτοτύπου από την έκθεση της Γενεύης το 2014, αξίζει να σημειωθεί ότι έχει ως σημείο αναφοράς την Porsche 911 σε επίπεδο δυναμισμού.

Σε μια προσπάθεια να συμβαδίσει με τις επιταγές των καιρών, θα εντάξει στην γκάμα του μια plug-in υβριδική αλλά και μια αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή η οποία σύμφωνα με τις συστάσεις του T. Kuniski ο οποίος είναι και επικεφαλής της Maserati, θα προσφέρει μέγιστη ταχύτητα 300 χλμ.

Ανεξαρτήτως των ηλεκτρικών εξελίξεων, όπως επεσήμανε ο Tim Kuniski, η ταχύτερη έκδοση του Alfieri θα προσφέρει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 2,0 δευτερόλεπτα.

Εξίσου εντυπωσιακός με τις επιδόσεις του ιταλικού sportscar προδιαγράφεται και ο σχεδιασμός του ο οποίος σύμφωνα με τις συστάσεις θα προσπαθήσει να ενσταλλάξει δεκαετίες ιταλικού design σε ένα αυτοκίνητο που θα λειτουργήσει ως το «επιστέγασμα» και η σπορ ναυαρχίδα της φίρμας.

Η SUV προσθήκη στην γκάμα της Maserati, αναμένεται να υιοθετήσει μικρότερες διστάσεις από το ήδη γνωστό Levante, αξιώνοντας τον τίτλο της ελαφρύτερης αρχιτεκτονικής που έχει αξιοποιηθεί ποτέ στην SUV κατηγορία και την πρωτιά σε επίπεδο αναλογίας κιλών/ ίππο ενώ τις «αρετές» του σύμφωνα τουλάχιστον με τις συστάσεις του επικεφαλής της φίρμας θα συμπληρώσει η υπόσχεση μιας υποδειγματικά σπορ οδικής συμπεριφοράς.

Jeep

Η αμερικανοτραφής φίρμα καταλαμβάνει την μερίδα του λέοντος σε ό,τι αφορά το σχέδιο ανάπτυξης της FCA στην επόμενη πενταετία, καθώς σύμφωνα με τις συστάσεις του επικεφαλής της, Mike Manley και έναν από τους επικρατέστερους διαδόχους του Sergio Marchionne, η Jeep αναμένεται να προσθέσει στην γκάμα της ένα νέο compact SUV μοντέλο στην κατηγορία Α, να επαναφέρει τα διακριτικά Wagoneer και Grand Wagoneer στην γκάμα με αντίστοιχα μοντέλα καθώς και να λανσάρει μια νέα επταθέσια εκδοχή του Grand Cherokee με προορισμό τις ΗΠΑ.

Πλην των νέων μοντέλων η Jeep έχει και ένα ιδιαιτέρως φιλόδοξο πλάνο εξηλεκτρισμού της γκάμας της, καθώς σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν έως το 2022 θα προσθέσει στις τάξεις των μοντέλων τις 10 plug-in υβριδικές και τέσσερις αμιγώς ηλεκτροκίνητες εκδόσεις.

Σε ό,τι αφορά τους στόχους, το μεσοπρόθεσμο σχέδιο της φίρμας είναι να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της στα SUV ούτως ώστε έως το 2022 το 1 στα 12 αντίστοιχα μοντέλα που πωλούνται παγκοσμίως να είναι Jeep -έναντι ενός στα 17 σήμερα. Μακροπρόθεσμα ο στόχος είναι το 20% του παγκόσμιου μεριδίου αγοράς στα SUV ο οποίος έχει ήδη τεθεί από την ανάληψη των καθηκόντων του Mike Manley ως επικεφαλής της Jeep το 2009.

Σε κάθε περίπτωση, αξίζει να σημειωθεί ότι οι οικονομικοί αναλυτές χαρακτήρισαν ιδιαίτερα φιλόδοξο τον μεσοπρόθεσμο στόχο της φίρμας για το 2022.

Ram

Εκτός από την Jeep, στην αρμοδιότητα του Mike Manley εμπίπτει και η εξολοκλήρου αμερικανική φίρμα Ram. Σε ό,τι αφορά τα προϊόντικά σχέδια, η Ram θα αποκτήσει ένα νέο μοντέλο το οποίο θα αναλάβει να ανταγωνιστεί στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού μοντέλα όπως το Ford F-150 Raptor και να αναπληρώσει το χαμένο έδαφος της φίρμας έναντι της «μπλε οβάλ» φίρμας και την Chevrolet.

Στο ίδιο μοτίβο προσθηκών, η Ram θα αποκτήσει επίσης μια «σκληροτράχηλη» Heavy Duty έκδοση του pick up της πάλι με το βλέμμα στα αντίστοιχα προϊόντα των Ford και Chevrolet ενώ θα έχει σύντομα εκπροσώπηση και στην κατηγορία των μεσαίων -για τα αμερικανικά δεδομένα- pickup το οποίο υπόσχεται να ανανεώσει την υφιστάμενη τεχνολογία της γκάμας.

Γράψτε το σχόλιό σας